Gå til innhold

Gravid og lærling..

Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er 17 år nå, og går siste året på helsefagarbeider, og skal gå to år lærling neste år.. Eneste så har vært i tankene mine det siste året er å ha en liten en <3 Jeg ønsker at det skal skje i nærmeste fremtid, har snakket med kjærsten og litt sånt og.. men det jeg lurte på, er om noen har vær lærling og vet åssen det fungerer? Det jeg vet er at du stiger i lønn hvert halvår, dvs det hadde vært lurest og å få på slutten av lærlingtiden istedenfor på begyndelsen liksom..og lærlingtiden blir fryst.. hørest litt teit ut kanskje, men klarer ikke å vente!! :P åssen blir det med trygder og slikt? kjærsten min går skole og jobber ikke, og jeg har jobb.

Fortsetter under...

herregud! jeg er så glad at jeg ikke er den eneste her som ikke klarer å vente på å få barn! jeg er 16 år og går på videregående.

jeg har sagt til typen min at jeg har lyst på barn og han sier at han vil bli ferdig med læra før han starter en familie, men jeg tror jeg ikke klarer å vente så lenge! jeg tror jeg sprekker snart har jeg føelsen av å det kan høres veldig dumt ut men jeg er bare så utolmodig!

håper vi kan prate mer! har lyst til å prate me folk som har det samme "problemet" som meg =)

Annonse

Jeg vill ha barn: Jeg synes typen din virker veldig lur, så han bør du holde på ;)

og så til HI: som tidligere sagt over her, så har du samme rettigheter som hvilken som helst arbeidstaker, så det kan jo dermed være lurt å vente til du har steget litt i lønn (det er lønnen fra de 6 beste måndene av de 10 siste (hvis jeg ikke tar helt feil nå) som blir regnet ut som permisjonspenger) Jeg sier ikke at god økonomi er avgjørende om man bør få barn eller ikke, eller at penger betyr alt, MEN økonomiske problemer må være noe av det værste man kan oppleve, det gir liksom grobunn til så mange andre problemer, bare tenk på hva det kan gjøre med bositasjon, samboerforhold osv.

• 3 uker senere...

Hei:) har vært lærling i to år,er nå fullt utdannet barne og ungdomsarbeider:) lønnen stiger hvert halvår ja,det er normalt å begynne på 30%,deretter 40%,så 50% og siste halvår 80%.Når du er lærling har du rett til fødselspenger hvis du har jobbet 6 av de 10 siste måndene.Fødselspengene utgjør ca 100 av lønnen din hvis du skal ha permisjon i 48 uker,skal du ha permisjon i 54 uker vil du bare få utbetalt 80% av det du har tjent...Håper du skjønnte noe av dette:) send et brev hvis det er mere du lurer på:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...