Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 18. november 2007 #1 Skrevet 18. november 2007 Jeg sliter med kvalme i tillegg så smaker ikke noe av den maten jeg har lyst på slik den skal.... Hamburgerkjøtt smaker gammelt og harskt, samme med kjøttet i pytt i panne. Pizza får jeg halsbrann av og salat smaker ikke så friskt som det pleier. I tillegg så er jeg så vanvittig tander på lukter at jeg blir kvalm av alt som lukter for sterkt.... Har funnet ut at knekkebrød med hvitost og tomat smaker godt, men trenger jo noe annet enn det i kroppen også!!!!! Jeg sliter virkelig med oppfinnsomheten her :-(
*bombobadilla*m*BABY<3+spire Skrevet 18. november 2007 #2 Skrevet 18. november 2007 Hva med noe pasta av noe slag? Eller toast/ostesmørbrød? Kanskje ikke så mye mer næring enn knekkebrød, men ihvertfall litt forandring... Selv har jeg spist mye suppe med ristet loff eller brød til, og her er det jo mye å velge i mellom. Håper kvalmen gir seg snart da :-)
AS og lillemor=) Skrevet 18. november 2007 #3 Skrevet 18. november 2007 Hei hei=) Prøvd " Seaband" mot kvalmen? Det har jeg på hele tiden =) Google det, så finn du info=) Videre har jeg akkurat funnet ut at grønne epler hjelper, overraskende nok=) Våkner alltid grytidlig på morgenen og er kvalm. Prøvde noen biter med grønt eple, og kunne faktisk legge meg til å sove igjen like etterpå=) liker egentlig ikke grønne epler, men så lenge det hjelper, er det verdt det=) Føler med deg!=)
sílfide Skrevet 18. november 2007 #4 Skrevet 18. november 2007 Heisan! Jeg har akkurat det samme problemet som deg. All mat smaker rart, og lukten av den gjør meg kvalm! Hvis jeg ikke hadde blitt kvalm uten å spise mat, så hadde nok min kropp og tanker hatt det best uten - men ikke lille nurket.... Det jeg har funnet ut og som sånn tålig for meg er ostesmørbrød, god morgen yoghurt og cornflakes!!! Lykke til videre!
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 18. november 2007 #5 Skrevet 18. november 2007 Seaband funker ikke på meg. Blir bare helt tilstoppet i hendene uten noen virkning :-( Grønne epler funker også på meg, men jeg tenkte mere på middag jeg egentlig..... Håper så inderlig at denne kvalmen gir seg snart og at jeg ikke er en av de som vil slite med dette hele svangerskapet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå