Gå til innhold

forvirring ang. svangerskapsveke

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trur det der blir litt feil, jeg er 17 + 1 i dag, og sier jeg er i uke 17... Ordinær UL skal jeg på når jeg er 19 + 4, og det må jo være uke 19, for ordinær UL er skal taes SENEST i uke 19, men i forrige innlegg vil jo jeg da være i uke 20...???!!!??

æ e no 13+1, å æ sei no at æ e i uke 14. Det sei no jordmora mi å så, satse på at hu veit ka a snakke om...!! æ har heller aldri hørt at uke 19 e SEINEST for UL. Det æ har hørt e at det e vanli å få innkallelse i uke 17-18 eller 19. Kåffer ska uke 19 vær dein absolutte siste liksom? hmmm.... har hør om fleir som ska inn te ordinær ul i uke 20....

Annonse

Leger og jordmødre er heller ikke helt enige om dette.

Da jeg var på første kontroll i begynnelsen av min 11.te uke sa legen at jeg var i uke 10. Jeg ble kjempeforvirret og sa det. Hun sa da at det var litt forskjellige måter å telle uker på. Jordmor som jeg var hos på andre kontroll sa jeg var i uke 14 på slutten av min 14.de uke.

Er du flink til å spesifisere, tror jeg ikke noen av delene er feil.

ja, æ ska itj påstå nå æ altså... for æ har ikke vært gravid før, å e INGEN ekspert. Men det e no sånn Æ har hørt det, å sånn Æ har erfart det. Så Æ gjør no det sånn, så da får den som vil gjør det sånn å andre gjør det på andre måta.

For det e dein måten Æ syns det høres mæst logisk ut, å det e sånn jordmora mi sei det. =)

Annonse

Var jeg som var 17 + 1 i går, 17 + 2 i dag - joho! :o)

Vet ikke hvorfor legen min sa at ordinær UL taes senest i uke 19, men jeg tenkte kanskje det hadde noe med hvis man skal gjennom en senabort dersom noe er veldig galt...??? Hvem vet, tenkte ikke på å spørre. Men siden dere sier at flere skal i uke 20, satser jeg på at det er helt ok! :-)

Forvirrende greier dette her!! ;o)

ja, det e bra sant... en bør ta ting litt me en klype salt....!! (ang det som står her..) Men det e jo greit å hør forskjellig å da, sjøl om man bli litt forvirra... Jordmora sa te mæ at æ ikke mått læs alt som sto på internett om graviditet og fødsla, for det va så individuelt fra jente te jente. Sjøl om det e vældi spennende....

Tru en må bare stol på sæ sjøl, og hør på jordmor/læge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...