Gå til innhold

Noen som er gode på rebus?? se her!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

samboeren min og meg hadde en drøm om å gi ultralyd bilder i "julegave" til de kommende besteforeldre, men så fikk jeg ikke time før etter jul.

SÅ.....

nå har vi lyst til å lage en rebus til de hvor det skal stå:

"god kveld bestefar vi sees om ca 5 måneder".

er det noen som kan lage en rebus til den setningen?? hver så snill å hjelp oss!!!

Fortsetter under...

Skrevet

Hva med å lage en boks med hint? Legge noen leker, baby klær, stelle utstyr, bleier, klær o.l. Vi har en sånn boks stående hos hver av besteforeldrene som vi bruker når vi er der...

i

Skrevet

veldig godt forslag, men vi ble litt gira på å lage en rebus skjønner du ;-)

Skrevet

Noe idéer

God = Bilde av godteri - minus TERI

Kveld = Bilde av kveld med stjerner og en måne

Bestefar = bilde av en "gammel" mann (jeg vet, denne er litt tynn)

Vi = bilde av en flaste vin - minus N

Sees = Bilde av et øye (se) + pluss ES

om = Bilde av en tromme - minus TRME

ca = der tror jeg dere må bare skrive ca

5 = bilde av en hånd med fem fingre utstrakt

måneder = bilde av måne + pluss DER

Håper dere kan bruke noe av dette. Jeg skal prøve å tenke på noe bedre for bestefar....

Synes idéen deres om en rebus var veldig morsom..

Håper dere får det artig med dette på julaften.

Skrevet

Det var vel litt å "ta av" spør du meg........

Skrevet

til anonym: er det vits å bry seg, kanskje noen som gleder seg litt mer til å bli foreldre enn andre da..depressive sutre kjerring

Annonse

Skrevet

Så morsomt! Jeg elsker å lage rebuser, så jeg laget en da. En forholdsvis enkel, så her er hvertfall ideer om du ikke bruker hele. Ser det er noe av det samme som over, men jeg har ikke hermet altså ;)

I parantesene lager dere tegning eller har et bilde av det som står der. Mattestykket kan dere jo endre som dere vil, så lenge svaret blir 5.

(Bilde/tegning av en gullbar) - ULL + (Bilde/tegning av en som holder seg for nesen, poenget er ODØR) -ØR +KVE + (bilde/tegning av ild/bål) - i + BE + (bilde/tegning av stearinlys) - arinlys + (bilde/tegning av et fat) - T + R + (Bilde av Vidar Teisen, evt en annen Vidar dere kjenner) - dar + (Bilde av et severdighetsmerke) - verdighet + ES + Skilom - (Bilde av en ski og bokstaven L) + CA + (13x3+1:10+1=____) + (bilde/tegning av måne) +der.

Dette var en artig og original ide. Kanskje vi lar oss inspirere - har heller ikke sagt noe enda :)

Skrevet

tusen takk for forslag! vi gleder oss så! jeg er elendig på rebuser, så jeg er veldig takknemlig for all hjelp.

Tror dette blir knall gøy!

ha en fin kveld!!

Skrevet

Sikkert en kjempemorsom måte å få vite gla'nyheten på også! Ha en fin kveld selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...