Anonym bruker Skrevet 18. november 2007 #1 Skrevet 18. november 2007 Noen som har erfaring med hele denne prosessen der? fra samtale og slikt og frem til selve dagen? tenker på at der har de jo en egen avdeling for mennesker med ulike fødselsproblemer og lurer litt på om ikke de vil prøve å få deg inn der isteden for å ta et KS? Kanskje noen vet?
Gjest Skrevet 18. november 2007 #2 Skrevet 18. november 2007 Jeg hadde ks i Fredrikstad i mai... veldig greit egentlig! hadde 1 samtale - stod veldig sterkt på at jeg ville ha ks, de prøvde å overbevise meg en stund, ville at jeg skulle komme tilbake, tenke litt på det osv, men når de skjønte at jeg ikke ga meg sa de at de kunne jo ikke tvinge noen, og satte meg opp til ks... fikk brev med dato i posten etter en uke, og var til forundersøkelser uka før. Alt var helt greit, det eneste var hun legen jeg prata med på forundersøkelsen, hun ga veldig klart uttrykk for at hun syns det var tullete at jeg skulle ha ks, at jeg burde prøvd naturlig, at hvis jeg satt igang av meg selv før dagen burde jeg prøve naturlig osv.... men jeg pratet med jm etterpå, og hun beroliget meg med at hvis jeg satt igang av meg selv ble det ks uansett Min opplevelse av fredrikstad er hvertfall positiv! De kan være litt krasse på den første samtalen, men det har jeg inntrykk av at de er overalt - de vil jo helst at man skal føde naturlig.. Men som sagt - jeg var bestemt, og da gikk det fint
Anonym bruker Skrevet 18. november 2007 #3 Skrevet 18. november 2007 Hører henne over her har hatt en fin opplevelse på Fredrikstad. Og det er bra, skal ha ks der i februar. Ville bare tilføre, siden hun synes de var litt krasse på første samtalen, at jeg fikk innvilget med en gang. Men det spørs sikkert litt på grunnen du har for at du vil ha ks. Jeg hadde en fin fødsel sist, men revnert helt. Så nå ville jeg ha ks for at det ikke skal hende igjen. Legen jeg var til samtale hos leste gjennom jornalen min og sa rett og slett. - vil du ha ks? - ja da blir det det. Og ferdig med det. Ble veldig lettet, tenkte at jeg måtte skjempe litt =0) Så det spørs sikkert litt hva grunnen er, men har hørt at de ikke er vanskelige i Fredrikstad... Lykke til =0)
unca Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 Jeg har også fått innvilget keisersnitt i Fredrikstad, og skal ta det ca 220208. Jeg hadde en fin fødsel med mitt første barn, men revnet såpass mye at jeg ønsker keisersnitt nå. Det forstod legen godt ,og var enig med meg. Jeg fikk tilsendt et notat fra samtalen i posten (hadde samtalen i uke 20) og i notatet står det at hvis jeg fortsatt vil ha keisersnitt når jeg kommer annengangssamtalen i uke 36 (eller hva det var, jeg får brev) så skal jeg få keisersnitt. Det er godt å ha det på papiret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå