Gå til innhold

Når kommer kvalmen vanligvis?


Dægern døtte

Anbefalte innlegg

Dette har sikkert vært spurt om mange ganger før, men når er det normalt å bli kvalm...?

 

Jeg har vært så heldig å slippe unna med de 2 andre barna våre, kun vært "uggen" noen uker. Jeg kan ikke tro at jeg skal være like heldig denne gangen.

 

Er nå ca. 7uker på vei...Hater nemlig å være kvalm, uansett årsak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble kvalm og spydde fra uke 8...men nå har jeg ekstrem sv.kvalme! Føler at de fleste får kvalmen litt tidligere!? Legen min sa i alle fall at jeg fikk kvalmen sent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i 7 uke nå, og trodde at jeg hadde sluppet unna denne gangen. Men NEI............. Ble kvalm for ca 1 uke siden, og gleder meg til jeg er ferdig med den. Håper du slipper unna....lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt akkurat og surfet nettet for å finne ut om dette. Fint å kunne gå hit og få svar :) Er i uke 5 og har ikke vært kvalm ennå. Har bare "menslignende" smerter og ømme pupper. Håper å slippe unna den verste kvalmen, for det verste jeg vet er å være kvalm!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er min første graviditet og ærlig talt har jeg gått å ventet på denne kvalmen, har jo hørt at det er et godt tegn.. Har ikke sett så mye til den enda (jeg er i uke 6), men på fredagskvelden våknet jeg ikke lenge etter jeg hadde sovnet av at jeg var skikkelig kvalm, og jeg ble så LYKKELIG! Hehe, de gale har det godt. Jeg gleder meg til alle de ekle og ubehagelige tingene som skal komme, for da kjenner jeg i hvert fall at det skjer noe! (Kan godt hende jeg kommer til å angre på disse ordene, men jeg er jo GRAVID!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5+4 her, og ikke kvalm i det heletatt. Jeg bekymrer meg litt fordi jeg har så få symptomer. Misforstå meg rett, har ingen lengsel etter å bli kvalm, men det er like rart å ikke merke noe som helst! (bare ømme pupper) Så jeg lurer også på om jeg ikke snart blir litt kvalm, da VET jeg i allefall. Selv om kvalm er det værste som finnes..... Føler med alle dere som har det slik akkurat nå! Ting som kan hjelpe litt: Hva jeg har hørt: Te på fersk ingefærrot, farris blandet med eplejuice, isvann med sitron, iskald cola eller sitronbrus (kan jo blandes ut litt med f.eks. farris), spise små porsjoner og ofte, tørre kjeks. Jeg synes ofte det "hjelper" å tenke på appelsiner og sitroner når jeg er kvalm :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...