Gå til innhold

Ferie til "syden" med 6-mnd gammel baby - hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigerforeldrene mine skal spandere tur på alle i familien når lillegutt er ca 6-8 mnd gammel.. De har spurt oss om innspill til hvor (de liker å planlegge i gooood tid, selv om ikke lillegutt har kommet til verden enda....) men vi har aldri reist med små barn før... Noen som har forslag til hvor det er deilig/praktisk å reise med en liten tass i august/september/oktober?

Fortsetter under...

Skrevet

med en så liten tass er det igrunn greit å reise hvor som helst, benytt deg av atr du har en liten baby som trives på fanget og ikke en 2 åring som løper rundt:o) vi drar aldri på lengre flyreiser enn rundt 3 timer nå, men når lillesnupp var mindre dro vi til gran canaria og elsket det:o) blir nok en liten stund til det blir så lange flyturer på oss da, vi venter nommmer to;o)

Skrevet

Vi var i Bulgaria i september i år, og var kjempefornøyde. Var ikke altfor varmt der, noe jeg tror en liten tass på 6 mnd kan reagere på. Var fin norsk sommertemperatur. Ikke langt å fly heller, og alt var billig... Var i utgangspunktet skeptisk til Bulgaria med tanke på alt som har skjedd der i sommer o.l, men var veldig bra både i Sunny Beach, og i Nessebar 5 km unna, hvor vi bodde. Veldig barnevennlig, og folka der var ikke pågående og masete, bare høflige og hjelpsomme... Vi så ikke noe til noen form for bråk. Var ikke akkurat ute midt på natta heller, da:-)

Skrevet

Vi òg har planer om en sydentur rundt den tida, august/september. Da er lillegutt ca 6 måneder.. Litt skummelt siden det er førstemann, men alle sier at så små er enkle å dra på ferie med! :)

Vi tenker Kreta vi da. En grunn er at vi har vært der før og er derfor kjent. Dessuten er det ikke mer enn en 3-4 timers flytur, og det er ikke så varmt på den tida. Tror nok det kommer til å gå kjempebra! Reiser med både foreldrene mine + bror som også vil ha en bebis på den alderen,- er jo litt betryggende det da.. :) Gruer meg mest til å pakke til turen egentlig.. :)

Skrevet

Takk for gode tips :) Vi har også vært inne på tanken om Kreta.. Sikkert deilig temperatur der rundt september og ikke for lang flytur..

Noen med flere tips? På forhånd takker og bukker :)

Skrevet

Hei! Jeg venter også en liten i mars. Jeg reiser til Thailand i samme perioden som du skal på tur. Så blir jeg der i et par måneder siden vi har leillighet der. Det er da regntiden starter så temperaturen er veldig behagelig. dessuten steker ikke sola hele dagen. Det kommer ofte litt skyer og en liten regnbøye på formiddagen. Det er utrolig hærlig! Selv om det er regntid regner det ikke hver dag, og hvertfall ikke mer enn 2 timer hver gang.

Annonse

Skrevet

Har reist til Thailand to ganger med baby på 6 mnd! Ikke noe problem, faktisk lettere enn når de er feks 1 år. God tur:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...