Gå til innhold

HVORDAN FÅ KATTEN TIL Å DRITE UTE???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring??

Hittil har pusen hatt kassen sin på badet, men vi vil helst ha henne til å gjøre sitt fornødne ute.....

Skrevet

jef flyttet kassa ut mot utgangen,sånn litt etter litt, og etter noen dager, sto den på utsiden...og gikk han da ikke i kassa, tok jeg den vekk.

Etter ca 1 uke, var det slutt på kassa her i huset.

ps:var en katt på 2 år jeg fikk...

Skrevet

Ta med driten hennes ut. Jeg mener det altså. Ta den ut til under en busk eller noe sånt der det er jordete og ta henne med og la henne snuse på den og hjelp henne med å "grave den ned" der ute. Eller løt ut hele kassen når hun setter seg til oppi der og la henne sitte i kassen ute og gjøre fra seg. Elelr bare løft selve katten ut når du ser hun må gjøre sitt. Det tar ofte litt tid før de skjønner at de skal gjøre fra seg både det ene og andre ute. Da vi hadde katt kom han ofte sprintende inn i kanonfart de første gangene han hadde vært ute for å rekke å gå på do inne i kassen sin, hehe... Tok en uke eller to før han skjønte at han kunne gjøre ting og tang ute :-)

Skrevet

la kassen stå ved utgangsdøren. når dere ser pusen gå dit, så tar dere han ut. etterhvert prøver dere å ta bort kassen.

Skrevet

Gode tips...takk jenter!!

Mille er nå 6 mnd gammel, er ikke for mye forlangt?? Katter er jo voksne nå...eller??

Skrevet

katten vår sluttet og gå i kassen da han var 3-4 mnd. han har aldri hatt "uhell" inne etterpå.

Skrevet

Synes godt du kan la katten gjøre fra seg i kasse, jeg, for da kan naboene dine slippe å få kattedritt i blomsterbed og hagebed.

Skrevet

Er litt stress den metoden vi brukte, men det tar ikke lange tiden. Følg med på katten ofte for og sjekke om den går på do. Når den går i kassa tar du den heller ut, og til slutt forstår den at den skal ut når den skal på do/bæsje. Det skjønte iallfall vår. Nå ble den påkjørt for noen dager siden, så han har bare måttet være inne, men jeg har "kastet" han ut når han skulle bæsje. Orker ikke den den stanken heller ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...