Gå til innhold

Åjåjåj...


Glajenta26-*22jan-08*

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg klikker!!! Eier ikke folk folkeskikk? Eller tenker de ikke over det de sier??? Har 9 uker igjen til termin. Vært i kjempeform hele veien, spist normalt & føler meg fin/pen & storkoser meg med magen min!

 

Men nå begynner jeg å bli så drittlei kommentarer som:

"Åj, NÅ er du svæææær"

"Sikker på at det ikke er to inni der"

"Du MÅ ha termin snart eller...."osv...

 

Jeg er 1.67 høy & ja, babyen må ha plass for å vokse inni der, så javel, om jeg kanskje er "stor" da...SO WHAT???

Magen får bare bli som den blir den...at babyen min vokser er jo bra!

 

T.o.m da jeg var i en klesbutikk her om dagen & skulle ha meg juletopp, og da i en litt stor str, så jeg får den på meg & kan i såfall kaste den etterpå...Men så kommer ekspetrisen bort til meg...

"Finner DU noe som passer da???"

"Jada", sier jeg. "Tar en i større str.så jeg kan ha den til jul..."

"Ja.....moro med tvillinger da!"

"Nei, her inne er det nok en" sier jeg litt småsnurt...

"Åj...da blir det litt av en krabbat du......åhoi!"

 

Tror dere jeg hang fra meg den toppen & masjerte ut ell??? F...kjerring!

 

Nei, men jeg er egentlig ikke hårsår, men nå synes jeg det er så mange sier det! Så nå tar jeg igjen!!!

 

Er det bare jeg som har litt stor mage???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja ej skjønne akkurat kordan du har de...

ej e i uke 31 og 9 uker igjen til termin.. synst ikke selv ej har så stor mage.. klare fremdeles se ned til tærne mine..

men for hele tiden høre at de e så kjekt å få to samtidig..

eller at jeg venter den enrome ungen..

da slenger jeg tilbake me leppa...

han ligge faktisk under kurven og blir ikke enorm...

men kan mengden på fostervannet gjøt at man eser mer ut??

da kan man jo si at man har enormt me fostervann..

men ganske kjipt å få høre de hele tiden at man e så stor:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre...ikke at du også får slike kommentarer =) Men at det ikke er bare jeg som blir litt småamper!

 

Vet ikke om det kommer ann på fostervannet jeg...

 

Kommer ikke ann på ungen ihvertfall.

Venninnen min var ganske svær, men fikk liten unge!

 

Er ihvertfall lite moro & høre at man er svær!!!

Hvor har det blitt av det koselige "Så bra du ser ut", "så fin mage"...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får de kommentarene jeg også. Nå er ikke jeg akkurat en pingle fra før av da, men det er ikke alltid jeg klarer å ta kommentarene med godt humør.

 

Forrige helg fikk jeg spørsmål om hvordan jeg klarte å stå oppreist uten å tippe forover. Det de fleste ikke helt forstår er jo at vi som er korte får en enorm mage i og med at det ikke er like mange cm å strekke ut magen på.

 

Det som nesten irriterer meg mer er alle som tror de har rett til å knikke og gnu på magen når det passer dem. De blir jo nesten sure når jeg vrir meg unna. Jeg har så mye kynnere og da er det vondt når andre tar meg på magen....pokkers folk!!! Hehe, men jeg vrir meg unna i protest da, så de forstår at jeg blir forbanna. De blir jo helt paff, tror liksom at alle liker å bli tatt på.

 

hmmm, men snart er vi ferdige jenter. Og babyen, skal de få lov til å kose med så mye de vil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hvert sitt problem, skjønner jeg. Er stor fra før, og møter stadig folk som ser meg nesten hver dag på jobb (ikke min avdeling) som faktisk ikke vet jeg er gravid... og ikke har tenkt tanken! Synes selv jeg har fått en flott mage, har liksom bare 7 uker igjen, da... Eller tror de at jeg virkelig har blitt så enormt tjukk bare over magen??? Ikke lagt på meg noe, så har nok gått ned i meg selv, men allikevel - blir småsur når de sier det ikke vises... ligger på kurven på vekstskjema i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner akkurat hva du mener. Har selv en enorm mage, og to måneder igjen til termin. Det er LENGE siden jeg har sett føtttene mine for å si det sånn... :o) Vi kan iallefall trøste oss med at vår mage vil forsvinne igjen! Det er alltid deilig å tenke på. Men det hadde innimellom vært fristende å kunne dunke dem hardt i bakhue, og spurt om de ikke eide vanlig folkeskikk!

 

Kos deg den siste tiden, og gled deg over å få et stort, sunt og friskt barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har også hørt ofte samme type kommentarer som dere... " er du sikker på at det er bare en der" også videre... jeg har nå begynt å sagt at "nei, det er jeg ikke - det er tre!" De fleste skjønner faktisk da at de kanskje har kommentert litt for mye.

 

Men nå i løpet av helga har jeg to ganger fått høre "har du bare 8 uker igjen til termin?? men da er du jo ikke så stor!" Deilig å høre, selv om jeg egentlig ikke vil innrømme at jeg bryr meg om det...

 

Jeg er heller ikke så lang, så et sted må jo babyen ligge. Ligger i overkant av det grønne feltet på symfyse-fundus-målet, men jordmor sier at det ikke trenger å bety at jeg får en stor baby for det, det kommer an på mengde fostervann og sånne ting også. Jeg velger å tro på det hun sier, for siden jeg var en stor baby selv i sin tid (4,5kg og 54cm lang) så er jeg ganske redd for å få en stor baby selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er også utrolig lei av de komentarene ..

Jeg var litt stor da jeg ble gravid, etter jeg flyttet sammen med samboer for 2 år siden har jeg bare etset ut, og det er ikke noe jeg har vært særlig fornøyd med, men når man er fattige studenter så er det faktisk billiere å leve på junkfood enn å spise sunt .

 

Så jeg som bare er 162 høy, veide faktisk 75 kilo da jeg ble gravid, (veide bare 50 kg da jeg flyttet med samboer for to år siden).

 

Nå har vi kjøpt leilighet og har fått mye bedre økonomi, og har snudd kostholdet totalt om, og går tur hver eneste dag, og jeg som la på meg 25 kilo på to år, har vært så flink at jeg bare har lagt på meg 5 kilo hele svangerskapet ! (er i 33. uke nå)

Noe jeg er utrolig stolt over, og da er det ekstremt sårende når man får høre at man ser ut som man venter trillinger og at folk spør om jeg ikke tipper forover når jeg går , og hilser med "hei tjukka, blubba osv.."

 

Kan ikke være så stor, for i uke 32 hadde jeg et symfysemål på 28, jeg hadde bare lagt på meg 5 kg. og ungen ble estimert til 40 cm og 1700 gram .

Alt er midt på gjennomsnittet !!!

 

Er utrolig sårende når folk ikke tenker over hva de sier .

Og spesielt når det er nære venner og familie, for det gjør det vanskelig å si ifra ..

Moren min har holdt på siden jeg fant ut at jeg var gravid, og nå har alle mine 6 søsken på 8 - 16 tatt etter og forteller meg hver eneste dag hvor tykk jeg er ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får hele tiden høre at jeg er så liten jeg da.. er ikke noe moro det heller, synes det er lite omtenksomt å kommentere str til gravide kvinner, om man ikke er gravid selv og prater om det på en annen måte..

Jeg har bare 7 uker igjen, og nei det er ikke så veldig moro at alle kommenterer at magen min er så liten, jeg har blitt kjempe bekymret for jeg har ikke tenkt noe særlig over det selv siden jeg er ikke akkurat den største jenta til vanlig heller, men når omtrent ALLE jeg møter kommenterer det så blir man bekymret over at den kanskje ikke har vokst nok osv, men det har den ( har sjekket ) !

 

Så jeg kan skjønne frustrasjonen deres, er jo kjempe teit å kommentere str på gravide, alle bærer jo forskjellig..

 

Hva med å heller si : å så fin mage du har ! Eller så godt du ser ut eller et eller annet da, enn : oi så stor mage du har.. alle skal ha en mening, og ikke minst TA på magen.. fysj for et slit..hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har løst "problemet" med alle som skal ta på magen med å gå med genser der det står "don't touch" på magen. Synes det er en litt morsom måte å få andre til å skjønne at det ikke er stas å bli tatt på magen hele tiden. De har forøvrig mange andre festlige gensere og topper i samme butikken. (Den heter nine, og man kan bestille på nettet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har motsatt problem jeg, får høre at jeg har så liten mage. fikk en kommentar av en dame for en stund siden, at det der var da ikke mye å skryte av! jo takk... er stolt av den lille magen jeg har! er 158 cm også, så er lav. trodde jeg skulle få den magen, men den gang ei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...