Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 17. november 2007 #1 Skrevet 17. november 2007 Snuppa har sånne enorme luftsmerter! Jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre... Sluttet å drikke brus en periode men det hjalp ikke. Har sluttet å drikke melk, og det har gitt oss litt roligere kvelder (før skrek hun fra kl 22 til 3 hver kveld/natt...). Nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Luften sitter rett og slett fast hos henne. Har hørt at ammete skal hjelpe for melkeproduksjon og luft. Noen som har prøvd? Hjalp det?
Gjest Skrevet 17. november 2007 #2 Skrevet 17. november 2007 Jeg drakk te til jeg spydde nesten. Hjalp ikke det spøtt her ihvertfall..
meg & to små vampyrer Skrevet 17. november 2007 #3 Skrevet 17. november 2007 Du sier at det hjalp litt å slutte med melk, men spiser du andre melkeprodukter enda? For da kan det kanskje være greit å slutte med alt de kan reagere på om du tror det er det?
*Rutletutt* Skrevet 17. november 2007 #4 Skrevet 17. november 2007 Ja, her hjalp/hjelper det...tør ikke la det gå en dag uten...men det som hjalp aller mest på luftsmertene var kiropraktor.
brooklyn Skrevet 17. november 2007 #5 Skrevet 17. november 2007 Jeg drakk fennikkel-te, 1 kopp ca en time før hver amming. sluttet med minifom, det gjorde bare vondt verre. Hos oss hjalp det. drakk så masse te at min mor sa det luktet helsekost i hele leiligheten vår...Bra lei det på slutten, men jeg vente meg til smaken etterhvert..
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 17. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 17. november 2007 ja, jeg holdt meg unna alt av melkeprodukter noen dager, og så begynte jeg å spise hvitost igjen. Det gikk greit. Så prøvde jeg iskaffe igjen, men det kunne jeg bare ikke innbille meg at jeg kunne drikke.... grrr... Så det er nok drikke-melk som er litt av problemet. Og jeg som eeeelsker melk og iskaffe. Sukk.. Prøver igjen når hun er 3 mndr. Men angående kiropraktor... Går dere gjevnlig eller er det sånn at dere har gått en gang og det holdt?
meg & to små vampyrer Skrevet 17. november 2007 #7 Skrevet 17. november 2007 Glemte å si det, jeg la masse fennikelfrø i filteret sammen med kaffen hver dag jeg ammet jeg. Vår hadde lite vondt i magen, pluss at det smaker ganske godt oppi kaffe. Høres rart ut, men blir slik rund og god smak på den. Kan prøves for de te-leie.
Mrs.Robinson Skrevet 17. november 2007 #8 Skrevet 17. november 2007 Jeg har veldig god erfaring med ammete, både ifht melkeproduksjon, utdrivning (før pumping) og luft hos baby. Ammer nr 3 nå. Jeg har pleid å lage den sterk, og la den trekke lenge. La den stå litt eller hiv i isbiter så du kan ta den på styrten, ikke så god akkurat. Eller kan du prøve å massere baby på magen med flat hånd, forsiktig men fast med klokka. Gjør det flere ganger i løpet av dagen. Innimellom presser du lårene forsiktig mot magen, utløser promping! har god erfaring med det og. Jeg vet og at det er mange som presser tommelen midt under fotsalen på baby, skal visst stimulere tarmbevegelsene det og Verdt å prøve i alle fall!
Gjest Skrevet 17. november 2007 #9 Skrevet 17. november 2007 Du kan jo prøve å gi henne fennikel te på en t-skje. Eller så kan du gi henne sukkervann. Jeg har best erfaring med sukkervann. Brukte sterk dose jeg da. Sette meg deretter i sofaen med bena i vinkel så babyen kunne sitte/ligge på beina mine. Litt sykling med beina og babyen prumpet som en voksen kar hehehe. Uff det er jo fryktelig vondt med luftsmerter.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 17. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 17. november 2007 Ja, jeg har strøket henne på magen med bue-bevegelse med klokken, strøket med begge hendene nedover, syklet, presset forsiktig lårene opp mot magen (det funker som bare juling!!), løsnet på bleien, bært henne sånn at hun ligger med magen på innsiden av armen min... Ga henne en dose sukkervann for noen timer siden, og da sovnet vi begge på sofaen. helt utslått.. ) Kjøper man fennikkelte også på apoteket? Her skal alt prøves. Alt utenom minifom siden det visst ikke er helt bra...
Gjest Skrevet 17. november 2007 #11 Skrevet 17. november 2007 Fennikelte er det samme som ammete:) Det går nok litt bedre etter hvert, men er slitsomt når det står på. Lykke til med miniprinsessa:)
Gjest Skrevet 17. november 2007 #12 Skrevet 17. november 2007 Kloster Ammete fåes på helsekost, synes den er helt grei i smaken. Men det kan jo egentlig være det samme hva jeg synes, for du kan jo gi teen direkte til barnet, med litt sukker i, på flaske. Husker ikke hvor mye det er snakk om, 10 ml tror jeg, men det tror jeg Expat kan svare på!
meg & to små vampyrer Skrevet 17. november 2007 #13 Skrevet 17. november 2007 Jeg kjøpte fennikel på en innvandrerforretning, frøene i pose. Og tok det enten som te eller i kaffe.
Expat Skrevet 17. november 2007 #14 Skrevet 17. november 2007 Kloster og Weleda (min ammetefavoritt for øking) sine teer er kanskje litt mye for baby. Weleda har også fennelte, og Hipp har baby-te! Med fennel. HI, siden melkekutt hjalp, har du kuttet ALLE melkeprodukter? Se utenmelk.no...
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 17. november 2007 Forfatter #15 Skrevet 17. november 2007 Akkurat, ja. Det er det samme det ja. Hehe... man lærer stadig noe ) Åh, som jeg gleder meg til mandag når apoteket åpner! Og nå skal jeg kutte ut brus igjen og skal prøve å kutte sjokolade (den blir tøff...) Noe må jo hjelpe. Blir så fortvilet og får så dårlig samvittighet, men jeg vet jo ikke hva jeg spiser som hun ikke tåler. Er nesten fristende å kutte ut ammingen, men det skal jeg ikke ) Tusen takk for alle svar! Dere er jammen gode å ha!!!!!
Gjest Skrevet 17. november 2007 #16 Skrevet 17. november 2007 Ikke ha dårlig samvittighet så lenge du ikke går på dop hehehe:) Noen barn har vondt i magen samme hva du gjør.
Expat Skrevet 17. november 2007 #17 Skrevet 17. november 2007 Det er melk i melkesjoko og masse norsk sjoko...
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 17. november 2007 Forfatter #18 Skrevet 17. november 2007 Expat: Ja tror jeg kuttet alt. Melk, yoghurt, ost, iskaffe... hmm... skal sjekke den nettsiden. Men er det sånn at jeg kan drikke den teen som er på apoteket og babyen en fra Hipp? Får man kjøpt den på apoteket eller i butikken?
meg & to små vampyrer Skrevet 17. november 2007 #20 Skrevet 17. november 2007 Man kan vel evt lage veldig svak fennikelte til baby, var hvertfall et råd da jeg ammet. Men veldig svak selvfølgelig...?
Expat Skrevet 17. november 2007 #21 Skrevet 17. november 2007 Teen får du på helios (der får du sikkert noe fennikkelte også!), og Hipp selges på Coop/Mega/OBS, blant andre steder. Heter baby-te. Les på pakkene, det er mye melk i mye rart! OG selvsagt hjelper det ikke å gi mme om han ikke tåler kumelk ,da da må du kjøpe kjempedyr spesialmme på apoteket!
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 17. november 2007 Forfatter #22 Skrevet 17. november 2007 Hmmm... smør har jeg ikke tenkt på. Og sjokolade spiser jeg stort sett hver dag.. Jeg skal gjøre nytt forsøk på å kutte absolutt alt som har med melk å gjøre og se om det hjelper. Får dra på helsekosten og obs'en og kjøpe te og vitamin- og mineraltilskudd siden jeg kutter alt som har med melk å gjøre. Tusen takk for hjelpen!! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå