Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den pensjonsgivende inntekten må på årsbasis svare til minst halvparten av grunnbeløpet. For at faren skal få fedrekvoten på 6 uker må du ha jobbet minst 50%.

Du får jo selvfølgelig bare utbetalinger av foreldrepenger ut fra det du har tjent så om du bare har tjent 1/2 g vil det lønne seg å ta engangsstønaden.

Men dersom jeg nå jobber 10-20% men så er jeg ferdig utdannet til sommeren og går da i jobb 100%... Men teller disse mnd jeg jobber 10-20% som vanlig jobbing? kan jeg gå ut i permisjon etter 3mnd i full jobb, og regne med at jeg da har jobbet 6mnd av di siste 10, viss du forstår...?

Hei. Jeg er student med en ekstra jobb. Av den grunn har jeg satt meg litt inn i rettighetene her. Har også vært på NAV kontoret. Jeg mener at du må ha jobbet 6 mnd. Ingen jrav til hvor mange %, men man må tjene over 50% av grunnbeløpet. Det blir 34000. Har man rett på fødselspenger får man utbetalt 1 grunnbeløp, dvs ca 70000. Vil jo seff lønne seg med fødselspenger da. Har sjekket med NAV sine sider på nettet og med saksbehandler. Tror det skal være riktig, men seff sjekk det ut selv.

Dere får selvfølgelig ikke mer penger enn dere har tjent og det nå ikke være lengere enn 14 dager mellom noen vakter.

Om dere f.eks tjener 2500 kr i mnd etter skatt er det det dere får om dere velger 100% lønn i 44 uker.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...