Gå til innhold

Går dette virkelig an??


gutiina

Anbefalte innlegg

Jeg har sett at mange flergangsgravide har skrevet innlegg om dette, og at de har kjent "spark" eller bevegelser allerede i uke 11.

Jeg er førstegangs og er 11 + 3 i dag, og har kjent tydelige bevegelser og/eller "spark" av og til de siste dagene. Og jeg vet at dette er ikke luft, eller noe annet.

De siste dagene har jeg virkelig følt at magen min har forandret seg og at magen min har bare blitt tungere, og jeg føler meg bare skikkelig gravid, til tross for at magen ikke har vokst så mye ennå.

Det er slik at jeg føler jeg må gå å holde meg nedom magen når jeg skal gå, fordi det føles bedre ut slik.

 

Jeg føler at jeg kjenner kroppen min godt, og merker alle forandringer som har skjedd iløpet av svangerskapet.

 

Er det virkelig mulig å kunne kjenne slikt så tidlig når man er førstegangs?

Jeg blir bare, ja.. Stresset av meg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legen min sa i en bisetning "det er faktisk noen som påstår at de kjenner bevegelse allerede i uke 13, og til det pleier vi leger bare å nikke og smile til, da vi vet at det ikke er mulig"

Jeg har aldri vært gravid før, så jeg har ingen erfaringer å dele. Men ifølge alle leger i det ikke babyen som gjør at det beveger seg i magen, men innbilning eller luft :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt sikker på at jeg kjente "sommerfuglkyss" da jeg var rundt 11 12 uker på vei med førstemann.. Som om noe strøk på innsiden med helt lette bevegelser. Jeg orket aldri si noe til jordmor eller lege om det fordi jeg var sikker på at de kom til å avfeie det, og jeg ville ha følelsen min!!

Så godt at du kjenner deg gravid da!!! :) Må jo være deilig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent det så tidlig også, forrige gang. Har vært gravid seks ganger tidilgere, så jeg mener også jeg vet hva jeg snakker om.. Mener, syv cm på babyen inni magen, det er da ikke SÅ lite????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...