Gå til innhold

Kan man hjelpe til for å forhindre Ma/Sa??


CaspersMamma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dessverre.

Det er kroppens måte og rydde opp.

 

Men har man sa/ma historie bak seg blir man rådet til og slappe av,avstå fra sex osv.(Kan lite om dette,så det er sikkert andre med litt mere kunnskap enn meg)

Men for andre ``friske`` er det lite man kan gjøre.

Grunnen til at det skjer er fordi embryoet er sykt og kroppen støter det vekk.

 

En annen medisin er ;tenk posetivt og nyt tiden fremover:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste man kan gjoere er aa ta godt vare paa seg selv, og i hvert fall ikke stresse og vaere superredd. Det er ikke bra for hverken deg eller sprier, selv om det kan vaere vanskelig aa slappe av dersom dette er nytt.

 

Det er nesten alltid noen spirer som ikke er "helt i orden" og har lite med verken mor eller far aa gjoere, naar noen spirer takker for seg etter kort tid. Det er tull at man skal lulle seg inn i vonde tanker om at noe er feil med seg selv dersom det gaar galt.

 

Jeg oensker deg lykke til, sender en liten klem og tror det gaar bra med deg. Bare si det til spiren du og IKKE krisemaksimer....

 

Jeg som har mistet noen ganger, har faatt beskjed om aa ikke stresse, ikke la noe stresse meg opp (som aa bli kjemperedd eller noe!), ikke loefte noe saerlig og bare ruge og sove masse.

 

Naa har jeg et barn og vet at dette mest sannsynlig gaar fint. Saa til og med jeg som har mistet noen ganger, velger - fordi det er lurt - aa tvinge meg selv til aa tenke at dette ordner seg.

 

Klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelp.. Grunnen til at jeg spør er at jeg trener ganske mye.. Aerobics og spinning.. Kan jeg fortsette med dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kroppen din er vandt med dette og du er frisk ellers,kan du fortsette med dette.

Kanskje du kunne latt være og tatt de værste øktene.

 

Men helsepersonell sier trener du fra før,skal du fortsette,men trente du ikke fra før skal du ta det litt forsiktig.

 

Snakk med legen din og trenerene på studioet der du trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av dem som synes det er greit aa trappe ned aktivitetsnivaaet noe naar man er gravid, men dette er jo individuelt. Man skal fortsette som man har gjort men ta hensyn heter det jo. For noen betyr det aa stresse mindre med jobb, for andre aa hoppe mindre naar man trener eller ikke ta i saa hardt og for andre betyr det aa spise sunnere enn man har gjort naar man bare hadde seg selv aa tenke paa.

 

Det viktigste er vel aa ikke vaere hysterisk og overbekymret tenker jeg. Du kan jo hoere med noen av de som jobber paa senteret der du trener, de vil nok vite. Kanskje legen ogsaaa...

 

Dessuten tror jeg det faktisk er viktigere hva man gjoer naar babyen faktisk er foedt enn hva man gjoer under selve svangerskapet, da kroppen har en tendens til aa leve sitt eget liv unasett i svangerskapet og det vil du legge merke til selv. Det er mye som justerer seg selv naar man er gravid, og ingenting er likt for noen... =o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare få si at jeg får ikke lov å trene aerobic, verken av instruktør eller av legen min, fordi jeg har hatt en sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...