Gå til innhold

begynne å studere og forsatt gi mm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff jeg skal begynne å studere igjen etter jul, da er lillegutt åtte måneder. Jeg har utrolig lyst å fortsette å gi ham morsmelk selv om jeg ikke er hjemme med ham.

Altså pumpe meg..problemet er bare at jeg egentlig ikke får til å pumpe. Pumper hver dag nå og får da ut ca 30 ml tilsammen om morgenen!! Vet jo aqt er mer melk, for han fullammes fortsatt og vokser som bare det.

Prøvd varm dusj og varme omslag.

Noen andre tips for å få til å pumpe seg??

Hvor mye melk må jeg klare å pumpe hver dag for at han skal ha nok til flaske og i grøt( vet ikke om han trenger mm i grøt eller bare på vann)? Er det realistisk å pumpe så mye?? Tenkte å amme morgen og kveld da...

Eller synes dere det hørtes ut som mye stress. Klarer ikke å venne meg til tanken at han ikke skal få mm, men mme. Høres sikkert fanatisk ut, skal vel være glad for at har ammet så lenge...

Mye rot dette. Håper noen har noen tanker, for er litt kaos hos meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utdrivingsspray er indikert for pumping, så snakk med legen om det. Du trenger også en GOD pumpe, en klønete håndpumpe er ikke bra nok for ordentlig pumping. Medela Mini-electric plus er bra for sånn pumping!

Personlig så gikk jeg tilbake til jobb ved 8uker! Pappan var hjemme til 6mnd (vi begynte med grøt før hun begynte i bhg, så bhg ikke trengte lære henne å spise...vet ikke hvordan jeg hadde gjort det igjen da...) Rundt 8mnd gikk det vel sånn 200-300ml per dag (Da pumpet jeg 2*), og hun fikk grøt med mme i og jeg lagde babymat (frossen) som hun spiste hver dag i bhg.

(Det er veldig lurt å gjøre det, du har en masse babymatglass, vasker og koker dem, koker grønnsaker (gulerot, potet/ris, søtpotet, blomkål, brokkoli, squash) og kjøtt, og legger i god olje (raps eller solsikke)). Kjør kjøttet i kjøkkenmaskin først, heeeelt fint (og legg til sides etter å har dyttet det igjennom en sil) og mos også grønnsakene i maskinen, har du poteter/ris i trenger du mye kokevann også. Så blander du til slutt alt i en stor bolle, har i den gode oljen, og så tar du det på glassene (med litt plass på toppen, fryser man så utvider det seg jo) og har i fryseboksen. Jeg laget 10 glass av gangen, det koster en bagatell i forhold til det du kjøper på butikken...) Og er glasset fryst på morgenen behøver det ikke kjøles (og fungerer som kjøler for mm-flaska!) på vei til barnepasser! Det går enkelt i mikro og helles på skål...

Skrevet

Tusen takk for svar!!

Ja, høres lurt ut å gi begge deler. Morsmelk og mme i grøten.

Har en håndpumpe nå ja, hadde elektrisk før men det fungerte dårlig. Får invistere i en skikkelig en.

Supert det du skrev om å lage middag, skal følge oppskriften din!! Ja, tenker at det virker bedre å lage maten enn å kjøpe glass.Billigere og så er man helt sikker på hva det er oppi.

Ble litt roliger nå. HAr sett på det som skummelt å ikke skulle amme lengre, men han blir jo eldre så....

Takk igjen!

Skrevet

Går det ann å FULLamme når babyen er 8 mnd?

Ikke for å være frekk, bare lurer :)

Skrevet

Baby er 8mnd ETTER JUL sier HI, og fullammes NÅ. Og ja, det er mulig å fullamme til 12mnd!

Skrevet

Det skal være 14g kjøtt per 100g, og gjerne rødt kjøtt (pga jern). Kjøttdeig går kjempedårlig å mose!!!! Så bare kok vanlig grytekjøtt.

Skrevet

Ok, dårlig å lese jeg!

Får virkelig babyen all næringen den trenger om man fullammer til den er 12 mnd?

Nå ble jeg nysgjerrig :)

Skrevet

I familier med mye allergi eller andre immunsykdommer er det ofte anbefalt å fullamme så lenge som råd! Og har man mye er 12mnd ikke utelukket. Jada, de får nok jern, men man må jo passe på jernverdiene da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...