Gå til innhold

Migrene...


en på vei *utklekket:)*

Anbefalte innlegg

Veit noen om det finnes migrene tabeletter man kan ta under svangerskap?

Har vanligvis brukt paralgin forte når det er på vei men de har jeg nå holdt meg unna.

Men nå sliter jeg ofte og paracet virker ikke.

Vet noen om dette,så kan jeg evt ta det opp med legen på mandag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

Jeg sliter i peroder med migrene, men under svangerskapene har jeg vært helt fri for migrene i fra ca 2. mnd. Herlig! Vet ikke helt hva du kan benytte av medikamenter, så der er det nok best å snakke med legen din. For min del er ofte migreneanfallene sammenfallende med stiv nakke. Dermed har muskelavslappende medisiner hjulpet meg mye, men dette skal man ikke ta under svangerskap. Du får ta en samtale med legen din så finner dere sikkert en løsning. Har du prøvd akupunktur?

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har det tidligere.

I mitt første svangerskap fikk jeg beskjed om at det var greit å ta paralgin,men ikke søren om jeg tør det nå etter å ha mistet 2 ganger i år.

Migrenen har igrunn bare forverret seg de siste ukene selvom jeg drikker litervis med vann.

Kjedelige greier,som om man ikke er amper nok fra før.

Får høre med legen på mandag,kanskje han kommer opp med noe lurt:)

Men ellers takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er også mye plaget med migrene, bruker egentlig Maxalt men legen min anbefalte meg å ikke bruke noen annen form for smertestillende enn paracet under svangerskapet. Hun sa at det er forsket for lite på migrenetabletter og skader på fosteret til å kunne si noe om det er skadelig eller ikke, men man vil jo ikke ta noen sjanser. Det som derimot hjelper meg nå er akupunktur. Får nåler først og massasje av nakke/skuldre etterpå. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...