1babyen Skrevet 17. november 2007 #1 Skrevet 17. november 2007 på onsdag kom det mørkt blod når jeg gikk på do, har tidligere hatt litt små blødninger, men de har vært veldig lyse, har fått beskjed av legen min at det er helt normalt. jeg fikk time hos legen og henvisning til ul samme dagen. der fant de ikke noe foster som var over ti uker, kunne ligne på ett foster som var 5, men ikke normalt. hadde ikke fastet denne dagen så måtte komme tilbake til utskrapning dagen etter. dette var den værste beskjeden vi kunne få. var så glade over at vi ble gravide så fort igjen. ca 1måned etter sa. nå vil jeg gjerne finne ut om det er noe vi kan gjøre for at det skal gå bra. vil ha en utredning, men det er vel ikke normalt før man har mistet 3ganger??? noen som har fått utredning før det har gått 3ganger??? føler at det er fryktelig teit å prøve å feile igjen hvis det er noe vi kan gjøre for at det skal gå bra...... er en forferdelig påkjenning.
Rebekka82FØDEKLAR:) Skrevet 18. november 2007 #2 Skrevet 18. november 2007 Hei du! Må først bare si at jeg synes det er fryktelig leit at du mistet igjen. Har selv mistet to ganger, og jeg fikk utredning etter det. Tenkte ikke på å spørre om å få det en gang, for jeg hadde hørt at en ikke får det før etter tre ganger. Men det var den gynekologen jeg kom inn til akutt da jeg mistet sist som sa at hun ville utrede meg, og følge meg opp. Har mistet ganske sent da, i uke 16 og uke 14, så det kan kanskje være noe av grunnen til at de ville utrede da. Jeg synes at det er dumt at en ikke får utredning før etter tre ganger uansett hvor langt man er kommet. For det er faktisk en veldig stor påkjenning. Du burde absolutt spørre om du kan få det nå synes jeg. Hvis du skal på etterkontroll etter denne sa'en kan du spørre om de kan se på livmora med ultralyd, og se om det er noe der. Ellers kan de ta en masse forskjellige blodprøver som kan si ganske mye. Snakk med fastlegen hvis de på sykehuset ikke vil gjøre noe. Selv fant de ikke noe på mine prøver, men er nå gravid igjen, og da jeg var på tidlig ultralyd fant de ut at jeg har hjerteformet livmor, noe som de tror kan være årsaken til mine sa. Får derfor ekstra oppfølging nå, og håper at det skal gå bra denne gangen. Masse lykke til til deg. Klemmer.
litjpia73 Skrevet 18. november 2007 #3 Skrevet 18. november 2007 Jeg har også mistet to ganger og spurte om de ikke kunne utrede, men det gjør de ikke når man bare har mistet 2 ganger på St.Olavs hvertfall. Det er visst for vanlig til det har jeg forstått. Som regel er det rett og slett bare maks uflaks å miste 2 ganger. Kjempeleit at du også mistet, men vi får vel bare stå på og satse på at en gang så blir det. Sender deg en trøsteklem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå