Gå til innhold

Hvordan fortelle nyheten til skilte foreldre??


*^* Blåveispiken*^*

Anbefalte innlegg

Er nå over det første kneika og det er på tide å fortelle de vordende skilte besteforeldrene at de skal få sitt første barnebarn. Jeg har hatt veldig lyst til å si det før disse 12 ukene har gått, men jeg hatt tenkt og tenker veldig på hvordan jeg skal gjøre det. Hadde først tenkt på å samle dem to sammen med meg og min kjære å fortelle det, men problemet er, at mine foreldre ikke akkurat liker å være under samme tak, og vet ikke helt hvordan jeg skulle fått "lurt" dem til å komme til oss uten at det blir trøbbel når de skjønner at de ikke har fått vite at den andre også kommer. Så har jeg tenkt på å ringe til dem, men hvem ringer jeg først osv..??

 

når jeg leser dette jeg har skrevet over høres jeg jo veldig snål ut som lager problem av noe som egentlig er en super nyhet, men det er vanskelig for meg å finne ut hva jeg skal gjøre.

 

Noen som har noen tips????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette må du nesten finne ut av selv.

Men jeg hadde i allefall ikke ville ha samlet dem under samme tak uten at de var klar over det om de ikke tåler trynet på hverandre!

Og jeg tror virkelig ikke noen av dem blir fornærmet om du du ikke ringte dem først! I så fall er ikke det ditt problem mener jeg!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under forrige graviditet fortalte jeg pappan min m/samboer først, ene og alene fordi de var her og jeg ikke ville fortelle over telefon. Mamman min forsøkte jeg å få hit en helg, men hun var vanskelig og prioriterte barna til samboeren sin den helga enda jeg forsøkte å si at det var litt viktig. Så hun fikk vite det 2-3 uker etter min pappa..... dessuten fikk hun vite det over telefon til slutt, jeg ga opp å få henne hit.

Nå kommer hun oftere hit og jeg kommer nok til å fortelle henne det neste gang hun kommer, selv om jeg da ikke har passert 12 uker. Jeg må ha noen råd fra henne ang medarbeidersamtale jeg skal ha snart, og der kan hun det meste om hva jeg burde si/ikke si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte forresten en ting.... jeg synes også det er vanskelig med å finne ut hvem man skal si når til fordi man ikke vil favorisere den ene foreldre forann den andre. MEN jeg har lært meg at det var tross alt de som skilte seg og de forlanger for mye av meg hvis de forlanger at jeg til enhver tid skal ha på samvittigheten at det alltid skal være likt mellom dem.

Kanskje passer det best å fortelle det på to vidt forskjellige måter til hver av foreldrene dine? Mammaer trenger ofte å høre at vi trenger deres råd om noe.... Våre pappaer setter kanskje mest pris på et UL-bilde eller en t-shirt med "Jeg skal bli bestefar" på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Skjønner veldig godt dillemmaet ditt, for jeg har det på akkurat samme måte. Har ikke helt funnet ut av hvordan vi skal fortelle det men det blir nødvendigvis slik at den ene må få vite det før den andre. Orker ikke ha de i samme hus for de kommer til å krangle om hvem som gir meg de beste rådene og om hvem som ble gladest osv (skjønn det den som kan)...

Ønsker deg hvertfall lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...