Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har migrene. Mye migrene, og lurer på om noen vet om jeg kan bruke ibumetin 400 mg.

Det står på pakken at de ikke skal brukes i de tre siste med, jeg er uker... Men trodde virkestoffet var det samme som i ibux? Det har jeg jo lest at man skal unngå?

Haster siden jeg har et anfall i emning nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke ta ibuprofen! dette er virkestoffet i ibux bla. Bruk paracet du dersom du må ta smertestillende.

Ibux er blodfortynnende og kan føre til abort sa de til meg på apoteket.

Skrevet

Søren søren søren.. Har ikke paracet.Jaja, da er det løp og kjøp for mannen. -IGJEN,,,

Tusen millioner takk for raskt svar.

Skrevet

Ring legevakta du og hør hva de sier, evt ring giftinformasjonen.

Snakk i allefall med noen som har grunnlag for å vite hva de snakker om!

Skrevet

Dette står om Ibumetin i Felleskatalogen

"Bruk tidlig i svangerskapet kan gi økt risiko for abort, kardiovaskulære misdannelser og gastroschisis. Risikoen synes å øke med dose og behandlingstid. Skal ikke brukes under 1. og 2. trimester hvis ikke strengt nødvendig."

Jeg ville ikke brukt det. Ta paracet i stedet du;)

Skrevet

Ville bare si at jeg ringte legevakta, grunnen til at jeg likevel kom inn her med spm, var at jeg fikk beskjed der om at det kunne ta noen timer før de ringte opp igjen.

Fikk etterpå beskjed om at jeg kunne bruke ibumetin (men turde ikke det...) imigran (den unngikk jeg gså), paracet og paralgin forte.

Så har dere andre med migrene fått noen nye tips.

Skrevet

Jeg skal ta dette opp med legen i dag.

Har time litt over 12 og får høre hva han sier.

Prøvd paracet men det hjelper ikke det grann og jeg er nødt til å være litt på nett så jeg får tatt meg av store veslegutt og.

Kan skrive hva legen sa når jeg er tilbake.

God bedring,jeg føler virkelig med deg.

Skrevet

Hei Mops 7.

Vært hos legen og han ville ikke gi meg noe som helst.

Sa spis paracet og hvil mye,så da kastet jeg inn hånkle å gjorde som jeg fikk beskjed om.

Paralgin annbefaltes ikke pga fosterets mulighet til å bli avhengig,så da holder jeg meg unna.

Fortsatt god dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...