adriana78 Skrevet 17. november 2007 #1 Del Skrevet 17. november 2007 Dette var mitt andr barn Denne gangen hade jeg termin 9 august 07.Jeg var veldig spent og grudde meg en del til det som ventet meg. En uke før termin kjente jeg at noe kunne være på gang, men det var bare falsk alarm. Kjente at jeg ble skuffet. Alle sa jeg kom til å føde før termin siden jeg fødte på termindatoen forrige gang. Dagene gikk og jeg hadde disse mensmurringene flere ganger om dagen. Termindatoen kom og gikk og jeg begynte og bli seriøst lei. Så på lørdag 11 august fikk jeg sånne maserier med jevne mellomrom, vi dro på føden og tenkte at nå var det igang. jeg ble undersøkt av jordmor og hadde to cm åpning. Men ingen sterke rier. Det var bestemt at jeg skulle føde på et annet sykehus en times kjøring unna. Både jeg og jordmora trodde at noe kom til og skje utover dagen. Vi bestemte oss for å dra hjem igjen. Klokka kvart på ti hadde jeg en litt smertefull rie som varte i kanskje ti sekunder. plagsomt. Jeg sovna og når jeg våkna igjen to timer senere var alt som før. Hele dagen gikk og jeg ble enda mer frustrert. Skulle det ikke skje noe snart??? søndags morgen den 12 august kjente jeg heller ingenting. Dagen gikk og på kvelden fikk vi besøk av søsteren min. Vi drakk kaffe og de dro ikke hjem før rundt ni på kvelden. Jeg var som før. kjente ikke noe spesielt. Jeg satt opp til midnatt. Da begynte jeg og kjenne disse maseriene igjen. Lå og leste litt. gikk på do for å tisse sånn rundt ett på natta og så, klokka 01.05 skulle jeg snu meg på siden i senga, og da sa det ```pang`` i bekkenet mitt. Hørtes ut som et bein som knakk. Reiste meg opp og da gikk vannet og riene kom for fullt. Klokka halv to kom vi på føden og ble møtt av to svenske jordmødre. jeg ble undersøkt og hadde to cm åpning og rier hvert andre minutt. Ambulanse som skulle frakte meg til det sykehuset der jeg skulle føde ble bestilt og kom omsider. Riene var uutholdelige og det var grusomt og tenke på den reisen som ventet meg på dårlige veier. husker at de kjørte meg ned til den ventende ambulansen. klokka var ca 02.10. Jeg kjente frisk luft mot ansiktet idet vi kom utafor sykehuset. De heiste opp båra på vei inn i ambulansen og da kom pressriene. jeg fikk panikk. Kjente hodet komme med en gang. Vi kunne bare glemme det andre sykehuset og hastet tilbake til fødestua.jeg hyla og kleip fast i jordmora som ba meg være så snill og vente til de fikk meg inn på fødestua. De reiv av meg buksa. Hadde fremdeles min egen topp og cardigan på. Hadde vel fått av den ene ermen på jakka:-) Jeg lå på siden og presset som en gal. Riene kom nesten uten stopp og klokka 02.18 ble ei nydelig prinsesse født 3400gram og 51cm lang. Det var en herlig fødselsopplevelse. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10932042-min-f%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå