Gå til innhold

VEEELDIG vondt i magen!!

Anbefalte innlegg

Det har skjedd et par ganger nå. Jeg har fått skikkelig tak i magen, gjør så sinnsykt vondt at det er vanskelig å beskrive. Første gangen reiste jeg på legevakten, men der kunne de verken hjelpe meg eller si noe om hva det var. Det eneste legen mumla noe om var at ting strekker seg inni magen.

Men det kjentes overhodet ikke ut som strekksmerter. Heller noe som presser noe veldig, og plassen det gjør vondt er like nedafor der ribbeina møtes. Altså ganske langt oppe på magen. Tviler på dette har direkte noe med den lille å gjøre.. Så fikk jeg det her en kveld igjen, og begge gangene har det kommet noen timer etter jeg har spist biff av svinekjøtt. Prøvde med en parasett, men det hjalp ingenting. Det må bare gå over av seg selv, noe som tar et par timer.

Derfor har jeg mistanke om at det kan være gallestein eller noe. Er det noen av dere som har vært borti dette? Er visst ikke helt uvanelig å få når en er gravid.. Har lest litt om symptomene, men det stråler ikke i skuldrene eller ryggen.. Men det gjør veeeeldig vondt!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10931624-veeeldig-vondt-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde voldsomme smerter i mellomgulvet i uke 10-12

Jeg hadde også veldig vondt like innuner ribbeina på venstre side og litt nedenfor.

Dette ble behandlet som nyrebekken betennelse.

Etter å ha ligget to dager på sykehus med intravinøst.

(selvsagt etter 1 uke på antibiotika jeg ikke tålte) hadde mave smertene roet seg ned og etter ytterligere en uke hvor jeg lå rett ut har smerten forsvunnet.

Mellomgulvet mitt føltes mørbanket.

Blanding av god oppfølging av sykehuset, masse kos og omsorg fra mine nermeste og mye hvile fikk meg nå gjennom det på et vis.

Er akkurat bikket over i uke 15 I dag og formen er sån passe.

Litt slapp, men de store smertene er borte.

Jeg kan ikke forklare hva det var, det er ikke direkte "strekk smerter"

men det har noe med den lillle i maven din å gjøre.

Om ikke legen lytter tild deg ville jeg prøve drikke masse, slappe av og sørge for at de rudnt deg er klar for å pusle litt ekstra med deg.

Hei Du! Jeg har selv hatt det du beskriver.. JEg tror og håper det kan være noe så ufarlig som luftsmerter. Det betyr ikke at du må prompe eller rape:) Små barn får ofte noe lignende, det som kalles kolikk.. Og da hjelper det ofte at foreldrene beveger beina deres mot magen. Det er utrolig vondt og minner nesten som noen stikker en kniv mot magen på innsiden. Hos meg også langt oppe ved bryst og ribbein. Hvis det er dette du er plaget med har et noen små råd. Sett deg ned på kne, gjerne på noe mykt og legg deg over beina dine.. Slik at magen treffer/hviler på lårene dine og ligg gjerne med armene foran hodet ditt.. Prøv å finn en god behagelig stilling du kan slappe av i. Det kan ta noen minutter før smertene letter.. Eller på rygg med lårene mot magen, men denne stillingen er litt mer ubekvem en den første. Det har hjulpet for meg, da jeg har hatt dette noen ganger før jeg ble gravid også. Det kan også hjelpe å gå en liten tur. Da løfter du beina, og får beveget kroppen.

Husk at livmoren vokser opp i "de andre" organene, og det går selvsagt ikke ubemerket hen.. :) Desverre.. Så jeg håper det bare er dette du har, og ikke noe alvorlig. Lykke til å god bedring. Vennlig hilsen hobby-doktoren Lisa. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...