Gå til innhold

Hvordan skal dere pynte julebordet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvordan dere skal pynte festbordet/middagsbordet på julaften, dersom dere skal ha det hjemme hos dere selv?

Jeg er litt i tvil, men det blir finservice (arvegods fra 1950), sølvtøy, usikker på sukvalget (enten standard julefarger eller litt mer moderne.. får se) glass fra hadeland glassverk, glasslysestaker og små julestjerner (blomster)

Tar imot tips.

Skrevet

Når jeg dekker bord i julen, og generellt ellers- har jeg enkelt hvitt service. Og en gjennomgangsfarge på tilbehør, her går det mye i rødt, og det passer jo fin i julen i kombinasjon med gull eller sølv. Jeg setter Hadeland Rødnissene på bordet innimellom, eller Magnor Englene mine. Alle synes det er så fint. Blått kan også brukes, veldig fint til sølv. Kan jo få kjøpt sanne små stjerner som en strør på bordet, gull eller sølv- det er veldig fint.

Skrevet

Skal ikke feire jul hjemme, men skal ha et førjulsselskap, og da blir det et litt juleaktig bord. Jeg setter også på noen hadelandnisser og andre nisser, men kommer til å bruke en del pepperkaketing jeg har laget selv(en eller flere sleder med noe godt i eller noe annet tilbehør(menyen er ikke helt bestemt enda)) og pepperkakejuletrær(delt og limt sammen så de står av seg selv). Kommer til å brukke pepperkaker som bordkort også, så blir det litt "gjennomført". Som tilbehør til pepperkakehuset(som selvfølgelig ikke skal stå på bordet), skal jeg ha en liten utedo(synes det var så søtt =))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...