Gjest Skrevet 17. november 2007 #1 Skrevet 17. november 2007 Litt spennende... er noe jeg har lite erfaring med.. og tar imot tips.
doffine Skrevet 17. november 2007 #2 Skrevet 17. november 2007 Til sikkelig vindusvask så bruker jeg zalo og eddik. Zalo fjerner dritt og møkk og eddik gjør vindune blanke å fine.. Mamma brukte noe som het nylonvask da jeg bodde hjemme. Er en blå tube som en skal ha litt av i vannet... Men jeg syns zalo og eddig er like ok, og billig. Jeg har også en bøtte uten såpe i som jeg bruker helt til slutt for å fjerne såperester fra vinduene før jeg bruker nalen.. Men nå i dag skal jeg jukse litt på innsiden med vanlig jif spray bare:-)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 17. november 2007 #3 Skrevet 17. november 2007 Er det noe jeg føler jeg er god på er det å vaske vinduene. De blir like fine og blanke hver gang. Slik gjør jeg det. Blander Jif Vindusvask, den lille blå flasken etter anvisning på pakken i en bøtte. Finner frem to kluter, en som jeg har oppi bøtten, og en til å tørke av nalen. Har vann med såpe på hele vinduet med den våte kluten, drar av vannet med nalen. Når jeg har tatt ett drag med nalen tørker jeg nalen helt tør med den tørre kluten. Når jeg har kommet over hele vinduet, tørker jeg kantene på hele vinduet- nederst til slutt- med den tørre kluten. For å pusse de helt rene, der kansje nalen ikke har tatt så bra pusser jeg over med avispapir fra en gammel avis. Hvis det er inne- tøm eller vinduskarmer først, og legg gjerne et håndkle eller klut neders i vinduet så det ikke renner vann. Jeg bruker ta vinduene annen hver måned eller noe sant, alt etter hvor skitne de er så klart. For ikke lenge siden sa jeg til sambo at det var tåle ute, det var det ikke- bare støv og drit på vinduene. Men tar ikke like ofte inne som ute, for føler ikke det er så mye brukt for det. Annen hvergang tar jeg vel inne, blir mest skittent etter vinteren og mye bruk av stearinlys. Det var mine tips- synes de er veldig gode selv da
Gjest Skrevet 17. november 2007 #4 Skrevet 17. november 2007 Fantastisk, Miss Fat! Jeg liker detaljer! Wow, slik skal jeg også gjøre det!
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 17. november 2007 #5 Skrevet 17. november 2007 lykke til- og husk avispapir, det tipset fikk jeg av min tante som var en guuud på å pusse vindu. min mor fikk altid høre at hun vasket vinduene, mens tante pusset- er visst en forkjell... de blir såååå blanke, husk bare å ikke bruke en ny avis, og puss til alt vannet er borte. må bruke avisen sammenkrøllet på ett og et vindu, det må ikke bli helt tørt først....
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 17. november 2007 #6 Skrevet 17. november 2007 Her brukes to typer microfiberkluter som er beregnet på vindusvask. Og så brukes rent kaldt vann. Det er veldig enkelt og vinduene blir skinnende blanke
SuperMoM <3 Skrevet 17. november 2007 #7 Skrevet 17. november 2007 Har lært mange forskjellige måter.. Mamma pleide å bruke grønnsåpevann og nal.. Jeg bruker jif spray (universal?) og en mikrofiberklut.. og det har de bedt meg om å bruke på jobben også. (vaskejobb) Har også prøvd jif vindus vask greiene.. funker det også mange tips i grunnen.Å vaske vindu er ikke noe komplisert i det store og det hele:)
Idun<3tosmå<3 Skrevet 17. november 2007 #8 Skrevet 17. november 2007 Her i hus er det mannen som vasker vinduene, og han bruker jifs vindusvaskesystem. Om han skulle finne på å gå lei, finnes et firma her som vasker vindu for 500 kroner uansett str på huset.. (Rogaland). Så må jeg selv gjøre det, betaler jeg lett 500 for å slippe unna det!
XXIII.VI.MMVI * XXI.XII.MMVII Skrevet 17. november 2007 #9 Skrevet 17. november 2007 Jeg bruker Nylonvask! Som jeg har i en bøtte, har to kluter en oppi bøtta som jeg vasker vinduet med, så har jeg en nal som jeg tar det bort med! Men husk og bruk klut nr2 til å tørke av nalen etter hver gang.. Synes vinduene blir kjempefine og blanke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå