Gjest Skrevet 17. november 2007 #1 Skrevet 17. november 2007 Når bruker man Ventoline? Når bruker man Flutide? Har fått begge deler til mini. Står at Ventolinskal han ha 2 doser morgen og 2 doser kveld. Flutide skal han ha 4 ganger daglig..Skal jeg bruke begge samtidig? Han er tett i brystet. En annen ting, rengjør dere kammeret med grønnsåpe og vann etter hver gang?
*Lissi* Skrevet 17. november 2007 #2 Skrevet 17. november 2007 Vi regulerer dette selv. (alt etter hvor tett han er) Nå bruker vi en med ventoline og en med flutide, morgen og kveld. Vi rengjør kammeret en gang i uken. Bruker zalo.
Expat Skrevet 17. november 2007 #4 Skrevet 17. november 2007 Det kan være greit å vi ventolin en liten halvtime før du gir flutiden. For da åpner V opp lungene så F får plass bedre! Så om barnet er i bhg, så gi V før frokost eller når dere står opp, og F før dere går ut. Det er viktig å fortsette med F når barnet blir bedre, det påvirker ikke utenfor kroppen noe særlig, og det gir stor forskjell! Antar du skal spre utover ventolinen på dagen. Rett etter soving og en stund før soving er lurt, man blir veldig gira av den! (jeg tar sånt selv ser du. Derfor vet jeg ikke noe om kammeret...)
balsam Skrevet 17. november 2007 #5 Skrevet 17. november 2007 hei=) det er forskjellig hva man skal gi, men flutide er et forebyggende medisin mens ventoline er når de er tette... så her i huste gir vi flutide daglig, mens ventoline gir vi kun hvis hu er tett... men det vi fikk streng beskjed om er at dersom hun er tett så skal vi ikke drøye medisinene, er vanskeligere å åpne etter at det har tettet seg enn å forebygge at det blirt tett liksom.... jeg gir begge rett etter hverandre jeg... men dersom hun skal ha 2 doser trykker jeg 2 ganger rett etter hverandre.... fikk beskjed om å vaske 1 gang i uka, så her vsker jeg det på torsdager=) håper du ble litt klokere,,, er ikke sååååå lett å forklare.....
jua 10.12.05 Skrevet 17. november 2007 #6 Skrevet 17. november 2007 Vi bruker en dose ventoline og en dose flutide morgen og kveld. Har vært nede i en dose flutide om kvelden, men må øke med en gang han har antydning til forkjølelse eller annen sykdom(var litt små forkjølet). Vi kan i tillegg gi opp til 6 doser ventoline i døgnet ved forverring. Når man øker dosene skal de holdes i 2-3 uker. For i tilegg en singulair tabelett på kvelden, er veldig bra og gi multi vitaminer og tran tillegg. Lykke til, tar litt tid å finne ut av alt.
jua 10.12.05 Skrevet 17. november 2007 #7 Skrevet 17. november 2007 Vi har fått beskjed om 10 minutter mellom ventoline og flutide, alltid ventoline først. Vasker babyhaleren hver 14dag.
Gjest Skrevet 17. november 2007 #8 Skrevet 17. november 2007 Her gir vi 1 dose flutide morgen og kveld, når hun er ekstra tett gir vi airomir opptill 6 ganger i døgnet. Vasker kammeret ca 1 gang i uka:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå