Gå til innhold

Julekort til barnehagen?

Anbefalte innlegg

Er det vanlig å gi julekort til barnehagen? Jeg har lyst til å gi ett der det står "takk for at dere tok så godt imot meg da jeg begynte, og for at dere tar så godt vare på meg". Syns de gjør en god jobb med lillegutt, og syns de fortjener å høre det.

Forresten: På avdelingen jobber det 4 stk. To pedagoger og to assistenter. Jeg syns den ene assistenten virker å ha fått et veldig godt forhold til gutten, det er nesten alltid han som holder på med han, og han er i tillegg veldig trivelig mot oss foreldre. Jeg har litt lyst til å skryte litt ekstra av han, men er redd for at det skal bli feil overfor de andre... Det er jo ikke han som er primærkontakten til gutten... Hva syns dere? Holder det å gi felles skryt, eller kan jeg på en eller annen måte få takket assistenten ekstra uten at de andre føler seg mindre verdsatt?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10929188-julekort-til-barnehagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er koselig å få julekort av foreldre/barn, så det synes jeg absolutt du skal gjøre! Skryt er veldig gøy å få, vi synes det er fantastisk å bli verdsatt. Tror jeg ville vært forsiktig med å skrive noe ekstra til assistenten på selve kortet, men hva med å si det dere føler direkte til ham?

Jeg syns du kan skrive litt ekstra til assistenten, men ikke noe mer enn type; Vi ser du har så god kontakt med "Ole" og det setter

både han og vi stor pris på. Du gjør ham trygg, han trives med deg, han snakker om deg hjemme..." Kan ikke se hva som er galt med det. Jeg fikk et sånt kort da jeg var student fra ett av barna, og jeg ble kjempeglad!! Lever på det enda jeg ;-)

Ellers er det kjempekoselig å få gaver og kort fra foreldrene!! Jeg har ikke vært vant til at alle har gjort det, men noen få, og det er helt greit. Det er ikke noe jeg forventer, men jeg kommer selv til å gjøre det når min lille begynner i barnehagen. Jeg er førskolelærer selv da, bare for å si det :)

Det er slett ikke vanlig å gi julekort i de barnehagene jeg har jobbet i, men nettopp på grunn av det, setter vi så utrolig pris på det når vi får! Det virkelig varmer når vi får noe fra ungene og foreldrene!

-jeg har forlengst bestemt meg for at når min vesle begynner i barnehagen, så blir det julekort/gave og sommerferieoppmerksomhet fra oss :-) Nettopp fordi jeg vet hvor stor pris JEG setter på den lille oppmerksomheten!

Jeg mener slett ikke at man skal bruke massevis av penger på personalet, men bare et symbolsk bevis på hvor mye de faktisk betyr for oss, i alle fall om en er fornøyd med barnehagen. Så et personlig kort er topp!

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...