sivuna Skrevet 16. november 2007 #1 Skrevet 16. november 2007 Jeg har problemer med å slå meg til ro med at guttungen på snart to ikke kan ha ull rett på huden:( Atopisk, som meg, og da er dette ofte som å kaste bensin på bålet, men synes fortsatt ull er det eneste på topp når det gjelder å holde varmen i kulda. Så snakka pedleder i bhg om ei mor (selvsagt ikke der lenger..) som hadde brukt en form for tynne helsetrøyer under ulla til ungen m kraftig atopisk eksem og det funka kjempefint! Men hvor i alle dager finner jeg sånt? Noen som aner? Eller har andre tips? Ja, vi har opptil flere varianter av ull foret med bomull og poly-ditt og poly-datt som skal være så bra, men det kan ikke måel seg uansett. Det nærmeste jeg så langt har kommet noe som funker er Gull-ull sitt ulltøy, som er ribbestrikket og mykt på en litt spesiell måte, men fortsatt reagerer han.. Arg.
Gjest Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Det eneste som funker på mine to gull er Cubus sitt ulltøy, med bomullsflosset innside. Det er som du sier bensin på bålet om jeg prøver ull rett på huden. Det sies at angora skal være det ultimate for de som ikke tåler saueull rett på huden, men pga eu-regler er visstnok ikke angoraulla ikke lov å ta inn til Norge (dette er meg fortalt, så jeg går ikke god for påstandene. Jeg kan derimot gå god for at det er vanskelig å få tak i... Jeg har ikke klart det) Ulltøyet til Cubus drenerer godt og varmer selv om det er vått er min erfaring. Eldste gullet mitt gikk i naturbarnehage og var ute hele dagen uansett vær og vind, og dette holt i massevis. Utenpå hadde han "vanlig" ulltøy. Hjemmestrikka.
sivuna Skrevet 20. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2007 Jo det er omtrent sånn d funker hos oss også nå. Devold sitt ullundertøy er ikke så verst faktisk, innsida er litt spesiell, trodde kanskje det var annet enn ull, men tror faktisk det er ull der også. Dytter litt igjen, i tilfelle noen vet noe om de nettingtrøyene eller hva det nå var...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå