Gå til innhold

Nå tror jeg at jeg kan slappe litt mer av


litjpia06 og lillegutt08

Anbefalte innlegg

Er bare 4+5 og var bekymret da streken på testene var så svake men idag har jeg tatt en digital test som lyste "gravid" mot meg.

Forsøkte å bestille time hos lege for å få sjekket men den røya på kontoret sa særdeles uhøflig "du trenger ingen legetime før etter uke 13 så du får komme tilbake da....." så kom det etter en liten stund ".... eller du tenker kanskje at du ikke skal beholde barnet?" Hvor frekk er det mulig å bli? alt ble sagt med en utroli negativ tone. Er det ikke meningen at man skal kunne gå til legen om man er bekymret for den lille spiren man bærer?

 

Heldigvis fikk jeg time på dagen hos legen jeg hadde før så selv om jeg måtte kjøre mange mil ekstra var det verd det. Han testet og sa at alt så bra ut og at jeg bare måtte ringe eller komme om det var noe. Gjett om jeg skal skifte tilbake til den legen igjen.... Han beroliget meg veldig så nå kan jeg slappe av igjen. Det var også han som fulgte meg opp da under forrige svangerskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra... tenker også på å ringe legen. er forresten også 4+5 i dag:)

Vil ha en tidlig ul pga en tidligere sa... gyn har heldigvis lovet meg det, så får se om han holder det løftet når jeg ringer:)

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare å kjempe på så går det nok bra det.

Har ikke mange symptomer men jeg merker humørsvingningene allerede...... kjenner de veldig godt fra forrige svangerskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle vært kontordama til legen min! Fy flate, så sinna jeg hadde blitt om jeg hadde fått noen sånn beskjed når jeg forsøkte å bestille time! (hormonell, jeg??)

 

For alt den røya visste, kunne det vel hende at du hadde ting å ta opp med legen rundt svangerskapet som det faktisk var greit å få klarhet i FØR uke 13... Sånn som meg, som er epileptiker og vanligvis tar medisiner som kan være fosterskadelige daglig.

 

Hadde jeg vært deg, ville jeg klaget til... noen! Hvor klager man egentlig på dårlig behandling hos legen?

 

Uansett, gratulerer, og bra du får god oppfølging hos den gamle legen din i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for støtten! Ble rimelig fortvilt der jeg var, sto på toilettet på jobb og ringte og kom tilbake til kontorplassen med tårer i øynene...... ikke så lett å forklare det for kollegaer.

Uansett, jeg har selv en kronisk sykdom og måtte få spesiell oppfølging under forrige svangerskap, bl.a UL hver 3.uke for å sjekke at hun vokste samt ekstra nøye oppfølging av blodprosent, jernlager og vitamin B12..... jeg synes hun røya kunne dra dit peppern gror.... har klaget på de tidligere men tror jeg gjør en mer offisiell klage denne gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...