Gå til innhold

Svar ÆRLIG tenker på og kjøre Oslo-Mo i Rana

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min er 16 mnd, vi kommer til og ta det med ro selvfølgelig!!!:) Kose tur, skal sove hos tanten min i tr.heim... Og kjøre videre neste dag...!

Og da er vi sikkert dag nr to! Og uansett det blir jo ikke stress tur! Kjører forsiktig:)

Hva ville dere gjort?

Fortsetter under...

Skrevet

Det går helt sikkert bare bra.

Skrevet

aldri i verden om jeg hadde gjort............fly. har du hørt om det. billig med sas sist jeg sjekket!biltur er sjelden kos for barn!

Skrevet

Det koster 2000 for fly en vei omtrent! eller 1500 er widerøe fly der oppe og det blir skikkelig dyrt! Og familien maser om at jeg skal komme

Skrevet

Jenta mi på 7 mnd var med oss på bilferie til Tyskland nå i sommeren. Vi tok selvfølgelig mange stopper på veien, men det gikk så fint så!

Annonse

Skrevet

Ehhh? Siden når ble biltur sjelden kos for barn? Hvis man legger opp til det, så blir det nok bra.

Jeg ville gjort det =)

Skrevet

Da hadde jeg uten tvil tatt toget! Hvis du bestiller i god tid, så får du tur/retur for 398 kroner.

Skrevet

Hadde jeg glatt gjort! Og HAR også gjort det med Knøttet som nå nærmer seg 2 år =0)

Hilsen en Mo-væring som har bodd i Oslo

Skrevet

Jeg veit, men det synes jeg er mer slitsomt enn og kjøre!!!! Hater toget, etter at jeg har tatt en del hundre ganger!!! uff jeg bare hater det!

Skrevet

På et tog er du jo mer mobil, og barnet kan bevege seg mer. Og du kan jo uansett overnatte hos tanten din.

Lange bilturer er rett og slett ikke kos for barn, og to dager med lange etapper synes jeg blir litt voldsomt. Spesielt med tanke på at det er midtvinters og dermed ikke like enkelt å ta hyppige pauser. Her har etappen Tronheim Oslo vært mer en lang nok, for de minste.

Annonse

Skrevet

Jeg er også fra Mo:) Faktisk fra Mjølan:) hehehe!

Men er egentlig ikke redd for at det ikke skal gå bra med mini for det veit jeg at det gjør, det jeg er mest redd for er glatta osv osv:S

Skrevet

Hmmmm veit du kem eg e da? E fra Mjølan sjøl ;0)

Så lenge man kjør etter forholdan så er vel ikke glatta nå problem. Og rundt juletider bruk det jo å vær såpass kaldt oppover Østerdalen og fra Trøndelag og nordover, og da e det jo ikke så glatt heller..

Skrevet

Hadde også kjørt. Så lenge det ikke blir strake veien, og det har du jo ikke tenkt..

Vi kjørte Bergen - Mo i Rana hver sommer da jeg var liten, kjempekjekt- Har bare gode minner :-)

Skrevet

Ikke noe stress!! Det har jeg gjort maaange ganger!!!!! Oslo-tr.h

og tr.h-mo i rana er ikke så lange intervaller, men skal snakke for meg selv! Vet ikke hvor utålmodige barn du har ;)

Skrevet

dyrt............forsikring, slitasje, bensin og risiko.................æh??????

Skrevet

selv om jeg har bestemt at jeg aldri...............aldri mer skal fly til mo med widerø..............

Skrevet

Hei du, er også fra Mo i Rana :) Personlig ville jeg aldri ha gjort det. Jeg har kjørt på sommerføre Mo- Stockholm når snuppa var i den alderen og hun ble fryktelig lei av å måtte sette seg i stolen hele tiden, syntes synd på henne jeg.

Det eneste er at det er enkelt å ha bil når man kommer fram, men det koster å kjøre Oslo- Mo- Oslo.

Billig å ta fly til Bodø og tog derfra. Er du god tid får du billig billetter på norwegian, og grønne avganger på toget.

Lykke til og god tur (uansett reiserute)

Skrevet

Eg vil også ha kjørt. Går bære bra sikkert :)

Hilsen enda en Ranværing :o)

ps: frøktelig ke ranværinga mange de vart plutselig :)

Skrevet

om hun er rolig i bilen går det sikkert fint =) Hadde aldri gått med gutten vår.. vi brukte 8-9 timer til lillehammer.. det tar egentlig 5 timer..

Oslo - Tr.heim er ganske langt.. vi måtte hvertfall lagt inn en eller to overnattinger til.

Skrevet

det va då voldsomt!! Masse ranværinga her:))

Jeg ville ha flydd, har kjørt mage ganger og det er drit kjedelig hver gang. Men dersom du tror det går bra, så sett deg i bilen, og kos dere på veien:) Start tidlig, så har du en buffer i tilfelle du må stoppe lenger enn planlagt. Og ta med litt mat/drikke og ulltepper i bilen i tilfelle rottefelle

God tur!!

Skrevet

Hva hadde vi gjort med hva?

Hadde overnatttet i trondheim og kjørt videre neste dag.

var på kjøreferie med Lucas da han var 1 år, kjørte 500 mil den sommeren.

(tromsø-mo-tronheim-ålesund-sogn-trondheim-sundsvall-tromsø) kjørte f

Gikk kjempebra! God tur

Skrevet

ja keffør ikke?

vess ungen din ikke bi heilt gærn i bil så kjør i vei :-)

Ta fleir stopp å gjør turn koseli så går sekkert alt fint. Enklere å kom seg no åg sia tunneln e kommet gjennom korgfjellet.

Hilsen

Ranværing i Trondheim :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...