Gå til innhold

noen som akkurat har startet opp og skal i "ilden" uke 51??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei

Jeg skal ha uttak/innsetting i uke 51 jeg også:-)

Har du akkurat startet med sprayingen?

Siden min menstrasjon har blitt forsinket to ganger på rad og jeg skal rekke en ny runde før jul, slipper jeg sprayen denne gangen og kjører rett på med sprøyter fra neste menstrasjon.

Åh, bra=)

Jeg starter sprayingen nå på søndag, så da er det 17 dager med spray og 9 dager med sprøyte før ultralyd (dag 10) Og uttak 3-4 dager etter om alt er som det skal=)

Slipper spray? Går det ann? hehe... her lurer jeg på det meste=)

Men det blir kjempe spennende fram til da... greit å ha noen å "gå" sammen med..=)

Hvor holder du til??

Jaaaa, uttakk og insetting uke 51! Skal begynne på spray på torsdag, morro at det er flere! :-) Dette blir vårt 3 forsøk, men det siste ble avbrutt, så vi har 2 forsøk igjen, og denne gangen skal vi forsøke icsi!

Så hyggelig at vi ble flere=)

Gleder/gruer meg litt... hehe....

Så i dag er siste medisin-frie dagen før jeg skal teste 2/3 januar....

Håper det klaffer for oss alle sammen=)

Annonse

Hei, så fint at dere er flere av oss som rekker en ny runde før jul. Håper dette blir vår julegave i år :-)

Jeg holder til Riksen, hva med dere? Siden ingen av eggene våre ble befruktet sist gang så skal vi i gang med icsi. Og jeg slipper sprayen denne gangen :-) Det er visst to metoder; antogonist / agonist (?).

Ja, står en del om det i den brosjyre vi fikk fra riksen. Og det skal visst gi samme resultat som med spraying. Det blir spennende uansett.

Jeg håper jeg får tatt ut mest mulig egg denne gangen og at de blir befruktet.

Jeg krysser fingrene for oss alle Uke 51-gjengen :-)

Holder til hos Hausken i første omgang men vil gjerne bli henvist i det offentlige også.. siden det er mye ventetid der så rekker vi nok et forsøk i det private før vi evt kommer til i det offentlige..

Hei igjen jenter! Vi holder til på Riksen. Har hatt en kort regime vi også, var herlig det, men må nok begynne på spray. Når man har en kort hormonbhandling, må man ta en annen sprøyte istedenfor de som sprayer. Den heter Orgalutran, og den var kjempevond å stikke! Var slakke spisser, så pass på det, ellers masse lykke til! :-)

Takk Loop-

Ja, jeg leste så vidt om Orgalutran på baksiden av tidsskjemaet. Det var stort sett greit å sette GonalF sprøytene i den forrige lange runden vår, men dette høres vondere ut ja.

Hvor mange egg fikk dere under kort regime? Ble det befruktet?

Skal noen her inne ta akupunktur? Jeg har på en måte lyst, men på en annen måte er jeg litt tvilende....

Hei igjen Annelibe!

Fikk ut 8 egg på kort regime, 6 var modne nok og 3 ble befruktet. Sist gikk jeg på nesespray og fikk ut 6 egg men ingen ble befruktet, så nå skal vi prøve icsi. Hun sykepleieren sa at på kort regime var det vanlig med færre egg enn lang hormonbehandling, ikke vet jeg hvorfor. Dette var jo helt motsatt for oss, vi fikk jo flere egg på kort regime. Var snakk om et par færre isåfall.

Jeg går både til akupunktur og vakum massasje. Har visst dårlig blodsirkulasjon i ryggen etter jeg tok et varmefoto for å se hvor jeg hadde dårlig sirkulasjon. Da fant han et punkt i ryggen som var blokkert, og det er det punktet som styrer buken, altså eggstokker og div. Fikk jo se på dette bildet, og ganske interessant. Jeg har troen på dette forsøket vi skal igjennom, i og med jeg har gått til behandling nå siden august.

Hei Loop

Det ser ut som vi er i samme situasjon; vårt første ivf-runde førte ikke til noen befruktning av egg derfor skal vi nå i andre omgang prøve icsi, i samme uke på Riksen :-)

Sist fikk jeg ut bare 7 egg, en var ødelagt, noen var ikke modne og resten ble ikke befruktet. Jeg håper ikke det blir mindre enn 7 egg denne gangen.

Jeg er så usikker på om jeg skal ta noen akupunkturtimer eller ei. Lurer på om jeg skal ringe en og høre om det kan hjelpe for å få flere egg til å dannes, og ikke minst modnes? Hvor går du til akupunktur? Takknemlig for tips :-)

Annonse

Hei Annelibe :-)

Ja, ser ut som vi er i samme situasjon. Første ivf forsøket vi hadde da vi fikk 3 befruktede egg, var de kun 2-delte i tillegg. Man skal jo ikke tenke så mye på delingen, men man gjør jo det litt likevel. 2 ivf da vi fikk ut 6 egg, så ble det ingen befruktning, og jeg følte det på meg da jeg skulle ringe riksen å høre hvordan det hadde gått. I sprayperioden var vi på ferie, og dermed så ble det endel røyking og drikking, så følte på meg at det var det som gjorde utslaget, eller bare en ren tilfeldighet som riksen sa. Tenk de som klarer å bli gravid "naturlig", det kan jo normalt ta opp til 1 år. Når jeg begynte å tenke slik, så er jo det et fåtall med egg som kan bli til noe barn.

Akupunktur kan hjelpe til at man får bedre egg etter hva jeg har hørt. Men dette er jo også helt individuelt. Jeg går til akupunktur helt uti Ski, så et lite stykke å kjøre da jeg bor i Oslo, men han har holdt på med dette i 23 år, han kombinerer akupunktur og vakum massasje noe som ingen andre gjør her i Oslo. Det skader jo ikke å prøve.

Har du msn? Hadde vært koselig å snakkes der. Går det ann å sende adr på en pm? Har aldri gjort det før :-)

Hei Loop-

så hyggelig at du vil legge meg til på msn :-) Ja, send meg en pm med adressen din så kan vi fortsette praten der :-)

Når jeg ringte til laboratoriet på riksen i september for å høre hvordan det hadde gått med eggene mine og presenterte meg, så ble det litt stille på den andre enden, så jeg tenkte "åh, nei!!!" og sier stemmen fra laboratoriet "Åh, jaaa, eh, vent litt" Og da var jeg helt sikker på at det ikke hadde gått bra.....det var så tungt og vondt!!!! Jeg gråt og gråt......

Jeg har på en måte lyst til å ta akupunktur og på en annen måte lyst til å la vær, fordi jeg er en evig optimist, så jeg tror vi skal klare å bli gravide i desember uansett :-)

Hvor lenge har dere prøvd? Vi har prøvd i 4,5 år snart :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...