Gå til innhold

Noen meninger rundt navnet Maria Magdalena?

Anbefalte innlegg

Hei!

Min manns største drøm - hvis vi noen gang får en datter - er at hun skal hete Maria Magdalena. Dette syns jeg er i overkant voldsomt, og har sagt at det er uaktuelt. Jeg har sagt vi kan møtes på halvveien, og kalle henne Magdalena med et annet navn foran. Men han er like sta som meg, og har sagt at da får vi droppe å få noen barn. Det blir jo for dumt, ikke sant? Vi kan jo ikke droppe å få barn bare fordi vi ikke klarer å bli enige hvis det blir jente (som vi begge ønsker oss mest)???

De fleste jeg snakker med er enige med meg i at navnet blir litt voldsomt - og det forbindes ofte med en karakter, sånn som f.eks. Mona Lisa. Jeg ville heller aldri kalt min datter det.

Er det noen som er enige med meg her inne?

Hva syns dere om Isabella Magdalena?

Fortsetter under...

Maria Magdalena er mye finere enn Isabella Magdalena hvertfall. Det siste blir absolutt too much.

Maria Magdalena minner meg om den sangen.

Vet ikke hva den heter. Et eller annet med: You are the dreamer of the night, Maria Magdalena..(aner ikke om det er teksten.) Hehe.

Maria Magdalena var en av kvinnene rundt Jesus, og det betyr Maria fra Magdala. Blir som å kalle opp ungen med både for- og etternavn som Erna Solberg el.l. Karl I Hagen :(

Magdalena er riktignok blitt et navn, men det får da være grenser!

Mannen din er definitivt ikke moden for å få barn, så vent med det til han er blitt voksen!!!

Dere kan ikke kalle barnet for det. Blir i samme gate som Judas, eller Mona Lisa som du nevner. Navnet er bare en person i bibelhistorien.

Isabella Magdalena var ikke fint. Da ville jeg heller valgt bare Magdalena.

Annonse

Jeg har prøvd å fortelle han hva jeg forbinder med navnet Maria Magdalena, men han er ikke enig i det hele tatt. Dessuten er han født og oppvokst i Italia, og der tror jeg det er mer vanlig.

Syns det var rart at så mange ikke likte Isabella Magdalena....hmmm... Voldsomt ja, men jeg syns det er fint. Men å foreslå noe annet for mannen min gidder jeg ikke, for han er fast bestemt på Maria Magdalena. :-( Egentlig er det jo ikke noe å snakket om nå da. Vi verken venter eller har planlagt barn på en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...