Gå til innhold

Nok mat??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser at dersom babyen har tissebleier flere ganger i døgnet og avføring minst en gang i døgnet så er det tegn på at den får nok mat. Har slitt med amming til 2 barn tidligere, og har da måttet gi tillegg. Vil så gjerne fullamme denne gang. Min datter på 12 dager bæsjer minst 5 ganger i døgnet (små mengder, gult, kornete), og har flere tissebleier. Kan jeg da stole på at hun får nok mat?? Virker i dag utilpass. Har ellers vært en veldig rolig baby som sover 2-3 timer flere ganger ila dagen,samt 3-4 timer i strekk ¨på natta. Dette er vel kanskje en sånn økedag, men tvilen om jeg har nok melk melder seg umiddelbart.... Legger henne til så ofte hun vil i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis barnet ser våken og frisk ut når det er våkent og har minst 5 våte bleier i døgnet, skal du være ganske trygg. Er du usikker tar du en tur på HS og veier innimellom.

Det kan være mange grunner til at barnet er utilpass, kan være litt magevondt pga noe du har spist f.eks?? Du nærmer deg første periode med økedøgn også....

Kos deg med ammingen du, det går sikkert bra dette. Ikke bekymre deg for mye, det har negativ effekt!!! Sørg for at du spiser godt og får nok hvile!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...