Gå til innhold

ser ut som jeg er over 5 mnd på vei.... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

og ikke 11 uker... jeg sliter her.. vekta fyker opp, enda jeg går tur hver dag, og passer på og spise ofte og fornuftig.. skjønner ingenting. Flere som har det sånn? hvordan skal jeg få stoppa vekta? Det rare er jo at alt legger seg på magen. Panikk!! vil ikke legge på meg 20++++kg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hej !

Husker att jag var så sulten nær jag ventet nummer 1. Men har du gått mye i vekt eller føles det bare sånn?Husker att jag følte meg små feit helt till jag var i uke 20 med nr 1.

Vis det ær ett problem kanske du skall melde deg in på Grete Rhodekurs før ammende og gravide da lærer du å æte riktigt.

Lycke till!

Skrevet

Du er ikke bare oppblåst, da? Jeg er i uke 7 og magen står rett ut... Men likevel ikke luft på den måten som man fiser av heller, heldigvis. Er bare stinn.

Har lest at det varierer med når i svangerskapet man legger mest på seg, du får sikkert mindre vektøkning senere da.

Skrevet

Jeg tror også du bare er oppblåst. Får du i deg nok vann? Start dagen med et stooooort glass vann og et par fiberknekkebrød, det hjelper for meg hvertfall:) Ellers er det lurt å spise litt hver 3 time istedet for 2-3 svære måltider pr dag.

Skrevet

spiser hver 2-3 time pga kvalmen.. prøver da og spise noe fornuftig. Blir nok litt lite vann for tiden, drikker generelt alt for lite da det ikke frister.. :( men får prøve og bli flinkere.. får vel nesten tvinge i meg noen glass vann om dagen.

Skrevet

inne og lusker litt fra 3.trimester...tenkte bare å si at jeg la på meg 7-8 kg de første 12 ukene og er nå i uke 35 og lagt på meg 11 kg...så slapp av, trenger ikke nødvendigvis å legge på deg mye totalt :) klem

Skrevet

Og jeg mistet 7 kg de første månedene av graviditeten med min første og de kom igjen så det sang på slutten.. Innbiller meg at det skal være normalt opp mot 16 i pluss??? Eller var det 13.. Usikker.. Men ja, vi legger nok på oss forskjellig i graviditeten. Og det kan like gjerne være hormoner som gjør at du føler du legger deg ut på magen, eller livmora som driver og skal ha plass og dytter alt annet ut og opp.. ( i uke 12 med min første kom livmora opp og gjorde at jeg fikk brist i ribbena fordi jeg er kort i magen og hadde ikke mer plass.. Så den ordner seg fint! ) Jeg er i uke 8 - 9 og er også blitt større i magen, og jeg spiser ikke for mye. Men ja, væske er viktig å få i seg, og husk at du må få i deg rett næring! Snakk med jordmor eller lege om kosthold! :) Det må jeg for jeg har nokså mye til overs fra før nå... :)

Skrevet

legen min sa jeg var veldig oppblåst.... jeg ser også ut som att jeg er fødeklar snart.... å det att jeg var kvalm me oppkast hjalp ikke akkurat på oppblåstheta...... det e vist normalt.... men utrolig kjipt egentlig, klarer ikke å skjule det på jobb, å når folk spør hvor langt jeg er kommer sier jeg 12 uker..... da blir di rare i ansiktet da..... UTOLIG KJIPT....

Skrevet

Hei! jeg har det likt som deg. Men er veldig oppblåst, så føler det får ta litt av skylda. Har lagt på meg ca 2 kilo, men føler at det bare er en valk på magen og ikke gravidmage:( men tror det begynner å komme seg litt nå merker jeg. Er en trøst å se de som skiver at det ikkje fortsetter sånn nødvendigvis.. jeg er også livredd for å legge på meg 20 kilo..

Skrevet

det var godt og høre.. får håpe det samme skjer med meg og da.. :)

Skrevet

Så utrolig kjekt å se at det ikke bare er meg!!!!!!!!!!!

Er 8 + 5 nå og har fått en skikkelig gravid-mage. Veier noen kilo for mye fra før men det er liksom bare magen som har poppet ut og ikke noe annet, så jeg ser ikke feitere ut, men skikkelig gravid. Hadde tenkt å vente med å fortelle om graviditeten, men sånn som det ser ut nå spørs det om vi klarer det..

Skrevet

Jeg la på meg 20 kg forrige gang jeg var gravid, men etterpå gikk jeg ned 30! så d trenger ikke være så ille å legge på seg;)

Jeg gikk også veldig raskt opp, selv om jeg passa på hva jeg spiste.

Skrevet

Har det akkurat som HI, men jeg er bare 5+0!! Er min nr to, så har jo hørt at man kan få tidligere mage, men i uke 5?? Begynner jo å lure på om det er flere inni der. Kjenner livmora ganske tydelig som en liten ball bak og litt oppfor symfysen, og magen står rett ut som ei kule. Har jo litt ekstra rundt magen fra før, men ikke sååå mye. Har vært nødt til å finne frem mammabuksene, for de vanlige buksene mine får jeg ikke kneppet igjen.

Er jo helt sykt dette! Hvordan i alle dager skal jeg klare å skjule dette i to mnd til?? Huffa meg....

Skrevet

Samme her! Jeg er 6 uker på vei, og magen er tydelig oppblåst og står liksom ut i en trekant :-) Aner ikke hvordan jeg skal skjule det hvis dette fortsetter. Sist gang var jeg 4-5 mnd på vei da jeg så sånn ut! Er også litt mer kvalm nå. Går imot en spennende tid fremover med tanke på å skulle holde det hemmelig altså :-) Spying og mage - de fleste tar vel den...

Skrevet

Sånn har jeg hatt det i alle mine svangerskap! Forrige gang, trente jeg 4-6 ganger i uka (aerobic) helt frem til 2 uker før fødsel. Jeg spiste sundt, og alikevel gikk jeg opp 20kg++++

Første svangerskap trente jeg ingenting, og spiste det jeg ville, og gikk opp nesten eksakt det samme.

Denne gangen trener jeg ikke så veldig mye, og spiser vel littegrann mer enn vanlig, og det ser ut som om vekta kommer til å lande på det samme denne gangen også...

Tror at noen av oss bare SKAL ha de der kiloene :o(

Men jeg får trøste deg med (som jeg trøster meg selv med) at de kiloene får vi kvitte oss med etterpå ;o)

Ikke heng deg for mye opp i vekta, så lenge du spiser passe sunt, og er litt i bevegelse. Tror ikke det er så mye du kan gjøre.

Men snakk med jm/legen om det dersom du er bekymret. Kanskje de kan forklare deg hvorfor det er slik :)

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...