Gå til innhold

Avslutte avtalegiro...

Anbefalte innlegg

Er det ikke bare å gå inn i nettbanken og avslutte avtalen, og så får man regning på papir i steden for? Får ikke de som har sendt regningen da beskjed om at jeg har avsluttet avtalen? Mener jeg har gjort det før. Men så avsluttet jeg en avtalegiro via nettbank tidligere i høst fordi jeg ikke bruker den kontoen lenger, og nå fikk jeg purring med purregebyr fordi jeg ikke har betalt. Når man oppretter avtalegiroer via nettbanken må man vel også kunne avslutte de derfra?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10925568-avslutte-avtalegiro/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men man vet jo cirka når regninger kommer, eller? Feks studielån, kommer 4 ganger i året. Følg med ca 3 mndr etter siste betaling.

Er du usikker er det enda større grunn til å ringe dem når du avslutter avtalegiroen. Det er som sagt du som skal følge med at det blirbetalt, ikke dem :-)

Annonse

Snakket med de i dag for å be om å få papirregninger. Det fikk de faktisk ikke til å ordne før de fikk melding om det fra banken. På systemet de hadde før så kunne de legge det inn manuelt, men det gikk ikke lenger.

Så jeg måtte gå i banken. Der kunne de fortelle at jeg kunne ikke avslutte avtalegiroer som de hadde opprettet manuelt, via nettbanken. Det måtte de gjøre i banken. Så jeg hadde bare sperret den, slik at regningen ikke ble betalt. Men avtalegiro som jeg oppretter selv i nettbanken, kan jeg også avslutte via nettbank. Vet jeg har avsluttet avtalegiro via nettbank før, men da hadde jeg sikkert opprettet den selv også.

Det skal jammen ikke være enkelt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...