Gå til innhold

Noen som har noen tips til tilbehør til ovnsbakt laks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom gjerne med eksempler på ulike grønnsaker,poteter og sauser dere bruker.

Skal ha middagsgjester i morgen, og har så lyst å lage noe nytt. :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lært av familien min som er fiskere hele gjengen!!;)

Legg en filet i aluminiumsfolie. Krydre med salt og pepper. En dæsj smør oppå og endel rømme(blir verdens beste saus). Strø purre over. Lukk folien igjen på toppen, slik at det ikke renner ut. Ikke tettpakk, for da får ikke sausen plass;)

Alle jeg kjenner elsker dette;) Vi bruker bare poteter til ,men også gulrøtter er godt!!

Skrevet

Bytt salt og pepper ut med sitronpepper :o)

Skrevet

Vi legger sitronskiver i folien, og krydrer. Tilbehør er båtpoteter (legger oppskjærte poteter i ildfast form med olje og krydder), revne gulrøtter og hollandaise saus. Nam nam!

Skrevet

Glemte å si sitronpepper ja;);)

Og poteter i runde skiver med litt olivenolje og krydder i ca 20 min. Nam

Skrevet

Finstrimle gulrøtter, vårløk og sellerirot (evt. også fennikel), og smørdamp dem knapt møre. Ha rømme eller sandefjordssmør til. Hvis du vil prøve en posesaus så er Parisienne fiskesaus god, særlig hvis du tar oppi litt sitronsaft og en dæsj rømme. Kokte, melne poteter er godt.

Hvis du vil ha ris til så kan du frese de samme grønnsakene som over, sammen med litt sitronskall, salt og pepper. Hvi basmatiris oppi og frees den litt også, ta på kokende vann og kok ris og grønnsaker sammen. Godt med den samme sausen som over eller sandefjordssmør.

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips!

Må teste ut noe av det her i morgen, ja :o)

Skrevet

Vi har alltid kokte poteter, sandefjordsmør, rømme og grønnsaker til, som oftes brokkoli. Har dette ofte som hverdagsmat, men det egner seg like godt som festmat, nam-nam:)

Skrevet

spinat!! Kjempe godt!

Vi bruker frossen spinat, tiner den langsomt. tar et par tskjeer løkpulver, 6-9 dråper tabasco og 1-2 ss sukker...Blir altså så godt!

Skrevet

Mmmm...enda mer godt :o))

Satser på de jeg skal lage maten til i morgen blir fornøyd.

Er enig med deg over her at dette både er hverdags- og festmat.

Skal ha forrett og dessert også, så i morgen er det festmat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...