Ine:) Skrevet 16. mai 2008 #126 Del Skrevet 16. mai 2008 Hei, hei! Hyggelig å høre at dere og småguttene i magen har det bra! Jeg har også en kjempekoselig jordmor Jenkas, som virkelig elsker jobben sin, og som får meg til å føle meg veldig trygg. Går også til fastlegen min, som er en fantastisk dame, så vi har god oppfølgning! Årsaken til at jeg om et par uker blir sendt til vekstestimering er at lillegutt såvidt ligger utenfor det skraverte området, og jeg tror derfor at han er stor, og det tror også jordmor. Har født barn som har vært 4,5 kg ved termin tidligere. Når jeg sammenligner med jentenes helsekort virker det som om lillegutt allerede er større, og statistisk sett er vel også gutter større enn jenter. Dette har gjort meg litt urolig for fødselen og jordmor mener derfor jeg vil ha godt av å få undersøkt dette når terminen nærmer seg. Så får vi ta det derifra. Jeg har også en muskelknute i livmoren som skal sjekkes før fødselen, for å forsikre at den ikke kan være til hinder for en vaginal fødsel. Sist den ble sjekket så alt bra ut, heldigvis. Så Jenkas, det er nok ikke en annen grunn til min henvisning at jeg er en litt småhysterisk vordende moden mor som ønsker å ha litt "kontroll" over tingenes tilstand. Så rart at du ikke har fått oppfølgning mht blodsukkeret Evius! Jammen bra du selv er ressurssterk og vet hva som skal til for å gjøre det beste ut av situasjonen. Fint at du har fine verdier nå! Jeg har forresten begynt med modningsakupunktur. Noen av dere som har begynt/tenkt å prøve det? Tror du slik akupunktur kan ha noen effekt Evius? Ha en fin 17 mai da jenter! Her blir det ikke mye traving i gatene pga bekkenet, så det blir vel mest innekos og sosial omgang med barn og venner! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10925221-symptomer-ultralyd-og-hormoner/page/6/#findComment-137751000
evius fikk junigutt Skrevet 16. mai 2008 #127 Del Skrevet 16. mai 2008 Hei igjen jenter ) Ja, skjønner at du vil sjekkes mtp tidl.store barn. Selv tar jeg i mot alt av kontroller og ultralyder som jeg kan, nettopp fordi jeg er en bekymret og moden mamma jeg også. Småhysterisk er et godt ord det. Hehe... Skal selv prøve modningsakupunktur, for jeg har tro på at det kan ha effekt, men har ingen kompetanse på det området selv. Flere av jordmødrene hos oss har tatt kurs på det, så jeg skal prøve det slik at jeg vet litt om hva jeg anbefaler fødekvinner, når jeg kommer tilbake fra permisjon. På 17,mai skal vi til mamma og pappa i Oslo. Lenge siden vi har vært der og storesøster hadde så lyst til å reise dit og feire. Regner med at jeg blir liggende hjemme på sofaen pga bekkenet og kynnere, mens storesøster og mannen + resten av familien går ut og ser på de lokale barnetogene. Er ganske stort arrangement i bydelen jeg kommer fra. Og etterpå kommer alle hjem til mamma og pappa og feirer, så blir sikkert en kjempekoselig dag. Ønsker dere begge med familier og babyer i magen en fin 17.mai, så snakkes vi snart igjen ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10925221-symptomer-ultralyd-og-hormoner/page/6/#findComment-137751435
jenkas69 Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #128 Del Skrevet 16. mai 2008 Hei hei! Jordmoren min sa det samme som deg evius; dersom kurven hadde endret seg ville det vært aktuelt med en henvisning. Men min følger kurven helt flott, og selv om den ligger øverst i det grønne feltet så synes ikke jordmoren likevel det ser ut som om magen min rommer en gigababy:) Vekten min har også steget jevnt og rolig - helt på normalen. Dessuten sa hun at det ikke nødvendigvis er størrelsen som bestemmer hvordan fødselen blir... Vel vel, det er ikke stort jeg kan gjøre heller, jeg har jo tatt glukosebelastning, spiser sunt og er restriktiv på sukkerinntaket. Så akkurat dette har jeg klart å roe meg godt ned på nå. Får se hva jeg tenker når det bare er et par uker igjen...Men ellers må jeg si jeg kjenner meg utrolig godt igjen i beskrivelsen "småhysterisk moden mor"... Hehe.. Ler litt av meg selv innimellom, men det er egentlig litt slitsomt. Dette kommer aller mest til uttrykk når det gjelder mat... Hva er trygt, hva er ikke trygt.. Og kan man egentlig spørre folk om de har vasket salaten godt nok? Eller om man kan få lov til å vaske salaten en gang til for sikkerhets skyld? Hehe.. neida, så gæren er jeg ikke altså. Bare nesten. Og så hormonelt irritert jeg kan bli når noen tenner en sigarett ved siden av meg på bussholdeplassen! Hjelp altså. Kan jo ikke annet enn å flire litt av meg selv. Har lest at aggressivitet i svangerskapet kan henge sammen med beskyttelsesinstinktet. Bare se på dyr som føler at noen eller noe truer barna deres! Jeg vil i hvert fall ikke komme for nær en elgku med kalver... Men jeg må jo tilføye at jeg mest av alt koser meg med graviditeten, med sparkene i magen og med forventningene til å bli mor. Jeg skal også prøve modningsakupunktur. Prøver alt som kan virke positivt på fødselen! Så dårlig at du ikke får oppfølging i fht blodsukkeret evius! Som ine sier; bra du er ressurssterk og vet mye om hvordan du kan håndtere situasjonen. Og ine; jeg håper den muskelknuten ikke skaper problemer for deg! Bra du blir sjekket. Også i forhold til størrelsen på babyen. Når man bekymrer seg så er det best å få en sjekk. Heller en sjekk for mye enn en for lite! Det blir ikke noe vandring gatelangs for meg heller i morgen. Kynnerne setter en stopper for slikt. Været blir vel heller ikke det beste her i Oslo. Så det blir nok en rolig formiddag hjemme, og så skal vi bort på middag. Det blir koselig. Ha en riktig fin dag i morgen! Kos dere med familiene og magene deres! Klem klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10925221-symptomer-ultralyd-og-hormoner/page/6/#findComment-137752172
lilletrille:-) Skrevet 24. mai 2008 #129 Del Skrevet 24. mai 2008 Hei! Jeg har lest hele tråden deres. Dette var utrolig spennende og oppmuntrende for meg å lese hvordan dere har hatt det gjennom nesten hele graviditeten. Jeg gleder meg til å lese at alle 3 får friske og velskapte gutter. Dette var virkelig noe som jeg trengte.Nå føler jeg meg bedre når jeg ser hvor bra kan det gå. Jeg er 35 og har en nydellig jente på 8 år. Jeg var så engstelig forrige gang at uasett at da gikk det bra har ikke tørt å prøve på 8 år. I april endelig ga jeg etter (mannen min har jo alltid ønsket det) og vi satte i gang. Jeg ble gravid, men i går fikk jeg SA. Jeg opplevde det nesten som verdensende, har nesten ikke spist eller sovet siden i går og da fikk jeg lese historien deres. Dette var som medisin for meg. Må bare takke dere at jeg fikk dele det med dere. I går etter SA, bestemte jeg at toget har gått og vi skulle ha prøvd for 5 år siden. Da er det så mye mindre som kan gå galt. Også tenkte jeg at jeg kommer ikke til å prøve mer uansett hvor mye vi ønsket det, men etter denne historien begynner jeg å få litt fotfeste igjen.Jeg leste at dere har hatt både morkaketest og duo-test, men ikke FVP. Er det noen sjanse for meg å få disse testene hvis jeg blir gravid snart igjen dvs. før 38 år? Det virket skikkelig betryggende å ha disse testene og jeg tror at det kan være noe for meg. Denne trygheten er det jeg trenger for å kunne prøve igjen, tror jeg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10925221-symptomer-ultralyd-og-hormoner/page/6/#findComment-137834040
evius fikk junigutt Skrevet 25. mai 2008 #130 Del Skrevet 25. mai 2008 Så kjempehyggelig å høre at du har hatt nytte av å lese tråden vår, lilletrille. Er veldig lei for at du mistet babyen din. Når du er 35 år har du veldig god mulighet til å lykkes med å bli gravid igjen og risikoen er forholdsvis liten i fht å få barn med genetiske misdannelser. Du kan be legen din om å henvise deg til genetisk veiledning dersom du er veldig engstelig for dette. Tror grensen for å få det går på 38 år, men dersom man ønsker dette når man er yngre pga engstelse, er jeg sikker på at det kan la seg ordne. Men som sagt, snakk med legen din om dette:o) Vi valgte kun å utføre en duotest, dvs en blodprøve og en ultralyd av spesialist, der man kartlegger risikoen for Downs. Vi var så fornøyde etter ultralyden, at vi ikke følte vi trengte noe mer utredning med fostervannsprøve. Ønsker deg lykke til, og er veldig glad for at tråden vår har hjulpet deg ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10925221-symptomer-ultralyd-og-hormoner/page/6/#findComment-137835349
evius fikk junigutt Skrevet 25. mai 2008 #131 Del Skrevet 25. mai 2008 God søndag jenkas og ine ) Selvom jeg får fulgt med deg inne på snart mamma også, ine, så er det jo hyggelig med denne tråden her også. Vi burde jo egentlig overtale jenkas til å komme inn i juniklubben også, for det er vel ganske nærme juni du har termin, jenkas? 17.mai ble en tragedie når det gjaldt været, min datter frøs enda hun hadde på seg mye klær. Og hun ville jo være med på det meste, så mannen fulgte med henne samt at hun etter hvert fikk slenge seg sammen med min søster og barna når det var leker på skolen. Jeg var ute en liten stund, men kom meg raskt inn på sofaen hos mine foreldre når det ble for tungt å stå. Føler jeg er i den verste formen noensinne, tungpusten og fæl, vondt i bekkenet, føler jeg nesten besvimer hvis jeg står for lenge, kynnere, sover dårlig og bekymringer for babyen. Jaja, nå er det jo snart over. 3 uker igjen til termin nå. Og jeg gleder meg så utrolig mye til å se vår lille leieboer ) Kan nesten ikke vente lenger. Skal på ultralyd på onsdag, og da tenkte jeg at jeg skulle be om litt modningsakupunktur også. Kunne tenkt meg å begynne denne uken med det, kanskje mot slutten. Du har begynt litt, Ine, syns du at du får mer kynnere av det? Jeg er veldig spent på effekten, men har veldig tro på det ) Ha en flott uke begge to ) Klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10925221-symptomer-ultralyd-og-hormoner/page/6/#findComment-137835456
jenkas69 Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #132 Del Skrevet 28. mai 2008 Så hyggelig at du har hatt glede av å lese den lange tråden vår, lilletrille! Håper du blir gravid snart. Leit med sa'en din! Jeg hadde en sa jeg også, men ble gravid igjen, og jeg er eldre enn deg. Så jeg mener at din alder er ingen hindring verken for å bli gravid eller for at alt skal gå bra. Jeg kjenner flere som har fått barn i slutten av 30-åra og det har gått bra med dem alle. Som evius sier; din alder er ikke så høy at det burde være grunnlag for stor engstelse. Men så klart; som gravid vil man vel alltid bekymre seg litt (mer eller mindre - kanskje litt avhengig av persontype) enten man er 20 eller 45. Når det gjelder tester som kan tas tror jeg det er mulig å få gjort noe i københavn. Da må du kanskje betale det selv, men jeg vet i hvert fall at i danmark er grensen for disse testene 35 år, i motsetning til 38 her til lands. Prøv å google det, så kanskje du finner noe informasjon. Du kan jo også spørre legen din om mulighetene for å få gjort det her hjemme. Ønsker deg masse lykke til, og håper å se deg her inne som gravid snart! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10925221-symptomer-ultralyd-og-hormoner/page/6/#findComment-137861860
jenkas69 Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #133 Del Skrevet 28. mai 2008 God morgen jenter og babygutter:) Ja, der sa du det evius, jeg hadde jo tenkt å melde meg inn på snart mamma, men har bare glemt det. Er vel litt tåkete i hodet om dagen... Endte jo med junitermin jeg også etter ul, 29. juni. Har tenkt å gjøre alt jeg kan for at det blir junibaby også, og ikke julibaby som mange mener jeg får ettersom jeg er førstegangs, og "alle førstegangsfødende går over termin"... Jeg skal prøve akupunktur! Begynner til uka, går privat og betaler det selv, men det tror jeg det er verdt! La oss dele erfaringer etterhvert, for dette er spennende. Så synd at formen er dårlig evius! Har du mulighet til å sove litt på dagen? Det synes jeg hjelper godt etter en dårlig natts søvn. Prøv å få all den hvile du kan. Nå har du heldigvis ikke lenge igjen! Det sliter også med bekymringer, jeg kjenner igjen den ja.. Men dette skal gå så bra! Lykke til med ultralyd og akupunktur i dag. Så deilig å få se den lille igjen:) Hvordan er det med deg om dagen Ine? Det er ikke lenge igjen for deg heller, tenk at dere er så langt at babyen ikke er prematur om den skulle bli født nå Jeg er i ganske bra form bortsett fra kynnerne. Kjenner litt i bekkenet men ikke mer enn tidligere, dvs ikke veldig plagsomt. Og konstant trøtt, og blir fort sliten av å gjøre noe, men passer på å hvile mye. Gleder meg veldig til babyen kommer, det er bare en måned igjen, ca... Ha en fin uke videre! Vi snakkes. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10925221-symptomer-ultralyd-og-hormoner/page/6/#findComment-137862295
evius fikk junigutt Skrevet 29. mai 2008 #134 Del Skrevet 29. mai 2008 Halloisen ) Ja, du må nok nesten melde deg inn på snart mamma nå. Vi kommer til å gå til et lukket forum etter fødsel, og det er jo kjempefint. Da kan det jo hende jeg tør å legge ut bilder av barna mine etter hvert også (syns internett er litt skummelt sånn sett i fht at de skulle havne i de gale menneskers hender). Så håper du melder deg inn snart. Så spennende at du begynner til uka med akupunktur, ja fint å dele erfaringer. Ine har skrevet litt om sine erfaringer inne på snart mamma, så du er bare nødt til å melde deg inn nå. Her er det skikkelig press ) Jeg begynner på mandag med akupunktur, ikke privat, men på føden. Var på ultralyd i går og lillegutt var visst ganske stor igjen nå, håper på litt feilmåling. Han var i går ca 4270g, og jeg har jo minst et par uker igjen til termin....men det går nok bra....håper på veldig god effekt på aku. Dessuten sa de at de skulle strippe meg etter hvert, så jeg venter spent. Det går fort for deg også nå, det er så spennende!!! Det er slitsomt å være så sliten og trøtt hele tiden. Du sover vel litt på dagtid du også? Jeg prøver å sove 1-2 timer rett etter at de andre har forsvunnet ut av huset, og det er deilig ) Vi snakkes da:o) Klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10925221-symptomer-ultralyd-og-hormoner/page/6/#findComment-137875495
lilletrille:-) Skrevet 1. juni 2008 #135 Del Skrevet 1. juni 2008 evius og jenkas tusen, tusen takk for hyggelige ord! Jeg begynner å bli litt mer optimistisk nå, men lurer på så mye. Jeg leste at dere har tatt først morkakeprøve og etterpå duotest. Er ikke morkakeprøve det samme som fostervannsprøve, men tas litt tidligere? Og hvorfor etter at morkakeprøvene deres var bra, tok dere duotest også? Beklager så mye mase, men jeg prøver å forstå alt for å kunne velge hvilken vei jeg vil gå.Det føles så mye tryggere nå, når jeg ser at det finnes muligheter. Jeg er så glad på deres vegne og gleder meg til å lese mer fra dere!!!! Ønsker dere fortsatt et problemfritt graviditet og veldig lett fødsel. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10925221-symptomer-ultralyd-og-hormoner/page/6/#findComment-137898496
Ine:) Skrevet 2. juni 2008 #136 Del Skrevet 2. juni 2008 Hei lilletrille:) Hyggelig å høre at du har hatt nytte av å lese tråden vår. Den begynner etterhvert å bli lang, etter å snart ha fulgt tre babyer og mammaer fra unnfangelse til fødsel. Utrolig leit å lese at du har mistet babyen din, men godt å høre at du begynner å se litt mer optimistisk på det. Jeg ser du har spørsmål om morkakeprøve. Jeg har tatt morkakeprøve, Jenkas og Evius har tatt duotest, så jeg svarer deg derfor. Morkakeprøve innebærer at en tar en bit av morkaken og analyserer kromosomene i denne, på samme måte som man gjør ved fostervannsprøve (hvor kromosomene i fostervannet analyseres). Fordelen ved morkakeprøve er at den kan tas fra uke 10, mens fostervannsprøve kan tas fra uke 15. Begge disse prøvene gir relativt sikre resultater, mens duotest bare sier noe om sannsynlighet for at kromosomavvik foreligger. En tar derfor ikke duotest etter evt morkake- eller fostervannsprøve. Du kan lese mer om de ulike prøvene her: http://www.ulleval.no/modules/module_123/proxy.asp?iInfoId=7741&iCategoryId=541&iDisplayType=2 Bakgrunnen for at jeg valgte morkakeprøve er at jeg er 43 år, og jeg fikk innvilget dette under den genetiske veiledningssamtalen ved Ullevål sykehus. Som du ser i linken ovenfor så skal det vel relativt mye til å få tilbud om morkakeprøve. Som de to andre skriver synes jeg at du skal ta opp frykten din med legen din, for evt å se hvilket tilbud du kan ha rett til, selv om du bare er ungdommen i denne sammenheng. Ønsker deg lykke til videre, og håper at du snart får ønskebarnet ditt du også. Jeg har ventet på veslegutten min i snart to år nå, og snart er han her! Klem, Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10925221-symptomer-ultralyd-og-hormoner/page/6/#findComment-137898624
jenkas69 Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #137 Del Skrevet 2. juni 2008 God mandag:) Lilletrille, det er forståelig at du ønsker informasjon, jeg er slik selv også at jeg ønsker å vite mest mulig om ulike muligheter. Som ine sier så har ikke jeg og evius tatt morkakeprøver, bare duotest. Bare spør mer hvis det er noe du lurer på. Det er bare hyggelig det! Ikke at jeg vet all verden, men noen tanker og erfaringer har jeg da gjort meg de siste månedene. Evius; nå har jeg meldt meg inn på snartmamma.com, men har ikke helt satt meg inn i hvordan det funker der. Min pc lider i sommervarmen og konker ut med jevne og ujevne mellomrom, så jeg er på nett i korte perioder... Kommer sterkere på banen etterhvert.. Det er en skikkelig liten godplugg du har i magen din da:) Men nå er det ikke lenge til han kommer. Modningsakupunkturen kommer sikkert til nytte. I dag er formen min litt sånn ubestemmelig... Emosjonell så det holder, ingen bør egentlig se hardt på meg i dag, langt mindre si noe skarpt. Da kan det ende med utblåsning og tårer.. hehe.. Vondt i bekkenet, TRØTT, og så sugen på sjokolade og is at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg er ganske flink til å ta livet med ro om dagen da. Takler varmen brukbart, så egentlig er jo det meste ganske ok... Venter bare på energikicket så jeg får bygget rede... Og dere da? Dere venter vel skikkelig nå, med bare et par uker til termindato? Er spent på om det snart skjer noe altså! Med dere vel og merke, jeg selv er ikke helt klar ennå. Ha en strålende mandag! Vi snakkes! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10925221-symptomer-ultralyd-og-hormoner/page/6/#findComment-137901949
evius fikk junigutt Skrevet 2. juni 2008 #138 Del Skrevet 2. juni 2008 Så bra at du har fått meldt deg inn da:o) Det fungerer sånn at det er en dagstråd som mange skriver litt om dagsformen i hver dag. Også lager folk egne innlegg ettersom de ønsker selv. Også har vi et opprop, der de som ønsker det kan være med. Mange har sladrevenner som oppdaterer for alle oss andre, dersom de går i fødsel og reiser inn på føden. Har vært der en stund nå, så begynner å "kjenne" de fleste med nick, og det er selvfølgelig kjempespennende når noen melder at de drar på føden. Men det er også veldig interessant å lese om felles plager og bekymringer, og støtte hverandre på om det er normalt eller ikke. Så du må bare slenge deg med på diskusjonstråder, men det er sikkert greit å fortelle hvem du er kort til de andre. Ja, den redebygginga kommer nok etter hvert den, men man orker ikke å gjøre alt for mye husarbeid i varmen. Slitsomt med bekkensmerter, jenkas, er vanskelig å snu seg i senga kan jeg tenke meg også, når det er sånn. Kjenner godt til bekkenet selv, og da spes.kun etter å ha gått korte turer. Prøver jo å bevege meg litt om dagen for å trigge frem litt mer sammentrekninger. De kynnerne jeg har hatt, har faktisk modnet meg litt, så er fornøyd. Nå håper jeg modningsakupunktur trigger kynnerne og mensmurringene enda mer...er rimelig fødeklar ja ) Da sees vi inne på sm, da? Jeg er innom der med jevne mellomrom, orker ikke sitte ute i sola noe særlig. Her er det skyggen som gjelder eller inne, spiser mye isbiter da, det kjøler ned bra:o) Ha en flott mandag selv, så snakkes vi Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10925221-symptomer-ultralyd-og-hormoner/page/6/#findComment-137903535
Ine:) Skrevet 3. juni 2008 #139 Del Skrevet 3. juni 2008 Hei Jenkas og Evius! Så heldig du er Jenkas, som tåler varmen godt! Jeg, som ellers tåler varmen så godt, har blitt helt utslått av den, og orker knapt noe på dagtid og får heller ikke sove stort på natten. Ikke overskudd til mange "redebyggerier" her i gården nei! Var til vekstestimering i går. Lillegutt er nå ca 3900 gram og ca 4200 gram ved termin, så det blir en solid plugg denne gangen også. Dersom jeg ikke har født til termin skal jeg inn for vurdering av induksjon, så da er jeg trolig uansett ferdig om ca to uker! Begynner nå å bli klar for fødsel, kjenner jeg, og gleder meg veldig! I dag er det modningsakupunktur igjen, og håper på noen skikkelig effektive nåler i dag! Ha en fin tirsdag begge to! Klem, Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10925221-symptomer-ultralyd-og-hormoner/page/6/#findComment-137907169
evius fikk junigutt Skrevet 4. juni 2008 #140 Del Skrevet 4. juni 2008 Hei igjen damer:o) Du skulle begynne med modningsaku denne uka du, jenkas. Når? Og hva syns du om det? Jeg skal igjen i morgen blir spennende om det har like bra effekt som på mandagen. Er så klar for å føde at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg om dagen;o) Det var spennende å høre om dine nåler fra i går, Ine. Vet ikke om jeg får slike nåler i det hele tatt, jeg. Men gleder meg til i morgen. I går hadde jeg en dag med lite kynnere og mensmurring, i dag har det tatt seg opp litt igjen. Ha en flott onsdag da alle 4. Vi snakkes Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10925221-symptomer-ultralyd-og-hormoner/page/6/#findComment-137918417
jenkas69 Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #141 Del Skrevet 18. juni 2008 Hei igjen jenter:) Drar opp denne tråden igjen, synes vi må fortsette til vi får med "avslutningen", selv om vi har litt kontakt på "snart mamma" også. Jeg har nå ca halvannen uke til termin, og er spent! Går til fødselsforberedende aku, og skal igjen på fredag. Håper den virker godt på modningen. Har foreløpig få symptomer, bare noe svak murring innimellom, i tillegg til kraftige kynnere. Håper snart å kjenne tegn på at noe er på gang. Ja jenter, håper dere nyter forsommeren! Dere får komme innom med detaljer og fortelle hvordan dere har det når dere får tid:) Stor klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10925221-symptomer-ultralyd-og-hormoner/page/6/#findComment-138038601
evius fikk junigutt Skrevet 21. juni 2008 #142 Del Skrevet 21. juni 2008 Da må jo jeg få fortelle at jeg fødte som dere begge vet den 7.juni en flott, stor og velskapt gutt (11 dager før termin). Vekt 4410g, lengde 53cm, og hodeomkrets 37cm. God fødselsopplevelse! Fikk akupunktur x 2 samme uken som jeg fødte. Mandagen fikk jeg modningsakupunktur og fikk noen kraftige kynnere på kvelden med skikkelige mensmurringer. Torsdagen fikk jeg aku igjen med nåler litt andre steder enn sist, og det var veldig stille på kynner og mensmurringsfronten. Fredagen var det også rolig i livmoren inntil vannet plutselig gikk på ettermiddagen. Vi var på vei ut for å handle mat til helgen, da jeg plutselig merket et knepp da jeg satt på do. Da jeg reiste meg opp bare rant det ut vann på badegulvet. Siden jeg ønsket å være så lenge hjemme som mulig, dro jeg inn på sykehuset for en ctg, slik at jeg kunne dra hjem igjen å være hjemme med riene. Fikk sammentekninger med en gang, men de var ikke så veldig vonde før i 22-tiden. Men da gikk det fort, i løpet av 4,5 timer var det hele over. Fikk en epidural som virket på halve siden ved 24-tiden, men da gikk det så fort at det gjorde ingenting! Har veldig god fødselsopplevelse av det hele Premien ble i alle fall Sondre som i dag er 2 uker gammel. Vi koser oss som bare det. Deilig å få igjen kroppen sin, men syns det er trist at jeg aldri skal være gravid eller skal føde igjen. Mannen min og jeg er enige om dette:) Nå er det ikke så lenge igjen for deg heller, jenkas:) Tenker det skal bli godt å møte lillegutt i magen snart Gratulerer så mye til deg, ine:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10925221-symptomer-ultralyd-og-hormoner/page/6/#findComment-138063089
jenkas69 Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #143 Del Skrevet 25. juni 2008 Hei igjen! Et kjempestort GRATULERER (igjen) til dere begge, med store, fine og kjempesøte gutter!! Ja, nå er det bare meg igjen da. Fire dager igjen til termin... I dag har jeg INGEN symptomer. I går hadde jeg masse kraftige kynner og litt mensmurringer. Håper ikke det betyr så mye at symptomene bare forsvinner. Med deg, evius, så forsvant jo symptomene litt før vannet gikk, så håper på en slik utvikling her også Samtidig må jeg jo si at jeg ikke er så altfor lei, heller ikke veldig utålmodig. Det er mer det at jeg håper å ikke gå langt over termin, for DA blir jeg nok utålmodig så det holder ja. Formen er overraskende bra til å være så høygravid. Føler meg rett og slett ganske sprek - etter forholdene. Alt er relativt da... Gleder meg til å møte babyen min! Og så er jeg veldig veldig spent på selve fødselen... Men har en kjempegod støtte i mannen, han er min beste støttespiller på alle områder og kommer til å være det også under fødselen. Det er jeg helt sikker på. Håper dere er i god form, og har det supert med babyene deres! Ha en fin dag! Vi snakkes. Klem klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10925221-symptomer-ultralyd-og-hormoner/page/6/#findComment-138099011
Ine:) Skrevet 6. juli 2008 #144 Del Skrevet 6. juli 2008 Hei igjen! Da er det vel på tide å oppdatere denne tråden, som jo har fulgt oss gjennom nesten hele svangerskapet: Vår nydelige Mathias ble født den 18 juni. Han var 4370 gram, 54 cm lang og hodeomkretsen var 35,5 cm. Fødselen ble av ulike årsaker igangsatt. Det ble etterhvert en litt dramatisk fødsel, som først gikk veldig fort, og deretter stoppet opp, men det gikk heldigvis bra til slutt, og jeg fikk han ut på egen hånd i siste liten. Det var utrolig godt når det hele var over! Etter fødselen var jeg i utrolig bra form, og vi dro derfor hjem noen timer etter fødselen. Det var utrolig godt å komme hjem til seg selv! Siden da har vi bare kost oss med den nydelige gutten vår, som er en fornøyd liten kar så lenge maten serveres når den skal. Nå er det bare deg igjen Jenkas! Skjønner godt at du begynner å bli utålmodig nå, men det er likevel godt å høre at du er i god form til høygravid å være, og jeg har også inntrykk av at humøret også er godt! Uansett er det ikke lenge igjen nå! Evius, kos deg med nydelige Sondre! Klem til dere alle! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10925221-symptomer-ultralyd-og-hormoner/page/6/#findComment-138178306
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå