Gå til innhold

symptomer, ultralyd og hormoner:)

jenkas69

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo jenter:o)

Kjedelig at du har fått så mye kynnere, Jenkas, men regner med at de vil bedre seg nå når du tar det roligere. Også kjedelig at bekkenet og ryggen din krangler. Har du blitt henvist til fysioterapi? Svømming er i alle fall fin og myk trening på bekkensmerter.

Ønsker deg lykke til på glukosebelastningen, det går nok sikkert helt fint.

Ja, skal bli utrolig godt å kunne spise litt mer variert kost etter hvert. Er utrolig glad i diverse oster, og også spekemat. Syns det er så mye mer jeg har holdt meg unna nå....jo kaker, sjokolade, stekt mat, fet mat..... skal ta en dag etter fødselen og bare kose meg. (blir sikkert lei og kvalm ganske fort da.... hehe)

Ønsker dere begge en fin uke :o)

Kos dere og slapp av :o)

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på dere jenter!

Så leit å høre at du sliter med kynnere, bekken og rygg Jenkas. Godt at du har blitt sykmeldt da! Føles det bedre nå etter at du har tatt det litt mer med ro? Jeg kan absolutt anbefale å ta kontakt med fysioterapeut mht bekkenløsning. Trener nå to ganger pr uke, en gang i sal og en gang i basseng, noe jeg føler er til veldig god hjelp. Hvordan gikk forresten glukosebelastningen?

Ser at dere begge ser frem til å nyte mer av bordets gleder etter fødselen. Det ser jeg også frem til! Og ikke minst et bittelite glass vin, når den tid kommer...

Med meg går det bra. Lever bra med bekkenløsningen, men får svi umiddelbart om jeg presser meg. Jobber fremdeles 20%, men føler nok at kroppen min og jeg snart er klar for å ikke jobbe særlig lengre. Jobben min er ikke helt egnet å være delvis sykmeldt fra, så i realiteten jobber jeg mer enn jeg skal. Og da sier kroppen ifra, feks i form av hyppigere kynnere. Driver derfor og trapper ned litt, så får vi se etter neste legebesøk.

Nå er det meste av barneutstyr bestilt med levering noen uker før termin. Nå er det bare å få avsluttet oppussingsarbeidet her hjemme, så er alt klart!

Ha en fin uke!

Klem,

Skrevet

Hei igjen!

Ja, det føles bedre nå. Bekkenet er ikke så aller verst da, og jeg har tenkt å ta akupunktur for å forebygge at det blir verre. Sikkert ikke dumt med fysioterapi heller. Jeg er langt unna å ha det slik som de som virkelig sliter med dette, heldigvis, så jeg skal ikke klage.

Ryggen kjenner jeg mest om kvelden. Kanskje ikke så rart, det er jo en del mer vekt foran enn vanlig, og da endres vel hele balansen i kroppen. Det blir vel en form for slitenhet i systemet...

Glukosebelastningen gikk helt greit. Jeg ble litt kvalm av sukkervann på fastende mage, og måtte sitte helt stille og konsentrere meg om pusten for å ikke kaste opp. Men resultatet var helt fint heldigvis. Husker ikke tallene, men det var godt innenfor normalen fikk jeg beskjed om.

Det er sikkert lurt å trappe ned helt nå ine, særlig ettersom du har en jobb som er vanskelig å redusere.

Så deilig at du har det meste klart til babyen da:)

Hvordan er det med deg om dagen evius? Har du jobbet i helgen eller hatt frihelg?

Spennende å følge med på deres svangerskap. Jeg ser at tråden vår har rundet 100 innlegg nå:) Vi har holdt den gående siden i høst! Morsomt å se hvor vi var da, hva vi tenkte på og hva som har skjedd disse månedene. Og nå er det ikke lenge igjen! Disse ukene går jo så fort. Hjelp! På tide å ordne med alt utstyret snart kanskje...

Håper ellers at alt er bra med dere! Ønsker dere en fortsatt fin mandag og en strålende uke!

Vi snakkes.

Klem

Skrevet

Heisan jentutten.

Ja, tråden har blitt lang i løpet av svangerskapet. Så moro! Burde nesten tatt en kopi, for der står jo alt gjennom hele svangerskapet. Kanskje lillegutt syns det er artig å lese når han blir stor:o)

Så bra at glukosebelastningen gikk så bra, jenkas. Litt kjedelig med ryggen din da...

Hvordan er det med kynnerne nå etter at du ble sykmeldt da, Jenkas?

Ine, kanskje på tide at du "melder deg" helt ut fra jobb nå?

Ellers går det fint med meg om dagen. Kjenner masse liv, men lurer litt på om babyen fortsatt ligger på tvers. Håper det snart endrer seg...

Har endel kynnere og spesielt på de dagene jeg er på jobb eller har vært på jobb, så lurer på om jeg snart skal kaste inn håndkleet jeg også....Bekkenet er også ganske plagsomt etter endt arbeidsdag og mye gange på hardt sykehusgulv, men pleier å være sånn nogenlunde bra etter å ha fått hvilt en hel natt.

Skal til legen om 2 uker og ser det litt an frem til da. Da vil jeg være nesten 33 uker og enda tyngre, så kan hende jeg ber om en full sykmelding.....

Ellers har jeg det ganske bra, halsbrannen kjennes kun såvidt, og det er deilig.

Hvordan er nattesøvnen da jenter?

Her sover jeg stort sett ganske greit, men er jo oppe endel ganger for å tisse. 3-6 ganger avhengig av hvor mye vann jeg har drukket og hvor mye som har lagt seg i bena i løpet av dagen. Hvis jeg får en kynner eller når lillegutt begynner aktiviteten sin i nattens mulm og mørke, trykker det så enormt på blæra at jeg holder på å tisse på meg......

Hvordan er det med deg, jenkas, har du fått handlet inn litt?

Vi har fortsatt litt igjen, vi. Arver en seng av søsteren min, men vi må kjøpe ny madrass til den. Har også arvet et bilsete av søsteren min.

Ellers skal jeg jobbe litt til helgen som kommer, tror det blir min siste jobbehelg....Vi har minstebemanning på helger, og dersom det er travelt, er det veldig tungt og tøft, når man snart er høygravid.

Hver kveld pleier jeg å spille samme melodi på en "spilledåse" for lillegutt, som jeg også spilte for storesøster da hun lå i magen. Det sies jo at de hører og husker hvis man spiller det mange nok ganger. Ellers pleier mannen min og jeg å ha en liten pratestund med lillegutt når vi har lagt oss....det er akkurat som han kommuniserer tilbake med spark...

Ellers får dere kose dere med babyene i magene deres!

Så snakkes vi snart igjen:o)

Masse klemmer

Skrevet

Hei hei:)

Ja, denne tråden er kanskje morsom å spare på! Et minne fra disse månedene. Selv om jeg gleder meg til å bli ferdig, få ut babyen, så kjenner jeg at det kan komme til å bli litt vemodig å ikke være gravid mer også...

Jeg kjenner at kynnerne roer seg når jeg tar det med ro. Ellers er formen bra, men jeg også våkner ofte flere ganger om natten nå. Noen ganger er det knøttet som turner, andre ganger er det tissetrangen som melder seg. Dette er visst veldig vanlig har jeg forstått... Men så bra at halsbrannen har sluppet taket, evius!

Det er nok lurt av deg å tenke full sykemelding snart evius, spesielt siden jobben din er så belastende.

Når det gjelder leie så aner jeg ikke hvordan babyen ligger. Kjenner "bulker" på stadig nye steder, men vet ikke hvilke kroppsdeler jeg kjenner, og det kjennes ut som han sparker både oppe og nede. Han er veldig aktiv, så jeg tror han snurrer rundt og flytter på seg ganske mye. I følge jordmoren har han fortsatt god plass der inne. Dette endrer seg vel snart. Når er det de begynner å legge seg med hodet ned?

De store innkjøpene gjenstår her, men vogn er bestilt. Ellers arver vi seng som vi skal kjøpe ny madrass til. Hva slags madrass er bra for babyer tro? Noen som vet? Ellers er det enda en god del utstyr vi trenger, men har jo litt tid igjen.

Så koselig med slike kveldsstunder! Vi også pleier å synge og prate med babyen hver kveld. Han gir alltid respons tilbake, så det virker som han liker det.

Pass godt på dere selv nå, jenter! Husk på det at det er bare noen få måneder dere går gravide, og jobbe kan dere gjøre i årevis! (Det var det de sa til meg:)

Vi snakkes!

Klem

Skrevet

Da er det fredag og jeg skal på kveldsvakt. Storesøster er hjemme i dag, for hun har fått så vondt i halsen.

Du har rett i det med jobben, jenkas. Kommer nok til å ta det roligere snart.

Nå sitter jeg og spiser isbiter, det er så godt! Spiste veldig mye av det sist også, på slutten i alle fall.

Når det gjelder madrass, fant jeg en bok fra forbrukerrådet som heter "Spedbarnet, vår yngste forbruker" fra sist jeg gikk gravid. Den var fra 1997, og jeg prøvde å finne en nyere utgave på nett nå, men fant det ikke. I den utgaven jeg har står det at "madrassen skal være flat og fast. Kunstfiber er vanligst. Velger du skumplast, bør madrassen være minst 8 cm og høyst 10 cm tykk, avhengig av sengesidene. Den må være passe stor for senga slik at den ikke gir mellomrom. madrasstrekket bør være krympefritt. Madrassen bør luftes ofte for å unnga fuktighet. Husk å fjerne plasttrekk fra ny madrass!"

Ellers vil jeg ønske dere begge, Ine og jenkas, en god helg med magen og familien deres.

Klemmer fra

Det var det som stod der, vil vel tror at det gjelder i dag og.

Skrevet

Takk for nyttig informasjon evius! Det er mye å sette seg inn i...

Det er så morsomt med sånne svangerskapsdiller... Har hørt det er flere som tygger isbiter når de er gravide. Selv har jeg ikke dilla på noe spesielt, og det er nesten litt kjedelig... Hva med deg ine? Noe spesielt du bare MÅ ha om dagen?

Nå er det endelig litt sol her, og vårfølelsen kommer med en gang. Det er så deilig med lysere kvelder!

God kveldsvakt evius! Og riktig god helg til dere begge!

Vi snakkes!

Klem

Skrevet

Jeg bare må oppdatere litt her, jeg.

I går spurte jeg pent om en av gynekologene kunne se på babyen min med ultralyd. Syns babyen hadde vært veldig rolig, også var det ganske rolig hos oss, så det var ikke noe problem.

Jeg har hatt følelsen av at babyen begynner å bli veldig stor, og tenkt mye på dette med blodsukkeret osv.

Nå er jeg straks i uke 31, og han ble estimert til ca. 2.4kg!! Jeg fikk litt sjokk, for da har han doblet vekten sin på 4 uker! Det er +25 %.

Gyn foreslo at jeg ble henvist til diasykepleier, noe jeg syns hørtes veldig bra ut. Da kan de følge litt bedre med på blodsukkeret mitt, for tror ikke det er helt ok siden babyen vokser så fort. Hadde tenkt til å ta det opp med min lege neste gang jeg skulle på kontroll. Tenkte allikevel å gi henne beskjed om at man egentlig med et blodsukker som jeg hadde etter 2 timer, skal ha ny sukkerbelastning etter 4-6 uker.

Men ellers så alt bra ut, bra med fostervann, god gjennomstrømning i navlesnora og bra med bevegelser. Han ligger i seteleie da, det er ikke så bra, men håper fortsatt på at han snur seg snart.

Fortsatt god helg til begge :o)

Skrevet

Hei!

Ja, han har vokst bra da evius:) Kanskje han nettopp har hatt en skikkelig vokseperiode? De vokser kanskje litt i rykk og napp? Men det er veldig bra du skal få oppfølging på blodsukkeret ditt nå! Etter hva jeg har forstått er det ikke bare sukker som kan gi høyt blodsukker, men også vanlige ting som brødskiver og melk. Jeg vet ikke altså, men jeg lurer på om dette kan variere fra person til person? Slik at det som gir deg høyt blodsukker kanskje ikke vil påvirke en annen persons blodsukker på samme måte...? Derfor er det jo ekstra fint å få grundig og personlig oppfølging. Kanskje er det da bare små endringer som skal til for at blodsukkeret ditt skal bli mer stabilt. Og hvis det er som du tror; at blodsukkeret ditt er årsaken til at han har vokst fort, så vil du jo da klare å stabilisere det.

Dette går nok fint skal du se:) Babyen din trives nok veldig godt i magen din, og er robust, frisk og sunn.

Får håpe han snur seg snart da, så du slipper å være redd for at han skal forbli i seteleie. Når er det egentlig vanlig at de legger seg med hodet ned? Jeg aner ikke hvordan min ligger, men kanskje jordmor sier noe om det på neste kontroll.

Ellers er alt fint her. Håper alt er bra med dere også, evius og ine!

Ha en fin mandag!

Skrevet

Hei jenter!

Det er jammen litt av en plugg du bærer på Evius! Håper at tettere oppfølgning fremover gjør at det blir lettere kontrollere blodsukker mm. Godt å høre at alt ellers ser bra ut, og det virker så absolutt som om du er i gode hender!

Jenkas, jeg har ingen spesielle diller eller lyster for tiden... Ikke annet enn at jeg må ha et kveldsmåltid, noe jeg ikke trengte før jeg ble gravid...

Var på kontroll til jordmor i forrige uke. Alt er bra med lillegutt, som også ligger an til å bli en solid plugg. På de to siste målingene ligger han helt til venstre på det skraverte feltet å helsekortet. Kommer også til å bli sendt til vekstestimering nærmere termin dersom dette fortsetter. Videre gjentok igjen jordmor at jeg trolig kommer til å bli satt i gang ved termin dersom jeg ikke har født før, pga økende risiko for morkakesvikt etter termin for "voksne" mødre. Husker du nevnte at dette er ukjent for deg Evius, og har også pratet med andre som stiller seg undrende til dette. Får bare ta det som det kommer, uansett synes jeg det er betryggende å vite at jeg får ekstra oppfølgning den siste tiden.

Ellers er bekkenet forferdelig kranglete og det er ikke mange meter jeg kan bevege meg før resten av dagen er helt ødelagt. Men ellers føler jeg meg i fin form og sover godt om natten. Sliter imidlertid med endel kynnere, og har hatt etpar episoder hvor jeg har hatt så sterke og regelmessige kynnere at jeg har vurdert å kontakte fødeavdelingen. Heldigvis så har det roet seg av seg selv.

Tenk, nå er det snart bare 2 mnd igjen til termin! Synes egentlig det har gått ganske raskt hittil, selv om jeg føler at jeg har vært gravid i en evighet...

Ha en fin uke begge to! Ta vare på dere selv og babyene i magen!

Klem,

Skrevet

Hei igjen jenter :o)

Ine, jeg må si at jeg aldri har hørt at modne mammaer har økt risiko for morkakesvikt. Det fins komplikasjoner vi modne mammaer kan få som egentlig alle kan få, som kan føre til morkakesvikt. Tenker da på blant annet svangerskapsdiabetes og svangerskapsforgiftning. Tror ikke det at vi kun er godt voksne, alene øker risikoen for morkakesvikt.

Men uansett er det veldig bra at du blir fulgt godt opp, og at du muligens vil få en vekstestimering nærmere termin og at de vil sette deg i gang ved termin:o)

Så fint at alt er bra med store lillegutt.

Trist at bekkenet ditt er så kranglete.

Kjenner godt bekkenet mitt jeg og, men da har jeg som oftest anstrengt meg litt. På jobb på søndag var det så kjempetravelt at vi ikke engang rakk å spise, det gikk i ett hele kvelden! Da jeg skulle gå hjem da, var bekkenet mitt helt ute, klarte nesten ikke gå til bilen en gang. Men dagen etter var det heldigvis litt bedre igjen, men kjenner det jo. Nå skal jeg bare ta det med ro i dag, så tenker jeg at det blir enda litt bedre.

I morgen er det jobb igjen, men da er vi godt bemannet og jeg kan vanligvis få litt mulighet til å ta pauser og får vanligvis litt avlastning med de hardeste arbeidsoppgavene.

Men etter vakten på søndag, skjønte jeg at dette kjøret kan jeg ikke være med på lenger i dette svangerskapet, så jeg kommer til å be om full sykmelding etter neste uke.

Jenkas, du har rett i at det ikke kun er sukker som kan gi høyt blodsukker. Man bør holde seg til de langsomme karbohydratene, som fullkornsprodukter gir. F.eks bytte ut vanlig pasta med fullkornspasta, vanlig ris med fullkornsris osv. Spise mye grønnsaker, fiberrik kost. Bør også holde seg unna fet kost. Fruktsukker er heller ikke det beste, men man kan spise noe frukt, men bør vel holde seg unna bananer og druer og de "verste" sukkerholdige fruktene.

Gleder meg til å få samtale med diabetes-sykepleier, har ikke fått noen time enda.

Og når det gjelder hodeleie, så ligger de fleste med hodet ned fra uke 30-32, mens andre igjen kan drive på å snu seg helt til fødselen er i gang. Hos førstegangsfødende vil hodet feste seg tidlig, fra uke 34-36 en gang. Mens hos oss flergangsfødende, trenger ikke hodet å feste seg før man er i fødsel.

Ellers må jeg bare si at jeg er også med i juniklubben på Snart Mamma, kanskje dere skulle melde dere inn der også? Er masse interessante ting og erfaringer som kommer opp, og som folk lurer på i løpet av svangerskapet og som er nyttig informasjon for alle :)

Ha en herlig uke, hvil ut og slapp av så mye dere orker :o)

Masse klemmer fra

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei igjen!

Ny uke, som snart er halvgått. Her er alt bra. Gleder oss til juni, teller uker og dager, men er samtidig glad for de siste ukene til å få gjort alt i stand og bli godt forberedt. Og så er det så herlig at det endelig er litt vårvær her i byen:) Jeg er fortsatt sykemeldt pga kynnerne. Har fått beskjed om å ta det med ro så da gjør jeg jo det. Heldigvis er det bare snakk om noen uker igjen nå.

Jeg drømte om dere i natt... Hehe.. så utrolig tullete drøm! Evius skulle være med i TV-programmet "jordmødrene". Jeg visste du skulle være med, men ikke hvem du var, og så var det to gravide jordmødre med i tv-programmet. En mørk og en lys:) Og så våknet jeg, gikk på do, la meg igjen og drømte videre. Og nå var jammen ine med også. Hun var den andre gravide jordmoren i programmet. Men jeg fant aldri ut hvem av dere som var hvem. Sitter her og ler høyt for meg selv nå som drømmen kommer tilbake. Hehe... har hørt at gravide drømmer mye rart altså, men...

Hvordan går det med dere ellers da?

Håper alt står bra til, og ønsker dere en fin uke videre!

Klem

Skrevet

Hihi, det var litt av en drøm Jenkas! Hadde du drømt litt til hadde jeg nok raskt avslørt at jeg slett ikke er noen jordmor, men heller en kontorrotte...

Her står også alt bra til, men bekkenet og kynnerne er jo der da... Er nå blitt fullt sykmeldt frem til permisjonsstart. Har fått avsluttet flere prosjekter på jobben den siste tiden, noe som er en god følelse, kjenner jeg. Nå er det godt å bare tenke på seg selv og lillegutt de siste ukene. Tenk, nå er det under 8 uker til termin! Føler også at jeg trenger disse ukene til å gjøre i stand og bli klar selv... (Om ca 6 uker kommer jeg nok til å angre på denne uttalelsen.)

Ha det fint! Kos dere med magene deres og nyt den herlige vårsola!

Klem,

Skrevet

Hallo damer!

Så morsom drøm! Hehe, jeg er lys i alle fall. Men det er kanskje Ine også?

Har vært på kontroll i dag, og ble fullt sykmeldt frem til permisjonsstart pga økende og til dels vonde kynnere om dagen + et bekken som forhåpentligvis blir litt bedre når jeg tar det med ro.

Ellers var alt fint med bt, sf-mål, hb, fosterlyd osv.

Tok nye Rh-prøver i dag, da jeg er Rh-negativ. Og legen mente lillegutt hadde snudd seg til hodeleie, og ikke noe er bedre enn det!!

Syns det er trist å tenke på at jeg hadde siste dagen på jobb i går, og har dårlig samvittighet på en måte, fordi jeg ble sykmeldt. Men føler at kapasiteten min de siste ukene ikke har vært helt på topp heller, håper ikke jeg har slitt ut kolllegaene mine.

Tenkte jeg skulle ta en tur med litt is til dem i dag, håper de har tid til å spise litt. Er høysesong der om dagen, så.....

Ja, nå er det ikke lenge igjen til vi får møte de små :)

Det skal bli så godt å bli ferdig med fødselen.

Gleder meg faktisk til fødsel nå, hvor rart det enn høres ut. Føler meg ganske godt forberedt, tar ting som de kommer....

Har lyst til å prøve å være hjemme så lenge som mulig, og evt prøve badekar etter hvert når vi kommer til føden. Vet ikke om jeg skal føde der, men bruke det som smertelindring i alle fall. Vil gjerne prøve akupunktur også. Ellers er jeg åpen for flere typer smertelindring dersom det blir langvarig forløp, får ta det som det kommer....

Har dere begynt å tenke litt på fødsel?

Er herlig med vårværet om dagen ja.

Ha en fortsatt fin uke og kos dere med magene deres :o)

Skrevet

Hei. Hva er duotest?Jeg har bestilt UL på Majorstuklinikken i uke 12. Mon tro om dette er det samme.

Skrevet

Hei!

Hvis du er 38 år eller mer ved termin kan legen henvise deg til duotest. Det er en blodprøve som i kombinasjon med ultralyd (tror det skal gjøres rundt uke 12...) gir en beregnet sannsynlighet for kromosomavvik. Duotesten er i så fall gratis, og ikke noe du trenger å gjøre privat. På ultralyden ser de etter bl.a. tykkelsen på nakkefolden hos babyen.

Vet ikke helt hva de gjør på Majorstuklinikken.

Skrevet

Hallo damer!

Hvordan går det med dere?

I morgen er det mai og måneden før vi føder er allerede her.

Her går det fint. Godt å bare ta det med ro om dagen, kjenner at kroppen trenger det. Men blir litt kjedelig å bare gå hjemme sånn....

Vi var i Oslo og feiret bursdag i helgen som var, og dro da innom Ikea og fikk handlet inn litt mer vi trengte.

Håper alt står bra til med dere, kos dere de siste ukene nå :)

Vi snakkes.....

Skrevet

Så merkelig.

Innlegget jeg skrev 30/4 ble lagt inn før innlegget fra 24/4. Bare så dere fnner det mener jeg :o)

Skrevet

Hei jenter og smågutter:)

Ja, nå er det snart mai, og snart terminmåned... Rart å tenke at det bare er ca 8 uker igjen. (Vel, kan jo bli mer da, men håper jo ikke det.)Noe kortere for dere. Blir spennende å se hvem som føder først:)

Så søt du er Evius, som går på besøk med is til kollegene dine! Det satte de sikkert pris på! Høysesong ja, det er vel april som er den store fødemåneden, er det ikke? Godt du er helt sykmeldt nå! Pass på deg selv og din egen baby nå, andres babyer kan du ta vare på senere. Mange år igjen å jobbe.

Hvordan går det med deg da ine? Håper du klarer å ta det med ro, og at bekkenet ditt ikke er alt for kranglete... Håper også det blir raskt bra igjen når du vel har fått ut babyen! Har du forresten tenkt på akupunktur? Noen bruker det mot bekkenløsning.

Jeg tenker en del på fødsel nå ja. Har ikke vett på å være veldig redd.. Bare litt.. Nei, jeg har nok fortrengt det litt kanskje, men skal snart begynne å forberede meg. Aner ikke hva jeg går til, men jeg er positivt innstilt. Gleder meg til å få ut babyen! Og jeg vil at det skal bli en positiv opplevelse. Ut må han:)

Jeg tenker også at jeg vil bruke badekar og akupunktur. Lære meg noen pusteøvelser. Har en bok som heter "fødsel uten smerte", som er bygd på lamaze-metoden. Skal kaste meg over den nå. Kjenner dere til den? Var faktisk noen her inne som anbefalte den for en stund siden.

Ellers er alt fint. Magen vokser og det er masse bevegelser inni der. Han romsterer godt der inne fremdeles. Aktiv liten fyr:)

Håper alt er bra med dere alle!

Vi snakkes.

Klem klem

Skrevet

Hei og hopp!

Mai er her og tiden for termin nærmer seg med stormskritt! Og godt er det, for nå synes jeg det begynner å bli litt tyngre. Selv om jeg er sykmeldt har jeg vært litt på jobb og ryddet og lagt til rette for vikaren, samt blitt gjort litt stas på, men merker at det tar mye krefter og energi. Skal en liten tur til uka nå, men da skal jeg være helt ferdig på jobb. Sover også dårligere om natten... Bekkenet krangler som før, og jeg har nå fått krykker for de verste dagene. Håper jo på at bekkenet skal raskt bli bedre etter fødselen, men er forberedt på at jeg vil kjenne litt en tid etterpå, det gjorde jeg i alle fall etter forrige fødsel. Heldigvis blir jeg godt fulgt opp av fastlegen og det fysikalske studioet jeg går på!

Hvordan går det med kynnerne deres jenter? Jeg har mye kynnere synes jeg, og i perioder kommer de veldig regelmessig og over lengre perioder, selv om jeg tar det veldig med ro. I går hadde jeg kynnere med ca 10 minutters intervaller i mer enn 8 timer. Har slike "økter" med 5-10 minutters intervaller ca 3-4 ganger i uken nå. Innimellom er "takene" ganske kraftige, men jeg har hittil ikke blitt "lurt" til å tro at noe er på gang. Men, slitsomt er det, og blir litt motløs av tanken på å gå med dette i 7 uker til...

Her tenkes det også fødsel om dagen! Har heldigvis to gode fødselsopplevelser bak meg, og håper jeg er like heldig denne gangen. Jeg tenker også å benytte badekar og akupunktur, men må selvfølgelig se det an der og da. Gleder meg veldig til å møte den lille turneren vår!

Ellers har vi klart å enes om navn, men det blir ikke endelig bestemt og offentliggjort før vi har han her. Har dere navnet klart? Mesteparten av klær og utstyr er enten kjøpt inn eller bestilt, så nå begynner det meste å komme i boks. Barneværelset blir ferdigmalt i løpet av helga, og da skal jeg virkelig senke skuldrene!

Ha en fortsatt fin dag jenter, og fortsett å ta godt vare på dere selv og småguttene deres!

Klem,

Skrevet

Hei igjen.

Så slitsomt med bekkenet ditt, Ine.

Jeg har også mye kynnere om dagen, og enkelte dager har de vært ganske intense og regelmessige. Blir tungpusten når de kommer, og får skikkelig nedpress av noen av dem. Men regelmessigheten varer ikke lenge, så har ikke tatt kontakt med føden pga av dem. Kjenner at det ikke er rier, men noen av dem kan ha skikkelig menmurringer. Tenker at det er endel av treningen til livmoren, og modning av livmorhalsen. Har man mye kynnere på forhånd, vil fødselen gå raskere har jeg en teori om, vi får håpe på det :o)

Godt å høre at alt er bra med deg, Jenkas.

Jeg har ikke lest den boka, Jenkas, men det er kjempebra å være forberedt når det setter i gang, så sikkert verdt å lese.

Jeg gruer meg heller ikke til fødselen, enda jeg har født tidligere. Husker jo at det var vondt, men gleder meg sånn til den enestående premien som vi får til slutt!!!!! :o)))))

Så på en episode av det svenske programmet om jordmødre på onsdagen, og merker at fødslene der rører meg veldig om dagen. Kjenner på hele kroppen at det nærmer seg....veldig spent:o)

Fødselen kommer til å gå kjempefint for dere begge!!!

Vi har funnet et navn som alle tre liker, men bestemmer oss helt når vi får se han, og om han passer til navnet :o)

Lurer sånn på hvordan lillegutt ser ut også :o)

Ha en fin helg, og kos dere masse. Værprognosene er visst ganske fine med sol og varme igjen, så får håpe det stemmer..

Masse klemmer

Skrevet

Hei igjen:)

Sånn som dere beskriver kynnerne er ganske likt det jeg opplever også. Mange, tette, intense og kraftige. All aktivitet utløser kynnere, og jo roligere jeg er jo roligere er livmoren. Prøver jeg med et mer hektisk program en dag merker jeg det veldig godt. Jordmoren vil dermed at jeg skal ta det veldig med ro nå. Men så fint evius, at dette kan være med på å gi oss en raskere fødsel :)

Vi har også funnet navn som vi tror vi går for. Men som dere avventer vi til han er født før endelig avgjørelse og offentliggjøring.

Å ja, jeg lurer også veldig på hvordan han ser ut. Synes det er lenge å vente, samtidig som jeg er glad for de siste ukene til å forberede meg. Synes liksom jeg har blitt ganske godt kjent med ham allerede.

Han sparker godt oppover nå. Ikke i ribbeina heldigvis, men mer rett opp på midten, eller utover om dere skjønner...

Ha en strålende helg! Ser ut som det lysner litt nå, etter en regntung dag her i byen.

Vi snakkes.

Klem klem

Skrevet

Hei Jenkas og Evius!

Håper at alt er bra med dere og småguttene i magen! Lillegutt og jeg ar det bra. Var hos jordmor forleden, og alt er som det skal være. Han følger fortsatt kurven sin og ligger an til å bli stor, skal derfor til vekstestimering rundt uke 37/38.

Straks er det pinse og vi reiser på hytta for å nyte det fine været, og for å slappe av etter noen hektiske uker med oppussing. Ha en fin pinse dere også!

Klem,

Skrevet

Hei hei!

Alt vel her. Ruger og venter, og koser meg fortsatt med graviditeten uten å føle meg alt for tung ennå. Nyter solen om dagen! Det er så deilig at det endelig er litt sommer.

Skal til jordmor til uka. Det er alltid spennende. Og hyggelig! Har en fantastisk jordmor som elsker jobben sin:) Føler meg godt ivaretatt hos henne.

Er det sf-kurven som indikerer at babyen din blir stor ine? Ligger du utenfor det grønne feltet? Det er jo flott at du får vekstestimering da, så får du en mer sikker pekepinn på størrelsen. Er det slik at dersom han er stor så blir du kanskje satt igang ved termin? Jeg spør litt fordi jeg selv ligger over den røde streken, (men innenfor det grønne). Men bekymrer meg ikke veldig ettersom jeg ikke føler meg gigantisk stor... Flere andre som også som sier at jeg ikke ser spesielt stor ut. Får se ved neste kontroll, regner med at jordmor sender meg på vekstestimering om hun mener det er behov for det.

Nå er det pinse ja! Og nydelig sommervær. Skal ordne noen praktiske babyting - innkjøp - og ellers bare nyte livet på terrassen med god mat og iskrem:) Å, kjenner at jeg er veldig sugen på is om dagen! Prøver å begrense det til helgen. Og nå er det jo helg:)

Hvordan er dine pinseplaner Evius?

Kos deg på hytta Ine!

Ønsker dere begge - med mager, menn og barn - en riktig god pinse!

Klem

Skrevet

Hallo jenter :o)

Har vært herlig med dagene med sol og varme. Vi var i oslo i går, for min mann skulle sykle i et terrengsykkelritt, som han hadde gledet seg veldig til. Dessverre måtte han bryte pga forkjølelse og krank-lager på sykkelen som løsnet underveis, så fikk vondt av han da, stakkars.

Vi reiste hjem igjen i går, for egen seng er det beste! Hadde hyppige kynnere med skikkelig nedpress etter at vi kom hjem, men i dag er det helt normalt med kynnere igjen.

Jeg ligger også i øvre området på sf-kurven, men har fulgt kurven min hele veien. Høye sf-mål trenger ikke indikere stort barn, men det kan være det, Det er særlig hvis man havner ut av sin egen kurve, at man henvises til ultralyd, enten sf-mål går veldig ned eller veldig opp.

Var på ultralyd på torsdagen, og alt gikk fint.

Babyen er stor, +21%, de tror han vil være ca 4.3kg ved termin, og det høres jo fint ut. Dessuten har han lagt seg med hodet ned nå , og det er jeg kjempefornøyd med!

Fikk en ultralydtime til, nærmere uke 38, de sa jeg kunne bestemme det selv om jeg ville, og at det ikke var fordi det var noe galt med babyen. Når man jobber innenfor faget, kan man jo bli litt ekstra engstelig, så jeg sa ja takk til det.

Ellers kjøpte jeg meg et blodsukkerapparat, for jeg har ikke blitt innkalt til noe oppfølging i fht blodsukkerbelastningen (selv etter purringer), så jeg tenkte at det kunne være greit å sjekke selv. Og alle de jeg har tatt så langt, har vært helt normale, så er veldig fornøyd med det.

Håper dere har det herlig i pinsen med magene deres, så snakkes vi snart igjen :o)

Klemmer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...