Gå til innhold

Tunge løft?


A og G

Anbefalte innlegg

Har fått tilbud om en jobb hvor det kan bli noen tunge løft. Noen som vet om det gjør noe? leste noe om at man ikke burde trene hardere enn vanlig i 1 trimester, men regnes dette som trening? Tror dere at tunge løft kan øke sjansen for SA?

 

Akkurat nå er jeg student, og siden jeg ikke får inn så mye penger hadde det vært ekstra fint å få en jobb nå frem til januar. Har forresten sagt ja til å jobbe (ble bare oppringt av noen derfra, har aldri søkt jobb der), men vi skal gå igjennom det praktiske på mandag. Hadde ikke tenkt over at det kunne være tunge løft før en stund etter jeg hadde prata med han...

 

Ja jeg vet jeg er paranoid innimellom, men dette med å være gravid er så nytt, og har ikke sagt det til noen enda, så kan ikke prate med noen som har erfaring... Vil bare være helt sikker på at jeg ikke gjør noe som kan skade den lille...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke gjort det, men det kommer jo ann på hvor tungt du egentlig skal løfte da?

 

(jeg har hatt noen sa og fikk derfor beskjed av legen nå om å ikke løfte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke helt hvor tunge løft det er, det er snakk om jobb på en europris butikk (løfte varer).

 

Kanskje det går hvis jeg sier at jeg er plaget med nakken/skuldra (er faktisk det), og at jeg derfor ikke klarer løfte tungt. Regner med at det går sikkert bra så lenge det ikke er FOR tungt... Tror kanskje jeg kan få jobben forde, for de ringte meg ikke motsatt. de er litt desperat etter å få noen inn pga sykemelding og julerush..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og er litt beskymret for tunge løft, jeg jobber i en butikk og mitt område er melke rommet, og kassene veier ca 20 kilo, får vondt i ryggen etter jeg har løftet de om morningen. skal i allefall ta det opp hos legen på onsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også termin i juli og var hos legen på mandag. Da sa legen at vi gravide ikke skulle løfte noe over 10 kg.... Og det skal jo ikke mye til å overstige det...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal jeg gjøre? Jeg løfter jo 20 kilo ca og det er mange kasser, får vondt i ryggen etterpå og litt i magen.... Jeg har tenkt og si det til legen på Onsdag, men det er lenge til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg loefter tekoppen min, that's it framover. Men saa har jeg mistet noen ganger da, og faar litt ekstra med raad om det meste, skal ikke loefte. Loeftet godt med datteren min, da jeg var gravid med henne altsaa, flyttet og baerte og gikk i trapper med tunge ekser osv. Det gikk fint det, men naa - naar jeg endelig er gravid etter aa ha mistet to tidlige siste 12 mnd, saa baerer jeg ingen ting. Ikke datteren min en gang, hun er jo 16 kg. Leker og koser med henne paa annet vis.

 

Tror det er individuelt med baering, men sterke veltrente jenter som er vant til aa ta i, kan nok bare fortsette med det tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...