asjo_mamma på nytt:-) Skrevet 16. november 2007 #1 Skrevet 16. november 2007 Jeg har smurt meg med denne i 2-3 mnd pga korte lutealfaser. Tror jammen meg den gjorde susen, for nå er jeg gravid!!! Men skal jeg fortsette med den? Evt hvor lenge? Håper noen har kjennskap til dette og kan svare meg:-)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 16. november 2007 #2 Skrevet 16. november 2007 Jeg har fått utskrevet crinone som jeg skal fortsette på dersom jeg blir gravid. Men når det gjleder kremen vet jeg ikke. hadde jeg vert deg så hadde jeg kontaktet en lege å spurt
Dotten Skrevet 16. november 2007 #3 Skrevet 16. november 2007 Jeg har fått sånn krem av min akupunktør, og om jeg husker rett, skal du fortsette med dette ut i 1. tri i hvert fall. Det produseres jo naturlig i kroppen under et svangerskap, men har man kommet litt opp i årene (over 35 år), kan det hende man produserer mindre. Dette middelet er jo for å hjelpe å beholde ev. en liten spire!
Babyønske �� Skrevet 16. november 2007 #4 Skrevet 16. november 2007 Har du fått den på resept eller er det Woman's cCare du har da? Sitter akkurat å leter etter info om dette faktisk, eller det var helst info om wild yam jeg var på jakt etter, men womans care inneholder jo dette. Det er veldig delte meninger der ute, så er jammen ikke godt å vite hva man skal gjøre. Du kan jo søke på f eks wild yam i google(hvis det er womans care du bruker), og du får rikelig med treff, men er ikke lett å luke ut hva som er seriøst og ikke seriøst. Ellers kan du lese mer om progesteron og progesteronkrem her : www.futhark.no
asjo_mamma på nytt:-) Skrevet 16. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. november 2007 Du har også hatt korte LF? For både kremen og Crinone er jo progesterontilskudd. Mener jeg har lest at man skal fortsette ihvertfall til faren for abort er "over". Men skal snakke med legen om det så fort jeg får time.
asjo_mamma på nytt:-) Skrevet 16. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. november 2007 Det er Womans Care. Tok det opp med legen for et par måneder siden, som tok noen prøver (ikke progesteron), alt var bra og han ba oss prøve en stund til. Og jeg tror kremen har gjort underverker! Begynte på 12 dagers LF i sommer, som har gått ned til 9. I tillegg har jeg spottet mye. Tror det er lurt som det er dagt over her og ta det til den største risikoen for abort er over..
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 16. november 2007 #7 Skrevet 16. november 2007 jeg har ikke for kort lutealfase, men jeg har mistet 2 ganger.
Babyønske �� Skrevet 16. november 2007 #8 Skrevet 16. november 2007 Jeg begynte med kremen forrige syklus. Ble ikke klaff da men. Har også hatt litt tull med spotting og ømme bryster og sånn. Men nå begynte dette å gi seg litt før jeg begynte på kremen, men hadde også enda mindre av det nå når jeg brukte den, men om det fakisk er den som virker tør jeg ikke si. Men jeg blir litt stuss når det er anbefalt å bruke Womans Care ut i svangerskapet, mens det anbefales å ikke bruke Wild Yam. Men ut i fra det jeg har lest,så øker i såfall womans care progesteronnivået minimalt, så kan ikke tro det gjør så mye å bruke den utover i svangerskapet.
asjo_mamma på nytt:-) Skrevet 16. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 16. november 2007 Hva er evt risikoen hvis man bruker den utover i svangerskapet da? Kan man få for mye progesteron, og hva gjør evt det? Lurer masse her..
Babyønske �� Skrevet 16. november 2007 #10 Skrevet 16. november 2007 Jeg vet faktisk ikke helt hva som kan skje. Finner ikke noe om akkurat det. Er som sagt mye info på nettet, men mange delte syn og en del tvetydige meninger. Noen sier man ikke skal bruke det, uten å begrunne hvorfor, mens andre steder står det at det kan brukes mot svangerskapskvalme. Men wild yam har jo innvirkninger på livmoren, og blir anbefalt brukt for menstruasjonssmerter og uregelmessige sykluser, og er generelt krampeløsende, så om det kan være noe er som gjør at det ikke er anbefalt???. Kan dessverre ikke svare noe bedre
LilleFrøkenL Skrevet 16. november 2007 #11 Skrevet 16. november 2007 Hva er egentlig progesteronkrem?hva hjelper den mot? er det en vanlig krem?
Babyønske �� Skrevet 16. november 2007 #12 Skrevet 16. november 2007 Du kan lese her: www.khonsu.no , dette er et firma som produserer womans care, det er litt "glansbildeinformasjon", så ta det med en klype salt og her: www futhark.no , her er generell (mer seriøs) info om progesteron, og kremen som er anbefalt her, Vitex, er å få på resept.
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 16. november 2007 #13 Skrevet 16. november 2007 jeg brukte womens care når det klaffet og jeg er 8+3 idag og smører meg fortsatt med den... skal smøre meg med den til iallefall etter uke 12.... synd ingen har noen konkrete svar på dette altså.... finner det ingen steder selv
LilleFrøkenL Skrevet 16. november 2007 #14 Skrevet 16. november 2007 Må du ha resept på disse kremene?
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 16. november 2007 #15 Skrevet 16. november 2007 womens care finnes på helsekosten og koster 450 kr ca
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 16. november 2007 #17 Skrevet 16. november 2007 jeg måtte gjennom 13pp uten klaff og med kremen klaffet det på 1.forsøk er 8+3 idag >=
LilleFrøkenL Skrevet 16. november 2007 #18 Skrevet 16. november 2007 Så bra at det endelig klaffet da:)Gratulerer så mye:) Gjerne jeg også må prøve denne kremen!
2010<32011<3 ?? Skrevet 16. november 2007 #19 Skrevet 16. november 2007 Må man ha vært prøver en stund før man begynner på kremen eller er det en krem som alle kan bruke uansett om de akkurat har startet å prøve?
Babyønske �� Skrevet 16. november 2007 #20 Skrevet 16. november 2007 Den er jo ganske dyr. Så det vel når man har prøvd noen mnd og begynner å bli desperat at man prøver alt. Så når du bare er i 1 pp ville jeg ventet. Du vet jo ikke om du får problemer med å bli gravid. Og det beste er uansett å få det til helt uten hjelp
asjo_mamma på nytt:-) Skrevet 16. november 2007 Forfatter #21 Skrevet 16. november 2007 Så godt å høre at flere har opplevd positiv effekt med kremen! Tror jammen meg jeg vil bruke den en stund til jeg også. Da blir det å kjøpe en ny over helga:) www.amedisin.no (Røa Alternative Medisin) har den litt billigere enn der jeg kjøpte den sist. Tror de tar 399,-
Dotten Skrevet 16. november 2007 #22 Skrevet 16. november 2007 Den kremen jeg har en naturlig Progesteron, ikke den kjemisk fremstilte som man ofte kan få via legen. Jeg fikk min via akupuntøren, som har en avtale med en apotek på Lørenskog. Tror de fremstiller den selv. I hvert fall fikk jeg den for underkant av 250 kroner tuben. Ca 50 gram. En tube holder minst til 3 mnd. forbruk. En "ert" morgen og kveld som smøres på huden (eks. innside lår, underarm, hals og andre steder med tynn hud). Anbefales. Nå har jeg ikke blitt gravid enda da, men kun brukt den i overkant av en syklus. Skal brukes fra dag 15. til mens.
Dotten Skrevet 16. november 2007 #23 Skrevet 16. november 2007 Litt kjapp til å lagre der Om mensen ikke kommer, bruk den i hvert fall ut 1. tri
2 fine små Skrevet 17. november 2007 #24 Skrevet 17. november 2007 Det har vel mest for seg aa bruke denne kremen dersom man enten vet man har lite progesteron, har mistet tidlig en eller flere ganger, har slitt lenge med aa bli gravid og andre grunner. Jeg tror ikke det har noe for seg for alle aa bruke slike kremer, eller? Er litt saann generelt skeptisk til at alle proever alt for aa bli gravid foer man vet om "noe ekstra" er noedvendig. Det eeeer og blir jo en ganske enkel sak for de fleste aa bli gravide og holde paa babyen. For oss andre deriomot..... Jeg har mistet 4 tidlige og har et sprell levende barn. Barnet er midt mellom de fire mistet, altsaa to foer og to etter. Jeg har brukt denne Progesta Care fra Life-Flo Health Care Products, www.life-flo.com, og den har jeg brukt i 4 mnd naa er det vel. Og jeg er gravid (som ikke er mitt store problem aa bli) men spiren er i dag 5+2, og det er lengre enn noen av de fire jeg har mistet kom. Saa gudene vet, men jeg er NOEYE med aa smoere paa kremen ja......to ganger til dagen i - det jeg haaper blir - hele 1. trim.... =o) Til og med legen min sa i gaar at dersom denne ikke vil, saa planlegger vi ditt neste svangerskap sammen, legen, gyn og du. Vi begynner da med noen hormoner etc FOER svangerskapet. Han vet jo ikke at jeg holder paa med denne kremen allerede da, han trenger ikke vite alt heller....hehe. Dette er et av mine smaa bidrag etter tips her inne, jeg har faatt sendt den i posten over halve kloden for aa faa den i hus og det er min sak. Saa faar vi se om den virker da. Min lege er jo skeptisk til alt fra vesten, akkurat som vestlige leger kan vaere skeptiske til ting fra oesten, hehe...... Jaja, krem paa meg noen mnd til, og yepp, spiren sitter enda den. Sitter den noen uker til og ting blir som i normale svangerskap, ja, da skal jeg litt kremen litt av aeren tror jeg. Har lest saa mange historier om dette med progesteron, at jeg tror paa det. Lykke til alle, men vaer forsiktige og det er nok lurt aa snakke med legen sin om dette. Bare jeg som er herdet gammel oern og har en lege som bare vil hoere om urter, ro og meditasjon, hehe..... God helg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå