Gå til innhold

TVILLINGER?? Stakkars deg!!

Mary&baby

Anbefalte innlegg

Er saa lei av at folk sier slike ting. "Stakkars deg", "ja du kommer til aa faa det toft", "glad det ikke er meg". Jeg foler meg ekstremt heldig som er gravid med tvillinger og gleder meg som en gal til aa faa treffe bebisene mine (17 veker paa vei). Men av og til naar jeg er trett og hormonene er ute aa kjorer, begynner jeg aa tvile paa meg selv ang det aa faa tvillinger, hvordan jeg skal klare aa passe paa de, amme de, holde de etc. Har en gutt paa 15 maaneder og hele min familie bor paa den andre siden av verden (jeg bor i australia), saa jeg faar litt panikk av og til. DERFOR, trenger jeg ikke aa hore slike kommentarer !!

Andre som faar slike kommentarer slengt i trynet?? og som er dritt lei av slike folk?? Kanskje det bare er australienere som er slik??? men bare saa det er sagt saa synes jo folk flest at det er heilt utrulig kjekt!!!

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har bare fått positive kommentarer, t.o.m venner som er misunnelige:) men skjønner deg veldig godt, hadde blitt kjempesur hvis jeg hadde fått sånne bemerkninger!!! Du må prøve å bare høre de gode kommentarene :) Hvordan har du det nå som du er 17 uker på vei? jeg er i uke 18, og synes magen er enorm!!!!

Lykke til videre!!

Grrr.. kjenner at jeg blir irritert! Jeg skal bare ha en, men får de samme kommentarene som deg fordi jeg skal være alene. "Uff, ja det blir tøft" og "stakkars deg". Jeg vil da ikke fokusere på det som blir vanskelig NÅ! Jeg vil tenke positivt og glede meg, selv om jeg er klar over at ikke alt er en dans på roser. Selv mamma sier ting som : "Du er så naiv du, bare vent til våkenettene beggynner. Da kommer du vel springede og trenger mormor til å passe han"

Jeg har vært 50% sykemeldt siden uke 8-9 pga ekstrem kvalme. Det har gitt seg nå, men jobber fortsatt bare halv tid. Kjenner jeg trenger de to dagene fri i uka!! Ellers er jeg veldig trøtt og sliten, tisser hele tida og kjenner i likhet med deg press i underlivet. Vi må vel bare trøste oss med at det blir verre om noen uker, he he :)

Annonse

Hei din "heldigris" Gratulerer!

Skal si jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Har tvillinger på 8 mnd. Fikk høre det hver dag under svangerskapet og ganske ofte nå.

Du har ingen tilg å grue deg til. Det er kjempe kos!!! Kaller meg selv "en hardt arbeidene trebarns mor".( har ei på 3 også) Men liver er fyllt med masse glede. Lukten , lydene og de herlige blikkene(: Det kan ikke beskrives. Du må regne med å være striks med rutiner. Samkjøring av barna er nøkkelordet. Klarer du det går hverdagen utrolig greit.

Nå ligger begge på gulver og leker. De har masse glede av hverandre.

Det handelere bare om innstilling til livet. Man kan se på ting som en utfordring med muligheter eller man kan legge seg ned og gi opp.

Lykke til!

Huff å fyy,så utenksomme noen kan være:/,men jeg har fått stort sett bare koselige kommentarer.Venter hele 3 stykk,og å få en sånn nyhet tar litt tid å smelte,så heldighvis har folk jeg møtt hvert veldig greie,og gratulert og oooiet seg,Bor i ei lita bygd,så her kommer hemmeligheter og nyheter fort ut.Men har også hørt ``å stakkars``,for meg er d jo ett stort mirakel,så en sånn komentar passer heller dårlig,vi får ta sånne dumme uttalelser m en klype salt,la d gå inn ett øre og ut det andre.

ha ei god helg :)

Jepp, vet akkurat hvordan du har det - jeg får slike kommentarer fra mine nærmeste til og med!!! Og jeg er møkklei dem! Jeg er kommet langt forbi sjokket over at det er 2 inni her og nå bare gleder jeg meg. Tenk så heldig jeg er :) Eller vi her inne, må jeg vel heller si. Lurer på om det er fordi vi har en liten fra før at vi er mer utsatte for slike kommentarer, eller som hun ene her inne som skal ha 1 men er alene... Tror ikke folk mener noe vondt med det, men det er utrolig trettende å bli dratt ned i slik negativitet hele tiden.

Så et bra alternativ til svar på det tåpelige utsagnet; "Glad det ikke er meg" - da kan du rett og slett bare se på vedkommende og si at ja, med en slik reaksjon så er jeg også glad det ikke er deg. Kanskje litt frekt, men utsagnet i seg selv er jo ganske frekt - det er jo ikke akkurat som om vi har valgt dette! Jeg la ikke inn en bestilling på at denne gangen tar jeg 2 stykker takk :)

Skjønner du tenker litt ift at du bor langt hjemmenfra, men vet du hva? Jeg tror vi takler akkurat det vi må takle - vi er ufattelig flinke til å tilpasse oss - så dette kommer du til å klare HELT fint :) Er du blitt kjent med folk rundt der dere bor?

Tusen takk for mange svar. Saa det er ikke bare meg som har faatt slike kommentarer...

Likte alternativ svaret ditt Jente73_tvillinger, skal prove det neste gang...Er enig at folk sikkert ikke mener aa saare meg med slike kommentarer, men naar hormonene er ute aa gaar i tillegg, saa har jeg vel en tendens til aa ta slike kommentarer rett til hjertet.

Ja jeg kjenner mange her vi bor og treffer de andre mammaene fra forste mamma gruppe en gang i uka, ogsaa har jeg mannen min sin familie saa vi skal nok alltid faa hjelp med tvillingene.

Lykke til alle sammen, dette skal vi klare kjempe fint!!!!!!!!!!

gled deg sier nå bare jeg da.... det er helt utrolig å ha tvillinger er min mening.. ja, det kan være litt tøfft i begynnelsen. men ha rutiner fra dag en så er det ikke så tungt som alle skal ha det til. nå er jo mine jenter 17 mnd og nå har de så stor glede av hverandre. de er bestevenner og leker utrolig fint sammen. så når de sier stakkars deg, så ikke bry deg om det...

min erfaring er at det må mye mer aktivisering når det er ett barn i forhold til tvillinger. de har jo alltid hverandre og slipper å kjede seg.

masse lykke til i resten av svangerskapet. og nok en gang: gled deg, det er helt utrolig å ha tvillinger... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...