Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jag fick satt in 2st 2-delte egg idag. De sa att de såg veldigt fine ut de hade delt sig jemt og der var ikke noe rusk.

Er det mindre sjanse att lyckes med 2-delte.

Er det mange her som har blitt gravide med 2-delte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter hva jeg husker fra samtale-timen, så skal de dele seg inn i 2, så 4, så 16, så 32 osv. Dette kalles celledelingsperioden, eller embryonalperioden. Den varer frem til uke åtte.

Fosteret er nå som en skive og fra denne danner det seg tre kimblad, hvor alle organene og vev skal utvikle seg videre fra.

Les "fra uke til uke" :-) Lykke til

Skrevet

Tack Julie 73 før ditt svar, men det var ikke riktigt det jag mente. Mente liksom litt mer om chansen er mindre att det fester sig, eller minre chans att det utvickler sig vidare.

Det er så mange som jubler ner de har fått 4-og 6-delte egg. Og mindre jubel vid 2-delte.

Tack endå

Skrevet

Jeg vet ikke riktig, jeg. En jente jeg møtte da jeg satte inn på onsdag snakket om hvilke av eggene hennes som var fine og at hun blant annet hadde et sju-delt som de helst ikke ville sette inn. Så jeg skjønner ikke hvordan det er med dette. Mitt var i utgangspunktet fire-delt, men så ble det fem-delt rett før vi satte inn. da er kanskje ikke det så bra heller hvis sju-delt ikke er bra? Kanskje det bør være partall? Eller at mitt var partall bare ikke hadde helt rukket det ennå?

Åh, man blir jo gæern av dette....

Men det at de setter inn egg uansett må jo bety at det er muligheter - det er jo et lottospill samme hva. Kan være perfekte fire-delte egg som slutter å dele seg etter at de kommer inn magen også.

Vet at dette ikke var så spesielt godt svar heller.

Skulle ønske det var noe fasit på alt dette...Og at man hadde garanti på at alle egg man satte inn ble noe!!

Skrevet

Åh beklager, da misforstod jeg deg. Det kan jeg ikke svare deg på. ingen erfaring selv. Lykke til, det går sikkert bra :-)

Skrevet

Hei!

Har forstått det sånn at dette er ingen fasitsvar på. Det er mange som har blitt gravide med 2-delt egg, kan være at egget er bare litt treigere enn andre. Men mange har jo ikke blitt gravide med 4-delt egg også, så det kan slå begge veier. Den eneste befruktningen vi har fått har vært 2-delt, så nå skal vi prøve icsi å se om jeg får flere befruktninger. Riksen vet ikke hvorfor dette skjer, men sjansen er der. Egg går ikke etter statistikker, alt kan skje. Så prøv å ro deg ned å kos deg som ruger og ikke tenk så mye på den delingen. Vet det er vanskelig, men de hadde ikke satt inn et egg de ikke hadde stolt på.

Lykke til! :-)

Skrevet

Tack Loop-venter på icsi.

Jag er rolig jag, jag bare undrade litt. Jag vet vad jag går till så jag koser mig masse.

Lycke till med ditt icsi.

Skrevet

Slik jeg skjønte det idag (når jeg satte inn - et todelt og et firedelt) så er det viktige at delingen har begynt - ikke nødvendigvis hvor mye det har delt seg! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...