Diamanten Skrevet 16. november 2007 #1 Skrevet 16. november 2007 Jeg er 7uker+4dager idag og jobber på en småbarnsavdeling. Lurer på om det er farlig å løfte?har bare ømme pupper,noen andre?
Idun<3tosmå<3 Skrevet 16. november 2007 #2 Skrevet 16. november 2007 Er vel "farlig" mtp evt bekkenplager. Man mister ikke selv om man tar i litt ekstra! Men mye bæring og tunge løft kan gi lettere bekkenløsning og ryggproblemer når man er gravid. Så du kjenner selv når du bør ta det med ro!
monilu- Har født Skrevet 16. november 2007 #3 Skrevet 16. november 2007 Jeg har hørt om ei som har mista 2 ganger pga tunge løft på jobben (som sykepleier). Så jeg er iallefall forsiktig med løfting.
Icedancer Skrevet 16. november 2007 #4 Skrevet 16. november 2007 Legen sa til meg at om man mister så har det ingen ting med løft å gjøre. Mister man så er det noe galt med fosteret. Det hun sa som en gylden regel var at så lenge man ikke følte ubehag ved å løfte så var det ingen fare. Men føles det ubehagelig så ta det med ro og la noen andre ta seg av de største krafttakene.
Gjest Skrevet 16. november 2007 #5 Skrevet 16. november 2007 Du kan løfte det som er vanlig for deg. Husk å knipe musemusklene når du løfter!! Når det begynner å gjøre vondt å løfte må du slutte..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå