Gå til innhold

Når kan jeg gi henne lunkent vann fra springen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker ikke dette... Hun er 6 mnd og når jeg skal lage grøt, må jeg koke vann og avkjøle... Husker at sønnen min fikk grøt hvor jeg tok lunkent vann fra springen, men har glemt hvor gammel han var da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg vet ikke... Trodde man alltid skulle koke vann jeg... Lager du deg liksom rett i koppen supper med varmt vann fra springen...?

Skrevet

jeg kokte alltid vannet..

Skrevet

man skal ikke gi lunket vann fra springen pågrunn av batereier... jeg bleide og koke varmt vann fra vann koker også blande med kaldt vann, da blir den passe fort!!

Skrevet

Eh, nei...det gjør jeg jo ikke, men tåler jo varmere vann enn småen.

Fikk opplæring på dette da jeg passet barn, så jeg har brukt det selv. De har jo ikke tatt skade av det.

Skrevet

man skal ikke bruke lunkent vann eller varmt vann fra springen..

kaldt vann som du varmer opp må du bruke..

grunnen er at de kan få i seg noe kobber bakterier som er i springen om de får varmt vann

Skrevet

Hvem gav deg den opplæringen??

Har du selv syntes det hadde vært ok, og laget mat av noe som har vært inne i en varmtvannsbereder? ÆSJ.

Skrevet

Man skal aldri gi lunkent vann fra springen... Dette pga bakteriene som blir med. Det jeg gjør er enten at jeg varmer vann i vannkokeren og så blander det med kaldt vann fra springen til det blir passe. Eller så varmer jeg bare opp vannet i vannkokeren til det blir lunkent.

Men det som er når de blir 6 mnd, er at de kan begynne å få drikke kaldt vann fra springen. Du trenger dermed ikke koke drikkevannet. Men hvis du skal ha lunkent vann, så må du nok bruke vannkokeren e.l...

Skrevet

Skal IKKE bruke lunket vann fra springen - usj..

Trenger ikke koke det opp elnger, men varm opp kaldt vann til ønsket temperatur.

Skrevet

merkelig problemstilling. Vi gjorde alltid som spetakkel, bare varmet vannet.

Skrevet

Trenger ikke koke det mer =)

Men varm kaldt van fra springen, ikke bruk lunkent vann.

Skal du aldri bruke, ikke til deg selv engang =)

Skrevet

En liten kjele på komfyren, det tar jo bare ett minutt eller noe.

Skrevet

i all verden!!! det kan du aaaldri gi, det er masse bakterie i lunkent vann fra springen! du må ta kaldt og så verme det opp

Skrevet

Det ligger en god del skumle bakterier i varmtvannsrørene som følger med vannet hvis du tapper lunkent. Signerer de fleste andre her: Tapp kun kaldt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...