litegryn Skrevet 16. november 2007 #1 Skrevet 16. november 2007 gyneokologem min er spesialist i svangerskapsrelaterte sykdommer,lett kiruri osv(ex ta vekk celledeling),så jeg regner med at han er en flink lege.var der i går på en innvendig ul for å sjekke at ting så bra ut etter at opererte vekk en grapefruktstor cyste for 6 uker siden.tok da den ene eggstokken også.alt var fint,men han spurte og grov myye om vekt og kosthold oh hvor mye jeg gikk opp i svangerskapet mitt.har enjente på snart 6 mnd.så viste han meg disse blærene eller dårlige eggløsningene og sa at dette var nok pco.han sa at jeg ikke skulle uroe meg,men leve sunt.kan man virkelig påvise dette med kun ul?ble så usikker..bør jeg kontakte fastlegen min og prate med han?
vestlandsjento Skrevet 16. november 2007 #2 Skrevet 16. november 2007 Eg er ikkje heilt sikker, men prøver å svare alikevel. PCO er når du har cyster på eggstokkene, men PCOS er visst du har syndromet, og har hormonforstyrrelser i tillegg. Men eg ville heller ha snakka meir med gynekologen enn med fastlegen, siden gynekologen er spesialist. Eg har hatt fleire fastleger som knapt har høyrt om PCO/PCOS. Du kan jo be om hormonprøve. Synest gynekologen burde forklare deg meir om PCO.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå