Gå til innhold

Frys i naturlig syklus: Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Grunnen til at jeg droppa Progestan var at jeg ikke orka å tenke på forsøket i det hele tatt. Jeg ønska å tenke minst mulig på det og ikke ha påminnelse på mobilen tre gagner om dagen om å huske å sette Progestan.

Samtidig har det med jobben og døgnrytme å gjøre. Jeg jobber i et fengsel med skiftarbeid og da ble det ekstra styr de andre gangene jeg hadde forsøk og måtte huske å sette progestan. Jeg hadde veldig variabel døgnrytme og slet veldig med å finne tider på døgnet hvor jeg alltid var våken.

Jeg sa aldri noe til legene, og tenkte at dersom det ikke går denne gangen tar jeg Progestan neste gang. Jeg vil ikke anbefale noen å gjøre noe slikt, men for meg handla det om psyken og om ønsket om å slippe alt av hormoner.

Og husk: Det er ditt valg!

Annonse

Hei.

Jeg ble gravid på forsøk i naturlig syklus. Tok ingen hormoner, ikke progestan heller og det skulle jeg heller ikke. Når du tar i naturlig syklus så er du inne til ul for å sjekke om du har eggmodning. utifra ul så bestemmer de når du skal ta eggløsnings test hjemme evnt sette eggløsnings sprøyte . Så bestemmes innsetting etter eggløsningen. (tror det var innsett 3 dager etter eggløsning)

Grunnen til at man ikke behøver å ta hormoner er at eggstokken dsv det gulelegmet produderer østrogen og progesteron etter at eggløsning har skjedd.

Ivf klinikken hadde bedre resultater med innsett i naturlig syklus enn i stimulert med kunstige hormoner. Så da satset jeg på det og det gikk!!:o)

Det er de som har regelmessig mens som får dette tilbudet på noen få klinikker her i landet. haugesund gjør det iallefall.

Jeg forsøkte frys i naturlig syklus, MEN den mnd fikk jeg selvfølgelig ikke eggløsning!! Typisk..

Så da ble det hormoner på meg i stede for å kontrollere kroppen.

Men skulle eg hatt innsetting i naturlig syklus hadde jeg fått tilbud om HCG-støtte ved innsettingen

Det kan du få så lenge det er i naturlig syklus for da har man jo eggløsning på vanlig måte.

HCG kan lure kroppen til å tro den er gravid. Vet at det har fungert for andre

Etter 3 vanlige ivf forsøk, fikk jeg et fryseforsøk i naturlig syklus, og jeg testa positivt i dag!

Uten hormoner har det vært mindre stress og mindre fokus rundt selve forsøket og og det tror jeg kan ha positiv innvirkning. Jeg har iallefall følt meg bedre og slappa mer av. Desuten føles det godt å tenke på at dette har kroppen min klart uten kunstig stimulering.

Signerer det krysser fingre og tær skriver..

Delig å slippe helt hormoner og jeg tengte lite på at jeg hadde satt inn embryo. Ble veldig overasket da jeg tok testen! Hadde levd usunt og dvs røyking,en fest og mine daglige kaffe kopper for jeg hadde ikke tro på de siste embryoene i fryser'n. Så jeg ble litt sjokkert over at jeg testa positivt,ja! Så hva vi putter i oss under ruge perioden har tydeligvis ingenting å si. Det er jo ikke utviklet morkake så tidlig heller.

Hei Lilly79

Vi var i stimulert syklus samtidig sist, hvor du fikk innsetting men min ble avbrutt.

Mens de tenkte på hva de skulle gjøre videre med meg så ville de følge med på en naturlig syklus.

Forrige tirsdag var første ul på dag 9, da var slimhinna 3,2 så tok de meg inn annen hver dag til ul. Fikk veldig bra oppfølging.

Egget og slimhinna vokste litt for hver dag.

På søndag var den på 5,5 og jeg fikk eggløsning den kvelden.

Brukte eggløsningsstikks fra lørdag for å følge med.

På tirsdag var slimhinna over 6mm.

Så de valgte å sette inn på onsdag :-) 3 dager etter eggløsning.

Jeg hadde ingen medisiner før tirsdag, da begynte jeg med progestan.

Jeg vet at den er på ett minimum og regner egentlig ikke med at vi lykkes, men godt å kom dit at vi i hvert fall prøver. Det er ett lite steg lengre enn de siste gangene med abrudd.

Forholdene er dårlige hos meg, men tross alt bedre i naturlig syklus enn stimuler, På siste stimulerte syklus var slimhinna konstant på 4.2.

Lykke til, jeg vil si at det er verdt ett lite forsøk.

Klæmz

jeg ble gravid i naturlig syklus (altså frys). Gikk ikke på noen hormoner. Ble til at jeg tok litt crinone allikevel, men tok det ikke før jeg hadde ruget en god del dager. Fikk beskjed om å ikke bruke det. (men jeg hadde noen i skapet og tenkte, what the hell..Det skader jo ikke)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...