Gå til innhold

Veldig mye vann i kroppen

Anbefalte innlegg

Hei er ny her inne og har tenkt å bruke siden masse:)

Jeg sliter veldig med mye vann i armer og bein, og jeg har skikkelig vondt i armene/hendene - snakket m legen min og hun sa vannet presser på to nerver som ligger i håndleddene som igjen gjør at jeg får så vondt. Jeg har kjøpt støttehansker men får ikke bruke de om natten og da er jeg like langt, sover ikke pga at det gjør så vondt.

Er det noen som kjenner seg igjen, og hva har dere fått av råd mot dette?

Hilsen Klarforbarn (snart mamma til to stykker for første gang i min 19. graviditetsuke)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10921739-veldig-mye-vann-i-kroppen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen :-) Uff kunne ønske jeg hadde et vidunderråd, det høres så vondt ut å ikke få sove pga smerter! Jeg har ikke det samme problemet selv men prøver meg på noen tips.

Det høres rart ut men det å drikke mer kan hjelpe på å skylle ut væske fra kroppen. Hold deg unna mye salt for det binder vann til kroppen. Ta noen pauser i løpet av dagen, og legg deg ned med beina oppmot en vegg. Ta opp armene også, og ligg i fem min. Få evt mannen eller ei venninne til å (lett)stryke på bena og armene i retning kroppen, for å hjelpe kroppen i prosessen med å få vannet ut. Og så kan du for eks. begynne med vanngymnastikk :-) trening hjelper generelt på kroppens sirkulasjon + at vanntrening er trygt, bra og sosialt for gravide. Ellers kan du sjekke med akkupunktører, massører som har erfaring med gravide, og ikke minst har jordmødrene som regel noen tips i bakhånd ;-)

Lykke til :-) Håper dette var til nytte for noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...