Gå til innhold

Plutselig dårlig..


Miss Hannigan

Anbefalte innlegg

Uff, jeg ble skikkelig dårlig i sted. Begynte å svette, følte meg veldig svimmel og holdt på å besvime til slutt. Måtte legge meg ned før jeg falt.. Er 7+3. Var litt svimmel tidligere i svangerskapet, men aldri så ille..

Noen andre? Bør jeg gjøre noe? Drikker godt med vann.

Litt bekymra nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde det sånn i forrige svangerskap, og har vert littegrann svimmel i dette også. Får du i deg nok mat og drikke? Vet du om jernlageret ditt er litt lavt? Det kan føre til svimmelhet også. Spis og drikk godt, og se om det hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du ta det litt med ro. Opplevde dette sist, hver eneste gang jeg var stressa.. Det går sikkert fint. Pass på å spis med jevne mellomrom (små måltider hver 3dje time funker for meg) for å holde blodsukkeret stabilt, få i deg nok jern og hvil litt mer:) God bedring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette opplevde jeg for ca en uke siden.. Da jeg skulle bytte bleie på sønnen min så kjente jeg at det begynte å svimle for jeg,ble kjempe kvalm og kaldsvetta!Helt grusomt!! Måtte ta med meg småen på stua og legge meg på sofaen.

 

Hadde noe lignende da jeg gikk gravid me sønnen min,men den gangen var det virus på balanse nerven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å huff, får ikke håpe det er det, i hvert fall! Det hørtes litt skummelt ut.

Takk for svar. Nå har jeg fått i meg litt sukkerholdig drikke, men føler meg litt dårlig ennå. Skulle nok ha spist litt, men har ikke mulighet for det akkurat nå. Men greit å høre at flere har opplevd det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sykmeldt pga svimmelhet nå. Får slike anfall som du beskiver her flere ganger om dagen hvis jeg anstrenger meg eller stresser. I jobben min er det mye reising og stress, så legen min ville helst jeg skulle holde meg i ro og slappe av. Jeg har lavt blodtrykk, og innimellom faller blodtrykket mer. Det er det som er årsaken til at jeg er svimmel og ør.

 

Ta det med ro, og ikke stress så skal du se det går bedre!

Lykke til;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det akkurat slik du beskriver det Hi når jeg står opp om morningen og gjør ting før frokost.. dette er alt i fra dusjing til rydding av leiligehten.. da blir jeg skikkelig dårlig! så for min del må det aller første jeg gjør om moringen være å spise en god frokost:) jordmor sa at dette var et typisk symptom på det å være gravid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for at det er bra at du er dårlig,men jeg er glad du skriver det, jeg har det slik innimellom! Jeg er 5+5. Fint å lese andres erfaringer og tips på hva det kan være. For meg hjelper det å legge meg nedpå litt, få i meg litt mat og drikke, så har det gått greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg var mye kvalm og slapp fra uke 6. I uke 10 ble jeg også svimmel og kaldsvettet, så jeg gikk for å få meg en sykemlding. Jeg spurte om legen kunne sjekke jerninnholdet mitt, siden jeg har hatt lite før. Det vist seg at jeg hadde veeeeldig lite jern, pluss lavt blodtrykk. Begynte på jerntabletter, og etter ca 1 uke var formen betraktelig bedre!!! Fortsatt litt småkvalm, men på langt nær så slapp og svimmel som før..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går i gulvet jamt og trutt (8+1 nå, har vært sånn siden uke 4-5) - når jeg reiser meg eller står lenge, og særlig om morran. Har hatt en tendens til det før jeg ble gravid også, antar det kommer av at jeg sliter med konstant labre jernlagre. Så jeg mumser jerntilskudd til den store gullmedalje og håper bebisen ikke spiser opp ALT selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...