Gå til innhold

Hva får en dekket ved ivf?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at en får dekket alt av legemidler opptill 15 000 kr. men hvordan er det med reise? Overnatting? Mannens fri fra jobb? Og når en skal til IVF hva sier en på jobben? Får en sykmelding, eller hvordan foregår dette?

Håper noen kan svare meg :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Man får dekket reisepenger,event. bompenger og parkering,men husk å ta vare på kvitteringer. Overnatting tror jeg nok ikke du får dekket. Det er vel opp til hver arbeidsgiver hvor hjelpsomme de er.Noen velger å ikke si noe på jobben. Mannen min har avspasert de gangene han har hatt behov for fri,med god hjelp fra sjefen sin. Sykmelding får du fra din egen fastlege uten om de dagene det er uttak og innsetting,da får du fra klinikken.

Skrevet

Hei.

Du får en sum som dekker noe av overnattingen også og får dekket billigste reise måte.

Du skriver at du har hørt man får dekket forsøket opptil kr 15000,-....

Dette er feil. Du må betale en egenandel opptil kr 15000 for medisiner selv. Alt over dette får du igjen av Nav. Du må og selv betale honorar til klinikken kr 1500,- pr forsøk.

hva det blir av kostnader pr forsøk avhenger av hvor stor dose du må ha.

Det kan bli alt fra 6000,- til 12000,- pr forsøk. Jeg har brukt ca 11000 i medisiner pr. forsøk. Så kommer de 1500,- til klinikk i tilegg.

Det er ikke billig med andre ord.

Alle får sykemleding av klinikken fra og med uttaks dag til og med innsettings dag.

Skrevet

Tusen takk for svar:-) Er godt å vite at en får dekket en del når det er såpass dyrt. de har akuratt sendt henvisningt til ivf for meg, så jeg er spent på ventetiden ved st olavs også..

Skrevet

Hei, purple forklarte dette veldig godt :-) har bare en tilleggsopplysning. Det varierer litt fra trygdekontor til trygdekontor dette med reisepenger. Noe går på egenandelskortet. Det som går der og man går over til frikort, får man tilbakebetalt. Ellers sparer man opp slik "purple" sier, opp til 15.000 + 1500 pr gang. Dyrt, men verdt hver krone. Lykke til

Skrevet

Vil bare si at egenandelen til sykehuset er 1500 der jeg er, dette kan variere fra sykehus til sykehus. Etter 2 forsøk overstiger man grensen på 3000 og får dekket det siste.

Medisiner: Får dekket alt over 15000

Egenandel: Får dekket alt over 3000

Totalt: 18000 for 3 forsøk.

Når det gjelder opphold får du kost penger som er ca 250 pr dag og kan du dokumentere betalt overnatting får du dekket litt av dette også, husker ikke hvor mye.

Skrevet

...bare en liten tillegsopplysning. Mesisinbruken kan faktisk komme opp i 25000.- per forsøk. Det gjorde vårt siste forsøk. Har aldri vært så lavt som 12000.-:(

Skrevet

Hei,

Bare lurer, er det per kalender år? Jeg har brukt ca 12 000 i år og skal ikke igjang før i janauar med nye hormoner. Lurer på om det da nullstilles 31.12.2007?

Skrevet

Hei,

du får 3 forsøk dekket pr barn, så det har ikke noe med år å gjøre desverre:( Så hvis du har tre forøk og ikke blir gravid må du betale det resterende selv hvis duvil gå videre å prøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...