Gå til innhold

Jordmor = Umulig oppgave

Anbefalte innlegg

Er en smule irritert (hormonene melder seg igjen her..) ! Dette er mitt første svangerskap og pga blødning tidlig i svangerskapet så ble jeg henvist til spesialist og har hatt 3 ultralyder så langt - alt bare fint!

Men jeg fikk beskjed om å kontakte jordmor og få komme til der i tillegg til å gå til legen ..

Mange går annenhver gang til hver fikk jeg høre (til lege og jordmor). Jeg skal tilbake til legen 19. des og det etter første lege visitt i slutten på august. Spesialisten følte det var lenge mellom hver konsulatasjon til å være førstegangs.

Ringer idag (for 5. gang?!?!) den lokale helsestasjonen min (Bergen) og der er det full krise da det er sykdom inni bildet og ikke mulig å få noe jordmor før til neste år - i beste fall januar !

Jeg er nå i uke 18 og syntes det er skitt dårlig at helse systemet ikke fungerer slik det skal !! Er jeg litt "hårsår" eller er dere enig ??

Bør ikke alle gravide ha rett til å oppsøke en jordmor lenge før de er nesten 30 uker på vei ??? Grrrrrrr....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10921231-jordmor-umulig-oppgave/
Del på andre sider

Fortsetter under...

det hadde eg ikke funne meg i... er døds lenge det... eg går en gang hver mnd... fikk ekstra ofte i begynnelsen pga to tidligere spontan aborter,... kom på helsestasjonen i fyllingsdalen.. der går eg... er veldig grei der og forklar de sitvasjonen din... noen må jo hjelpe deg... får dette er får dumt... :-(

lykke lykke til,...

klem anette

Tusen takk jenter for forståelsen og svar! Da er det ikke jeg som overreagerer..

Bør absolutt ikke vente til langt ut på nyåret før jeg får en jordmor konsultasjon altså !! Jeg får ta saken i egne hender og se hva jeg klarer å trylle frem ...

Men blir så sint så sint.. Jeg mener oppriktig at i et RIKT land som Norge så burde enhver gravid kvinne få innkalling til Jordmor UTEN å måtte selv ringe rundt og stresse og ALDRI få plass .. Systemet er simpelthen for DÅRLIG !!

Ja så der så ... Hmmm .. det var godt å få det ut ;0))) GOD HELG JENTER !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...