Anonym bruker Skrevet 16. november 2007 #1 Skrevet 16. november 2007 Det er enda en stund til jeg skal begynne å amme, men må innrømme at jeg gleder meg til å kunne ta et glass vin igjen når graviditeten er over...Holder meg selvsagt helt unna nå som jeg går gravid, men jeg vet at mange kan ta seg et glass vin hvis det er noen timer til neste runde med amming. Hvis man drikker 2 glass vin, og venter f.eks 3 timer, hvor mye promille har man da? Vet at dette også kommer an på vekt og forbrenning...Og hvor mye av promillen går i melka? Like mye som den promillen mor har, eller er det promille av promille? Finnes det noen gode kalkulatorer på dette området?
Madamina Skrevet 16. november 2007 #2 Skrevet 16. november 2007 Det tar 3timer å forbrenne et glass vin.Så 6 timer for to glass. Promillen i melka følger mors promille, så melka har ikke promille hvis du ikke har det. Men helt i starten kan mange glass vin ødelegge utdrivningsrefleksen.Et glass vin har for mange hatt en nedstressende effekt som har fått melka til å renne. Noe som ikke får melka til å renne er stressene helsesøstre og ammehjelpere.
Skorpio85*lykkelig 2 barns mor Skrevet 17. november 2007 #3 Skrevet 17. november 2007 Et glass rødvin tar nok ingen skade tror jeg.. Så kos deg du:)
Marande Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 Husker at de sa på sykehuset da jeg fikk førstemann for snart 2 år siden, da var d ei som spurte, om hvor lang tid d måtte gå fra hun hadde tatt ett glass vin, til hun kunne amme igjen, da var svaret ca 2 timer.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2007 #5 Skrevet 20. november 2007 I starten skal du holde deg helt unna alkohol, for da må du gjerne amme ofte, og barnets lever er ikke godt nok utviklet til å tåle det selv om du har bare bittelitt promille. Når du først har ventet 9 mnd så tror jeg du kommer til å ha lyst til å vente litt til. Jeg følte ikke akkurat vinbehovet så stort i starten når man er drittrøtt og man vil det beste for det bittelille gullet. De anbefaler at du venter ihvertfall 6uker. Jeg ventet til ca 4 mnd før jeg drakk mer enn ett glass, da babyen min begynte å sove hele natta, og ikke trengte puppen for å sovne igjen hvis det ble plutselig våkning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå