Gå til innhold

ang. tattoo, epidural og korsrygg.

Irisess 5MA & 4SA lagt på is..

Anbefalte innlegg

sikkert feil sted å poste siden jeg ikke er gravid (prøver) men det var med tanke på tråden under. tenkte jeg skulle avmyte for meg selv og noen venninner ang det at hvis du har tattovering på korsryggen så kan du ikke få epidural stemmer det? jeg skjønner at dette er gjeldene hvis det er heldekkende, men hvis du har en ren hud bit ala par cm der hvor den bllir satt så kan du få det? eller hvordan er det? jeg har funnet drømme tattoveringen og den dekker ikke over det punktet. jeg vil så gjerne ha den og det er eneste stedet jeg noensinne vil ha tattoo.

Fortsetter under...

Er veldig forskjellig fra anestesilege til anestesilege.. jeg har en drage på korsryggen. Og når snuppa mi ble født viste det seg att hun lå i seteleie, og da er epidural obligatorisk. Men var mye diskusjon før de satt epiduralen... de var og borti med skalpel og skrapte bort deler av tattoveringen.

Men vet også om andre som har større og mer dekkene tattoveringer på korsryggen og de har fått epidural helt uten problemer.

Men tror det blir mer og mer vanlig å få epidural uavhengig av tattoveringer i korsryggen.

Annonse

som de andre over har skrevet, det er nok forskjellig fra lege til lege. når det er sagt, er det jo faktisk hele 80% av de som føder som IKKE bruker epidural! så tror ikke du bør tenke så mye på det. men er jo greit å sette tatoveringa såppass langt ned at du kan få epidural dersom du skulle trenge det! har selv tatovering i korsryggen, har ikke fått noe ordentlig svar på om jeg kan få epidural pga den. men satser på å klare meg uten:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...