Gå til innhold

emmaljunga cerox eller city cross?!

Anbefalte innlegg

skal kjøpe ny vogn, og har sett litt på disse to.

klarer ikke helt å se den store forskjellen.

sånn bortsett fra at ceroxen har vendbart styre, og city crossen har vendbart sete.

skal brukesmed voksipose, så har ikke behov for bag av noe slag:)

Hva tar minst plass sammenlagt? er de like store innvendig?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10920407-emmaljunga-cerox-eller-city-cross/
Del på andre sider

Fortsetter under...

cerox har vendbart styre men ikke vendbar sittedel (kan ikke tas av). Det innebærer at den blir litt større sammenlagt, enn city crossen hvor du kan ta av sportsdelen og legge understellet sammen for seg. Du kan ikke ha city bagen på ceroxen, kun myk- eller hardbag (ser at du ikke skal ha bag, men hvis det er andre som lurer):-). Pga vendbart styre er cerox'en litt bredere enn city crossen. Har derfor sett noen innlegg her hvor folk klager over at kalesjen "faller litt ned" (pga at den er bred). Ellers er den litt tyngre enn city crossen.

Begge sportsdelene er like lange (90cm), men ceroxen er 2cm bredere:-) iht til oversikten. Kurven under er vanskelig å komme til på ceroxen.

Valget sto mellom disse for meg også;-) jeg gikk for city crossen, pga vekten og at jeg syntes city crossen var nettere. Har ikke savnet vendbart styre, nå sitter min bare forovervendt og vil se fremover. Bryr seg ikke om vind i ansiktet;-) bare han får se:-) Har ikke angret på at jeg valgt den.

Hei! Hvis jeg husker riktig så syntes jeg ceroxen var mye tyngre enn crossen.. og jeg prøve-trillet begge i butikken og syntes crossen var mye lettere å manøvrere! Det her med vendbart styre har jo ikke så mye å si hvis man har vendbart sete.. Så jeg ville gått for city cross!

Altså... Rent vektmessig er det ikke store forskjellen. City cross veier 14,6, og Cerox veier 16,1... ;) Og når man er ute på tur, er det jo mye lettere og bare vippe over håndtaket enn å snu hele sportsvogn-innsatsen.. Om f.eks. sol eller vind plager barnet. Men hver sin smak! :)

-Og jeg sverger da til Ceroxen, som dere sikkert skjønte.. ;)

Annonse

men... jeg har alltid fundert litt på det å legge sammen en vogn med avtagbart sete/sportsdel.

Om man ikke tar av, er den da mye større sammenlagt enn en som ikke kan taes av?

altså... city cross sammenlagt med sete fast, i forhold til ceroxen? om noen skjønner;)

Kan svare på det også jeg... ;)

City cross sammenlagt, lengde x bredde x høyde: 89 x 60 x 47

Cerox: 97 x 62 x 37.

Altså er Cerox lengre, litt bredere, men lavere sammenlagt enn City cross. Dette er inkl. hjul og sittedel.

Bare si fra hvis det er noe mer du lurer på! :)

til deg som lurte på vekten:

hvis du skal ha til nyfødt blir vektforskjellen litt større. Med city bag veier city crossen 11,? kg, men ceroxen blir på 18,5 kg (vekten på vogna + mykbag). Da blir det brått litt forskjell...;-) ja, og jeg sverger til city cross<3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...